۲۴ ساعت

23 اکتبر
۱۹دیدگاه

شهادت مظلومانه حسین (ع ) تسلیت باد

تاریخ نشر جمعه اول عقرب   ۱۳۹۴- ۲۳ اکتوبر  ۲۰۱۵ هالند

شهادت امام حسین

تا سو عا و عاشورای حسینی به تمام مسلمانان افغانستان و جهان تسلیت باد

***********************************

محمد مهدی بشیر

محمد مهدی بشیر

تهیه و ترتیب از : محمد مهدی بشیر

دوستان محترم ، هموطنان عزیز و مسلمان افغانستان و جهان و خواننده ګان ګرامی سایت ۲۴ ساعت !

امروز جمعه اول عقرب سال ۱۳۹۴ خورشیدی که برابر است به  نهم ماه محرم ۱۴۳۷ قمری یا روز تا سوعا و فردا شنبه  دهم ماه محرم مصادف است بروز عاشورا و شهادت مظلومانه حضرت امام حسین ( ع ) فرزند حصرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و حصرت علی ( ع )  و نواسه پیامبر بزرگ و گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی ( ص ).

امام حسین علیه السلام در عصر روز پنجشنبه سوم شعبان سال چهارم هجرت در شهر مدینه چشم به جهان گشود و پس از سال ها پرورش در کلاس نبوّت و امامت در سال ۶۱ ه انقلاب عظیم عاشورا را بنیان گذاشت. اسماء بنت عمیس می گوید:

«پس از به دنیا آمدن دومین فرزند حضرت  فاطمه علیهاالسلام ، روزی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم به خانه  حصرت علی علیه السلام آمدند و به من فرمودند: پسرم را نزد من بیاورید. آن گاه من کودک را به محضر پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بردم. آن حضرت در گوش راستش اذان و در گوش چپش اقامه گفتند و بعد نوزاد را در آغوش گرفته به نوازشش پرداختند. ناگهان اشک از چشمان پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم جاری شد. وقتی از علت گریه سؤال کردم، رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: به یاد مصایبی که بعد از من بر این نوزاد وارد خواهد شد، افتادم. او را گروهی ستمگر به نام دفاع از اسلام به شهادت می رسانند».

تعدادی از مسلمانان نمیدانند که تا سوعا و عا شورا یعنی چی و معنای آن چیست ؟  

 تا سوعا از ریشۀ تسع به معنای نه و نهم است و عا شورا از ریشۀ عشر به معنای ده و دهم و این  دو روز را تنها بر نهمین و دهمین روز محرم اطلاق نموده اند . 

چون حوادث مهم کربلا در روز نهم و دهم ماه محرم الحرام اتفاق افتاد، این دو روز را برجسته تر نموده اند و به نام تا سوعا و عا شورای حسینی  یعنی روز نهم و دهم  ماه محرم الحرام واین روز بین  مسلمانان از جایگاه خاصی بهره مند شده است .

در روز نهم محرّم سال ۶۱ هجری  که روز  تا سوعا گفته میشود ،  امام حسین و یارانش در محاصرۀ نیروهای دشمن بودند. در این روز دشمن آب را به روی اهل بیت امام حسین(ع) و یاران او بسته بود.

این روز به دلیل این که بر اهل بیت سخت گذشت و شاید یکی از روزهای بسیار سخت و مصیبت ‌بار برای خاندان پیامبر بود،به عنوان تا سوعای حسینی، مورد توجه مسلمانان قرار گرفت.

امام صادق(ع) فرمود: « تا سوعا روزی است که  امام حسین(ع) و اصحاب او در کربلا محاصره شدند و سپاه شامیان بر ضد آنان گرد آمد. ابن زیاد و عمر سعد از فراهم آمدن آن همه سوار خوشحال شدند و آن روز، حسین (ع) و یارانش را ناتوان شمردند و یقین کردند دیگر برای او یاوری نخواهد آمد و عراقیان او را پشتیبانی نخواهند کرد». در مقابل  مسلمانان بنی امیه و پیروانشان روز عاشورا را روز جشن و سرور قرار دادند. به تدریج دشمنان درباره عاشورا احادیثی ساختند تا آن روز را با فضیلت نشان بدهند، در حالی که آن روز، روز غم و اندوه و مصیبت بود .

دوستان گرامی ! 

عاشورا  روزی است که بهترین انسان  یعنی امام حسین ( ع ) را به شهادت رساندند ، جگر رسول خدا را داغدار کردند و زنان و کودکان پیامبر را به اسارت بردند، آیا این روز میتواند روز مبارکی باشد؟! البته این روز یکی از روز های غم واندوه  برای مسلمانان است که همه ساله با مراسم ختم  قرآنکریم و دادن خیرات به غریبان و مستمندان تجلیل بعمل می آورند.

پس از آن که حضرت امام حسین ( ع ) در کربلا به شهادت رسید، روز عاشورا میان مردم به روز حزن و اندوه شناخته شد و مسلمانان آن روز را روز عزا و عزاداری قرار دادند . از این رو به نام عا شورای حسینی شهرت یافت.

البته پیش از واقعه کربلا ، هم پیامبر اسلام (ص) و هم حضرت علی (ع) شهادت امام حسین(ع) را در کربلا پیشگویی کرده بودند. امام حسین (ع) نیز شهادت خود را خودش پیشگویی کرده، به برخی از پیامبران پیشین نیز شهادت آن حضرت وحی شده بود. ( در کتاب – بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۲۲۳ و ص ۲۵۰. ) آماده است .

حضرت امام رضا(ع) می‌فرماید: «کسی که در روز عاشورا از انجام کارهای مورد نیاز خویش پرهیز نماید، خداوند، حوائج دنیا و آخرت او را برآورده کند و کسی که روز عاشورا را، روز حزن و اندوه و مصیبت و گریه خود قرار دهد، خداوند روز قیامت را، روز شادی و سرور او گرداند و چشمش با دیدن ما در بهشت، روشن گردد ».

خواننده گان عزیز و هموطنان گرامی  !

میخواهم موضوعی را با شما دوستان در میان بگذارم که همیشه مرا رنج میدهد و شما در مورد آن عادلانه  قضاوت کنید .  تعدادی از ملا های بیسواد و نیمه با سواد  و متعصب هم از برادران ( شیعه و سنی ) ما در تلویزیون های افغانها و ایرانی ها که از امریکا و لندن و فرانکفورت آلمان و بعضی کشور های دیگر نشر میشود همه روزه با خریدن یک دوساعت برنامه های را نشر میکنند که هدف شان تفرقه انداختن بین مسلمانان است  یکی را به ضد دیگری  با حرفهای زشت شان  بجان هم می اندازند  وتعدادی از اشخاص  متعصب دیکر هم از شیعه و سنی با اسپانسر کردن و پول دادن به گرداننده گان این تلویزیون ها  و حرف های زشت به همدیگر باعث دشمنی مردم میشوند که این عمل آنها شرم آور است و بهتر است عوض تفرقه انداختن و دشنام دادن و تجارت کردن در تلویزیون های خود  مردم کشور های خود را  را به دوستی ، برادری وبدون تفرقه انداختتن و تعصبات مذهبی ، زبانی ، منطقوی ، قومی ، نژادی تشویق نمایند و عوض دشنام دادن به همدیگر در تلویزیون های تجارتی که هدف شان بدست آوردن پول است ، مطالب مفید و تربیتی و علمی را نشر کنند تا هموطنان ما بخصوص جوانان ما چیزی بیاموزند و در آینده در کشور خود مصدر خدمتی شوند .

از اینکه میگویند تو سنی هستی و من شیعه ، در حالیکه همه بنده یک خدا (ج ) و امت یک پیامبر که آنهم حصرت محمد (ص ) است ، میباشیم . امیدوارم که این ملا ها و نیمچه ملا ها  ی متعصب که خود را به کشور های سعودی آدمخورو وهابی ، آخوند های ایرانی و جنایتکاران پاکستانی و یا چتلستانی نفروشند . خدا یکیست و پیغمبرما هم  یکیست. تفرقه انداختن بین دوبرادر مسلمان کار زشت و نا بخشود نیست. امید وارم به برکت این روز عاشور مالکین تلویزیون ها مانع نشر مطالبی که بوی تفرقه و تعصب میدهد شوند. به امید چنین روزی که دیگر کسی نگوید توشیعه هستی و من سنی. فقط بگویند ما هردو برادر و برابر هستیم و باهم متحدانه زندگی میکنیم .

در اخیر بنده شهادت مظلومانه حضرت امام حسین ( ع ) و یارانش را به تمام مسامانان کشور ما افغانستان و تمام مسلمین جهان از صمیم قلب  تسلیت عرض نموده ، امیدوارم به برکت این روز مبارک در کشور ما افغانستان و جهان صلح دایمی و بدون هرنوع خونریزی در فصای امنیت در سرتاسر کشور ما بدون هر نوع تعصبات  متحدانه وبرادرانه برقرار کردد.

آمین یا رب العالمین.

با عرض حرمت

مهدی بشیر

 

۱۹ پاسخ به “شهادت مظلومانه حسین (ع ) تسلیت باد”

  1. admin گفت:

    برادران محترم و مسلمان افغانستان ، بازهم شهادت نواسه حضرت محمد مصطفی ( ص ) پیامبر بزرگ اسلام و فرزند حضر ت بی بی فاطمه زهرا علیهاالسلام و حصرت علی ( ع ) حصرت امام حسین سرور و سالار شهیدان و یارانش را به شما و تمام مسلمین جهان از صمیم قلب تسلیت عرض نموده امیدوارم که به برکت این روز دولت و حشت ملی ع وغ و از خواب عمیق بیدار شوند و مانع حملات انتحاری و شهادت هموطنان بی دفاع و مطلوم ما توسط برادران کرزی خایین و غنی بی کفایت یعنی طالبان جنایکار شوند واز تفرقه انداختن ،قدرت طلبی ،فساد اداری و تعصبات مذهبی و قومی بین هموطنان ما جلوگیری کنند. تا همه باهم در فضای صلح و امنیت زندگی نمایند. زنده وسلامت باشید . مهدی بشیر

  2. نهمین روز محرّم الحرام، تاسوعای حسینی
    روز یقین و وفاداری، بر شیعیان بویژه به رهبری و کاربران سایت وزین ۲۴ ساعت تسلیت باد.
    —————————
    امپراطور
    کابل/افغانستان

    • admin گفت:

      محمود جان امپراطور ، جهانی سپاس از کامنت زیبایت. منهم این روز را بشما و تمام مسلمانان افغانستان وجهان تسلیت عرض میکنم. به امید یک افغانستان آباد ، آرام و بدون هرنوع تعصبات . موفق باشید.
      مهدی بشیر

  3. عبدالله هروی گفت:

    استاد محترم آقای مهدی بشیر ، تشکر از معلومات عالی تان به مناسبت عاشورای حسینی و شهادت سرور شهیدان امام حسین ( ع ) بنده هم این روز را بشما و تمام مسلمانان افغانستان و جهان تسلیت عرض میکنم ، امیدوارم که در کشور ما هرچه زودتر صلح وامنیت برقرار کردد.
    در مورد تلویزیون های افغانها و ایرانی ها که یک تعداد از ملا های متعصب وبی سواد بین برادران شیعه وسنی ما تفرقه می اندازند با شما هم عقیده هستم . امیدوارم که این ملا گک ها سر عقل بیایند و بدانند که شیعه وسنی فرقی ندارند و همه مسلمان و برادر اند. خداوند چنین ملا های متعصب را به را راست هدایت نماید. شما زنده وسلامت باشید .

    • admin گفت:

      برادر محترم آقای عبدالله جان هروی ، تشکر از نوشته عالی تان . منهم شهادت حضرت امام حسین ( ع ) را بشما و تمام مسلمین جهان بخضوض مسلمانان کشور ما افغا نستان تسلیت عرض میکنم. همچنان امیدوارم که مالکین تلویزیون های شخصی که در کشور های خارج نشرات دارند مانع کسانیکه بین برادران شیعه و سنی شوند و برایشان بفهمانند که این ها همه بنده یک خدا اند و با هم برادر میباشند و نام تلویزیون های خود را بد نسازند و به اشخاصی ساعت های خود را بفروشند که برای مردم مصدر خدمتی شوند. شما زنده باشید . مهدی بشیر

  4. Nazir Zafar گفت:

    لبیک یا سید الشهدا حسین علیه السلام

    • admin گفت:

      ظفر عزیز ، دهم محرم ، روز عاشورا و شهادرت سرور وسالار شهیدان ، امام حسین (ع ) بشما و تما م مسلمانان افغانستان و جهان تسلیت عرض میکنم. امیدوارم در کشور ما صلح دایمی برقرار شود . موفق باشید . مهدی بشیر

  5. Aziza Enayat گفت:

    درود به روح پاک شهیدان کربلا وشهدای وطن عزیزمان ، تسلیت برای همۀ مسلمان جهان و هموطنان عزیز عرض میکنم خداوند از برکت این روز مبارک و تاریخی ،وطن و ملت افغان را نیزاز این حالت رهایی بخشد . سلامت باشید برادر گل .

    • admin گفت:

      خواهر گرامی خانم عنایت عزیز ، تشکر از لطف تان . شهادت حضرت امام حسین و یارانش را بشما و تما هموطنان عزیز تسلیت عرض میکنم . امیدوارم که در کشور ما صلح وامنیت کامل برقرار شود واز تفرقه انداختن و تعصبات مذهبی خبری نباشد و هم مردم افغانستان از سراسر کشور باهم متحدانه و برادرانه زندگی خوشی را سپری کنند. موفق وسلامت باشید. مهدی بشیر

  6. رمضان کریمی گفت:

    محترم ادمین محترم سایت وزین ۲۴ ساعت ، با عرض سلام دهم ماه محرم عاشورای وشهادت امام حسین و دیگر یارانش را در کربلا به شما ادمین عزیز و دیگر مسلمانان کشور ما وجهان تسلیت عرض میکنم و امیدوارم که کشور ما از دست خایینن و طالبان و حامیان آنها خلاص شود وهمه در صلح زندگی کنند.
    شما در مورد ملاهای که تلویزیون ها را برای تفرقه انداختن بین دوبرادر شیعه و سنی بند انداختند و برادران مسلمان ما را به جان هم می اندازند و مسؤولین تلویزیون ها فقط بخاطر پول هرچه که هرکس نشر کرد چیزی نمی گویند . من با نوشته تان همنوا هستم که باید مسؤولین این تلویزیون ها بخاطر پول تلویزیون های خود را به اختیار یک تعداد از متعصبین نگذارند . به نطر من اگر این ها مانع نشرات وتفرقه اندازی این ملا های بیسواد شوند ، تلویزیون های شان بیشتر مورد پسند مردم واقع میشود . امید است که کسانیکه سر و کار شان در کار های فرهنگی و نشراتی است و اگر شیعه هستند و یا سنی باز هم برادر اند و با نوشته های خود جلو تعصبات را بگیرند . شما اولین سایتی هستید که من تا کنون دیده ام که این موضوع جالب را طرح کردید . امیدوارم که دیگران هم مانند شما در باره تفرقه و تعصب چیزی بنویسند. به امید یک افغانستان بدون تعصب . زنده باشید.

    • admin گفت:

      دوست وبرادر محترم آقای کریمی سلام بشما ، تشکر ازگذر و لطف تان در مورد این سایت . منهم دهم محرم روز عاشورای حسینی و یارانش را بشما و تمام هموطنان مسلمان ما و مسلمین جهان تسلیت عرض میکنم. در مورد تفرقه انداختن و تعصبات مذهبی توسط یک تعداد ملا جاهل و بی سواد در تلویزیون ها ی افغانی و ایرانی و دشنام دادن همدیگر که میگویند تو شیعه هستی و من سنی کار خیلی زشت و نادانی آنعده اشخاصیکه چنین حرفها را میزنند میباشد و گناه ومسؤول این حرفها به گردن روسای تلویزیون ها اند که بخاطر بدست آوردن مقداری پول یکی دوساعت خود را به چنین ملا های نادان و تفرقه انداز میدهند و آنهای که مصرف چنین انسان ها را میدهند اصلا نباید مسلمان گفت . زیرا مسلمان هیچوقت بین دوبرادر که بنده یک خدا و امت یک پیامبر هستند تفرقه نمی اندازد و نمی کوید تو جی هستی ومن کی هستم. از شما برادر محتر جهانی سپاس که این مطلب را مطالعه نموده ونطر خود را ارایه کرده اید. موفق وسلامت باشید. مهدی بشیر

  7. پوهنوال داکتر اسدالله حیدری گفت:

    برادر گرامی آقای محمد مهدی بشیر!
    ازنوشته تان راجع به شهادت مظلومانه سرور آزادگان وسالار شهیدان امام حسین علیه السلام استفاده نمودیم خداوند اجر زحمات شباروزی شمارا دردنیا وآخرت برایتان عنایت نماید.
    راجع به تفرقه اندازان میان برادرا ن مسلمان شیعه وسنی اشاره ی نموده اید که کاملاً باشما هم عقیده میباشم.
    باید بعرض برسانم که این تفرقه اندازان مخالفت صریح به امر خدای بزرگ که در قرآن کریم میفرماید:واعتصمو بحبل الله جمیعاً ولا تفرقو
    نموده از اوامر ونواهی شیطان ملعون ورانده شده که دشمن بزرگ وآشکار اولاد آدم است ،برای جیفهء چهار روزهء دنیا، کور کورانه پیروی واطاعت می نمایند. مگر هرچند این شیاطین جنّی وانسی ،اسرائیلی وسعودی ،چتلستانی وبادران شان بکوشند، چیزی نمی توانند بکنند واسلام ناب محمدی را ازبین برده نمی توانند زیرا خود خداوند هم حافظ دین وهم حافظ قرآن خود بوده وبرای همیشه خواهدبود. بلاخره این خائنان دین مقدس اسلام به سزای اعمالشان رسیده وتحت ترین جای جهنم منزل ومأوای شان خواهد بود. وآن وقتی است که نه جیفهء دنیا ونه بادران گوناگون شان به درد خواهد خورد.بادرود فراوان داکتر حیدری

  8. admin گفت:

    استاد بزرگوار جناب پوهنوال داکتر اسدالله حیدری ، ضمن عرض سلام ، شهادت مظلومانه امام حسین ( ع ) نواسه حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم و یارانش را در روزدهم ماه محرم سال ۶۱ هجری که روز عاشورا گفته میشود ، بشما و تمام مردم مسلمان افغانستان و تمام مسلمین جهان تسلیت عرض نموده امیدوارم که در کشور ما صلح و امنیت کامل بر قرار گردد و کسانیکه همه روزه باعث تفرقه اندازی بین برادران شیعه و سنی ما میشوند باید هرچه زودتر آنها را بفهمانند که این ها برادراند و بنده یک خدا و امت حضرت محمد ( ص ) پیامبر بزرگ اسلام و فرقی بین آنها نیست غیر از تعصب و تفرقه انداختن .
    من با کامنت زیبا و واقعی تان همنوا هستم و آنرا تایید میکنم و باید علاوه نمود که حامیان کسانیکه این تفرقه ها را می اندازند در قدم اول سعودی وهابی و چتلستان جنایت کار و در قدم بعدی نوکران شان کرزی خایین ، غنی بی کفایت که میگوید عقل کل عالم هستم در حالیکه اشتباه کرده است و همجنان دولت وحشت ملی به رهبری عبدالله و غنی و تعداد زیاد متعصبین که فقط بخاطر قدرت و پول تفرقه می اندازند تا مردم بجان هم بیافتند و این ها بخاطر آرام مصروف جمع آوری دالر باشد. بنده به این بی کفایت ها و بخصوص ملاهای بیسوادی که از این ها دفاع میکنند. همچنان نیمچه ملا های که خود را استاد میگویند و از سعودی و چتلستان برای تفرقه انداختتن برادران مسلمان ما دالر میگیرند و در تلویزیون های که از خارج کشور نشر میشود به همدیگر دشنام میگویند که این کار شان بسیار زشت است و اگر واقعآ استاد و ملا میباشند در تلویزیون های که پولش را سعودی های وهابی و چتلستان جنایتکار و یک تعداد از مردم بیسواد که هدف آنها هم تفرقه انداختن است میدهند ، بهتر است که این نیمچه ملا ها مردم را به دوستی و برادری دعوت کنند . امیدوارم که هر چه زودتر این ملا ها از دشنام دادن دوبرادر مسلمان خود داری کنند و مسؤولین تلویزیون ها هم برایشان بفهمانند که اگر حرفهای که از آن بوی تفرقه وتعصب می آید بشنوند دیگر جای شان در این تلویزیون نیست. به امید چنین روزی که همه مردم ما از سراسر کشور با هم برادرانه و متحدانه زندگی خوشی را در فضای صلح و امنیت سپری کنند . در اخیر بدون اجازه استاد محترم پوهنوال داکتر حیدری این سروده کوتاه و زیبا شان را را که به تأیید سروده کوتا ه و عالی جناب استاد وثوق عزیز سروده بودند از آنجا کاپی نموده و تقدیم عزیزان مینمایم. استاد حیدری عزیز فرموده اند :
    نفاق سنی وشیعه برادر
    زنیرنگهای شیطان زمان است
    اگر حب وطن داری تو برسر
    نگوئی سنی ویا شیعگان است
    ندارد آنکه بدخواهی به کشور
    به هندوی وطن هم مهربان است
    در اخیر صحت وسلامتی آقای داکتر حیدری و هموطنان عزیز را آرزو میکنم و همیشه زنده وسلامت باشند . آمین یا رب العالمین . مهدی بشیر

  9. Adela Taheri گفت:

    درود به روان باک شان .

    • admin گفت:

      طاهری عزیز ، دهم محرم روز عاشورای حسینی و یارانش را بشما و تما م مسلمانان افغانستان و جهان تسلیت میکویم. موفق باشید.
      مهدی بشیر

  10. قیوم بشیر « هروی » گفت:

    برادر گرامی القدرم مهدی جان بشیر ! ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمت شما و تمامی مسلمانان جهان و بخصوص هموطنان گرامی ما از نوشته زیبا و همه جانبه تان جهانی سپاس ، امیدوارم روزی فرا رسد تا همه هموطنان ما اعم از شیعه و سنی دست در دست هم داده و با انسجام و همآهنگی در مقابل دشمنان قسم خورده اسلام که قصد شان تفرقه انداختن و ایجاد نفاق بوده و میخواهند از آب گل آلود ماهی گرفته و بدین طریق به شانه های مردم ما سوار شده وحکومت کنند بایستند و با مشت وحدت به شدت بر دهان یاوه سرایان کوردل بکوبند ، امیدواریم این روز زیاد دور نباشد و در فضای وحدت بتوانیم شاهد استقرار صلح و صفا و صمیمیت در کشور خود باشیم ، انشأالله.
    با عرض حرمت
    قیوم بشیر « هروی »
    ملبورن – آسترالیا

  11. admin گفت:

    برادر عزیزم قیوم جان ، ضمن عرض سلام شهادت مظلومانه حضرت امام حسین سرور وسالار شهیدان و یارانش را بشما و تمام هموطنان مسلمان افغانستان تسلیت عرض میکنم . امیدوار که دیگر در کشور ما صلح و امنیت کامل برقرار گرددو از جنگ وخونریری خبری نباشد و نوکران سعودی وهابی و چتلستان جنایتکار دست از سر مردم و کشور ما بردارند وبگذارند که همه زندگی خوش و آرامی داشته باشند. ودولتمندان هم عوض قدرت طلبی به فکر آبادی و آرامی مردم باشند . تشکر از شما . موفق باشید. مهدی بشیر

  12. Said Jalal Aliyar گفت:

    سرور و عالیقدر محمد مهدى بشیر هروى عرض ادب سلام و احترام مرا بپذیرید من هم خدمت جناب عالیقدرعاشوراى حسینى و شهادت حضرت امام حسین علیه السلام این الگوى انسانیت ، شرافت و و شجاعت را براى شما و از طریق شما به تمام اعضاى سایت بیست و چهار ساعت هم تسلیت عرض نموده از شما سرور گرامى ابراز قدردانى مینمایم که با تلاش هاى خستگى ناپذیر همیشه کوشیده اید تا دوستان و عزیزان قلم بدست را تشویق نموده و آثار هنرى و ادبى شانرا دست نشر میسپارید با سپاس فراوان و ارجگذارى به کار تان دعاى این حقیر اینست که همیشه شاد و سرفراز بوده و دراین ماه خجسته اجر تان به حضرت امام حسین ع و یارانش باد تشکر

    • admin گفت:

      استاد محترم جناب آقای سید جلال على یار ضمن عرض سلام منهم شهادت حضرت امام حسین ( ع ) و یاران شان را بشما و خانواده محترم ، هموطنان مسلمان افغانستان و جهان تسلیت عرض نموده ، امیدوارم که مردم ما در فضای صلح وامنیت زندگی خوشی را بدون هر نوع تعصبات مذهبی و قومی سپری کنند . تشکر از لطف تان . موفق وسلامت باشید . مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما