۲۴ ساعت

09 مارس
۱ دیدگاه

چرا ما لبخند می زنیم ؟

تاریخ نشر: شنبه ۱۹ حوت (اسفند) ۱۴۰۲ خورشیدی – ۹ مارچ ۲۰۲۴ میلادی – ملبورن – استرالیا

چرا ما لبخند میزنیم؟

ما لبخند میزنیم، تا خوشحالی و رضایت خود را نشان دهیم. به نظـــــر می رسد، لبخند زدن ساده ترین عملی است که انسان قدرت انجام ان را دارد و لازم نیست کسی ان را به ما یاد بدهد. زیرا نوزاد از نخستین هفتهء بعد از تولد استعداد لبخند زدن را پیدا می کند! و هر قدر که سن او بالا مــــی رود، بیشتر متوجه می شود که لبخند زدن چقدر خــــــــوب است و در مقابـــــل لبخند زدن عکس العمل مطلوبی از پدر و مادرش دریافت می کند. هنگامی که نـــوزاد بیست هفته ای شد، پی می برد به اینکه لبخند زدن کی مطلوب ، و کی نامطلوب است. طفلـــــی دیده نشده که وقتی طفل دیگر ســـــــامان بازیش را از او می گیرد، لبخند بزند !

برخی از پزشکان بیماران خـــود را تشویق می کنند، که بیشتر لبخند بزنند، زیرا لبخند زدن برای سلامتی مفید است. بـــد نیست بدانیم، که برای پیشانی ترش کردن ۴۳ عضله با هم درگیر مـــی شوند، امــــــا برای لبخند زدن فقط ۱۷ عضله منقبض می شوند. بنابرین لبخند زدن آسانتر از عصبانیت است!

نوع لبخند ها نیز با همدیگر متفاوتند: لبخندی که ناشی از شنیدن لطیفه است. لبخندی که از روی تمسخر صورت می پذیزد. لبخندی کــــه به دنبال یک موفقیت حاصل می شود و ….. پس لبخند نوعی واکنش در برابر یک محـــرک خـارجی است.

ارسالی : محترم غلام محمد سعیدی 

هرات – افغانستان

 

یک پاسخ به “چرا ما لبخند می زنیم ؟”

  1. admin گفت:

    جناب آقای سعیدی عزیز از مطلب ارسالی تان ممنون ، امید همیشه لبخند بر لبان تان جاری باشد.
    باعرض حرمت
    قیوم بشیر هروی

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما