۲۴ ساعت

14 می
۳دیدگاه

غـــزالان رمـیـــده

(هجدهمین سال نشراتی )
تاریخ نشر : پنجشنبه مؤرخ  ۲۴ ثور ( اردیبهشت ) ۱۴۰۵ خورشیدی  – ۱۴ می ۲۰۲۶ میلادی   ملبورن  استرالیا
———————————————————————————————————————–

مخمس بر شعر حضرت حافظ علیه الرحمه

با مطلع״ یارب! آن آهوی مُشکین به ختن باز رسان״

غـــزالان رمـیـــده

صلح و آرامـش میهــن توبه مـن بـازرسـا ن

آن غـزالان  رمـیــده ، بـه  دمـن بــازرســان

لالـه رویـان  مـهــاجر به  وطـن بــازرســان

یارب! آن آهوی مُشکین به ختن بـازرسـان

وان سَهی سرو روان  را به چمن بازرسـان

===============

 حـا ل افـسـردهء مــا را بـه شـمیـمی بـنــواز

جـمع بـیـچـارهء  مـارا بـه  حـریـمـی بـنــواز

دردمـنـد یم دل مـارا، بـه نـد یـمــی بــنــواز

بـخـت پـژمـردهء مـارا  ،بـه نسیـمی بـنــواز

یعنی آ ن جان زتن رفـته، به تـن باز رسـان

===============

 درد ودرمان به کاهـل چـوبـه امـرتـو رسنـد

زحمت و رنج وهم حاصل، چوبه امرتو رسند

غـم وشـادی به محفـل چو بـه امـر تورسنـد

ماه و خورشید به منـزل چو به امـرتورسند

یــار مهــروی مـرا  نیـز بـه  مـن بــازرسـان

===============

 دل زیـا د وطـن وفصل جـوانـی خـون شــد

زیکی یـار پـریـچـهــرهء جـا نی خـون شــد

وز بـه آ تـش کـشـی قـصـرامانی خـون شـد

د یـده هـا در طلـب لعــل یـمــانی خـون شـد

یا رب! آن کوکب رخشان به یمن بازرسـان

===============

ای کـه از بـنـد تـوهـرگـزنـیـا بـیـم نـجــا ت

ما گـدای در تـو، لطف کن ازحُسـن ذ کـات

ازلـب لعـل چـویـا قـوت، بـده قـنــدو نبـا ت

سخـن ا ینـست که ما بی تونخـواهـیم حیـات

بشنو ای پیک خبرگـیـر،سخـن بـاز رســان

===============

 بگـذرازجـرم من عـاصی ِبی صبـر و قــرار

مـده ا یـن بنـدهء عـاجــز بـه حـبـیـبـت آزار

رحـم بـر حـا ل مـن بـیـکـس و  بیچـارهءزار

بـرو ای  طـایر مـیـمـون   هـمـا یــون آ ثــار

پیش عـنقـا سخـن اززاغ وزغـن بازرســان

===============

 حیدری گـشته به شعـرپیروحـا فظ یا رب !

انـدریـن راه  ورا بـا ش  تو  حـا فـظ یا رب !

شعـر وی را  بنما نا ب  چو  حـا فظ یا رب !

آن کـه بـودی وطـنـش د یـدهء حافظ یارب!

به مـرادش زغـریبی به وطـن، بـازرســان

 پوهنوال داکتر اسد الله حیدری

۲۹ اکتوبر۲٠٠۶ 

سیدنی، آسترالیا

 

۳ پاسخ به “غـــزالان رمـیـــده”

  1. admin گفت:

    قلم تان رنگین باد جناب داکتر صاحب ، زیبا سرودید.
    باعرض حرمت
    قیوم بشیر هروی

  2. برادر فرهیخته ونهایت عزیز وگرامی،بعداز تقدیم سلام جهان سپاس
    ازنشر مطلب ارسالی ام. باعرض حرمت داکتر حیدری

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما