۲۴ ساعت

05 جولای
بدون دیدگاه

اعلامیه مطبوعاتی

تاریخ نشر شنبه  پنجم  جولای  ۲۰۱۴ هالند

Rawand3

اعلامیه مطبوعاتی

جمعه، ۱۳ سرطان ۱۳۹۳

همه باید بدانند، مردم افغانستان همانطوریکه به دشمنان قسم خورده ی بیگانه، “نه” گفتند، بر تقلب در آرای شان نیز پاسخ “نه” خواهند داد.

روند ۳ افغانستان، به مثابه روند خود جوش نسل نو این سرزمین، در دو دور انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۳ کشور، بیطرفی خویش را در حمایت از نامزد مشخص اعلان داشت اما، از مردم عزیز افغانستان در سرتاسر کشور، با راه اندازی برنامه های مختلف، خواست برای آینده ی روشن کشور و ارایه جواب دندان شکن “نه” به دشمنان صلح و ثبات این سرزمین، به پای صندوقهای رای رفته، زعیم ملی آینده ی خویش را به گونه ی آزاد، سری و مستقیم انتخاب نمایند.

از نظر این روند، انتخابات  کنونی، که برای اولین بار دور دوم خود را تجربه میکند، عاری از مشکلات نبوده است. مردم عزیز افغانستان در تمام جاهای این خاک، با رد تهدیدهای دشمنان بیگانه ی خود، به جاده ها آمده و با خوشحالی تمام رای خود را آزادانه و با کمال استقلالیت آزاد منشی، به نامزدهای دلخواه خویش ریختند. تقاضای ما از مردم عزیز افغانستان، رای دهی به برنامه های عملی نامزدها بود تا بر مبنای تجربه ی دیروز، عمل امروز شان، آینده ی خویش را برنامه ریزی میکردند.

ما با وصف آنکه از پروسه انتخابات و نهادینه شدن نظام مردم سالاری در کشور، استقبال و حمایت میکنیم، مشکلات مقابل شده با این روند را یک عمل شوم و ناپسند دانسته در مقابل آن خاموش نمی نشینیم. با ذکر این موضوعات، روند ۳ افغانستان طرح ها و شرایط زیر را به مثابه ی راه حل های این بن بست سیاسی، به محضر ملت شجاع افغانستان، ارایه میدارد.

  1. کمسیون های مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی عملکرد خویش را باید بر طبق قوانین نافذه ی انتخاباتی و هدایات قانون اساسی افغانستان، عیار سازند. این کمیسیونها، عدالت را جداً در نظر بگیرند تا شفافیت کامل در پروسه انتخابات رونما گردیده و روند مردم سالاری خدشه دار نگردد.
  2. ما از کمیسیونهای انتخاباتی و ارگانهای مربوطه ی دولت جمهوری اسلامی افغانستان و سازمان ملل متحد تقاضاداریم، بحث آرای پاک و ناپاک را به گونه شفاف، بیطرفانه و بر طبق قوانین انتخاباتی مورد بررسی قرار دهند. همه باید بدانند مردم افغانستان همانطوریکه به دشمنان قسم خورده ی بیگانه پرور شان، “نه” گفتند، بر تقلب در آرای شان نیز پاسخ “نه” خواهند داد. این عمل تقلب، به صورت کامل، قابل بخشش نمیباشد.

اسناد تقلب که به کمسیون ها ارائه شده باید بطور جدی وبی طرفانه درحضور اهل خبره، ناظرین ستاد های انتخاباتی هر دو نامزد، ناظرین و مشاهدین نهاد های داخلی و خارجی و با همکاری تخنیکی سازمان ملل متحد بررسی گردد. ما از ارگانهای مربوطه میخواهیم، در صورت که اسناد ارائه شده تقلب، مثبت ارزیابی گردد و مدرکی برای اثبات جرم شمرده شود، باید اشخاص متقلب محاکمه ومجازات گردند و اما در صورتیکه اسناد ارائه شده جعلی ثابت گردد، ارایه کننده اسناد جعلی باید به پنجه قانون سپرده شود.

  1. از حکومت جمهوری اسلامی افغانستان، یکبار دیگر، میخواهیم بی طرفی خود را در موضوعات انتخاباتی حفظ نموده و در این روند مداخله ننمایند. اما، از رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و معاونانشان تقاضا میکنیم تا این حالت بحران زای انتخاباتی را بیطرفانه و به مثابه ی تیم رهبری کننده ی نظام جمهوری اسلامی افغانستان، با حفظ دست آورد های ۱۳ ساله، مدیریت کاملاً عادلانه نمایند.
  2. از نامزدهای محترم دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۳، روند ۳ افغانستان توقع دارد تا حین اتخاذ تصامیم، زندگی مردم افغانستان را که بحرانزا گردیده است، جداً مد نظر گرفته، و بر طبق هدایات قانون اساسی در حفظ تمامیت ارضی منافع ملی و استقلال افغانستان عمل نمایند.
  3. ما ازنیروهای امنیتی دلیر و بومی این سرزمین میخواهیم، در اجرای وظایف محوله ی کنونی خویش، ازقوانین نافذه ی کشور پیروی نموده ابزار دست سیاسیون نشوند. اما، این نیروهای مقاوم کشور در هر حال، از مردم، دموکراسی نوپا و تمامیت ارضی افغانستان مسولانه و بیطرفانه دفاع نمایند.

شورای عالی روند ۳ افغانستان

برای معلومات بیشتر و پیامهای مطبوعاتی:

بخش مطبوعات روند ۳ افغانستان: ۰۷۹۱۹۱۹۱۵۲ و ۰۷۹۵۱۹۰۸۱۹

با ما از این طریق بتماس شوید:

در فیسبوک:    www.facebook.com/rawand3.org

در تیوتر:          www.twitter.com/rawand3kbl

ایمیل آدرس:   rawand3.kbl@gmail.com

 
بدون دیدگاه

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما