۲۴ ساعت

04 مارس
بدون دیدگاه

اشرف‌المدارس یا مرکز آینده تروریستان

تاریخ نشر سه شنبه چهارم مارچ  ۲۰۱۴ هالند

تروستان آینده عکسها از ( بی بی سی )

تروستان آینده عکسها از ( بی بی سی )

اشرف‌المدارس یا مرکز آینده تروریستان در افغانستان

دختران  و ترویج اندیشه‌های تندروانه اسلامی شان

در زیر ریش کرزی در شما ل افغانستان چی میگذرد ؟

تبصره از : محمد مهدی بشیر

خواننده گان عزیز و هموطنان گرامی ، لطفا به عکسهای بالا ببنید و بگوئید اینها کیها اند ؟

طبق اخباریکه از طریق بی بی سی و رسانه های دیگر نشر شده است از مدت هاست که ملا های افراطی در شمال افغانستان در ولایت قندوز دست به یک عمل و حشیانه زدند و یک تعداد دختران جوان را که اصلآ افغان نیستند و یا از کشور های عربی و یا هم از پاکستان که خواهران کرزی هستند و یا به اصطلاح تروریستان آینده اند که تربیه میکنند .

در این مدرسه به  دختران وزنان جوان ترویج اندیشه‌های تند روانه اسلامی را می آموزاند .و نام مدرسه‌ را اشرف‌المدارس  و یا مدرسه  دینی دخترانه گذاشتند . طوریکه دیده میشود  نگرانی‌هایی را در مورد گسترش بنیاد گرایی در میان زنان جوان افغان ایجاد کرده اند.

بر اساس گزارش  بی‌بی‌سی، آموزش‌های دینی دراشرفالمدارس” قندوز آمیخته با سیاست و مغایر با فرهنگ و سنت‌های رایج در افغانستان است؛ از جمله شاگردان آن شنیدن رادیو، دیدن تلویزیون، گرفتن عکس، بزرگداشت روزهایی مانند روز معلم، مادر، سال نو، تولد و نیز کارکردن زنان در بیرون از خانه را حرام می‌دانند.

مدرسه “اشرف‌المدارس” توسط مولوی عبدالخالق و مفتی سراج‌الدین از ملاهای بانفوذ ولایت قندوز، چهارسال پیش بنیان‌گذاری شده وشاید هم با آمدن به اصطلاح مجاهدین و تفنگسالاران به کابل و شاید هم توسط سیاف و گلبدین ایجاد شده باشد که  در حال حاضر شش هزار دختر در آن درس می‌خوانند.

جالب این است که کرزی و دار و دسته اش تا کنون از چنین مدرسه در افغانستان بی خبر بودند و قرار معلوم این مدرسه شعبه های هم درتخار و بغلان دارد و قرار است که در ۹ ولایت دیگر از جمله کابل پایتخت افغانستان  نیز ایجاد کند.

واقعآ جای تـآسف است که آقای کرزی برادران و حشی اش را که صد ها حمله انتحاری را در کابل و ولایات انجام داده اند از زندان های افغانستان آزاد کرده و یا در حال آزاد کردن است  و قرار افواهاتی که در فیسبوک  و بین مردم پخش شده گفته میشود که هیچ طالب وحشی و جنایتکار در زندان های افغانستان باقی نمانده است.

آیا بودن چنین مدارسی در افغانستان ضرورت است ؟ آیا کرزی میخواهد در آینده توسط همین خواهرانش که مغز شان را در چنین مدرسۀ شستشو داده اند مرتکب جرم ، جنایت  و حمله های انتحاری مانند برادران طالبش شوند.

طوریکه فعالان حقوق زن در افغانستان از قول این دختران و زنان میگویند :

تو کافر شدی” و “این حرام است این دو عبارتی است که شاگردان این مدرسه از آنها به عنوان حربه‌ای در برابر دیگران استفاده می‌کنند.

به گفته رئیس امور زنان ولایت قندز:” دخترانی که در این مدرسه درس می‌خوانند بسیار پرخاشگراند. در یک مراسم یا مجلس با زنان و دختران دیگر جنگ می‌کنند، می‌گویند تو کافر شدی، چرا چادر از سرت پائین افتاد؟ چرا لباست اسلامی نیست و یا تو نماز را درست یاد نداری.”

کسانیکه آنها را درس میدهند هم ملا های افراطی مانند گلبدین ، سیاف و غیره تفنگسالاران اند. شاید به دستور آنها این مدرسه ها ایجاد شده باشد. زیرا آنها از اول مخالف حقوق و آزادی زنان و کار کردن شان در ادارات دولتی و شخصی بوده اند و آماده شدن این زنان عرب ویا وهابی و پاکستانی بهانۀ خوبی برای  خانه نشستن خانم های که در بیرون مشغول کار کردن هستند و لقمۀ نان حلالی بدست می آورنداست.

به نظر بنده بودن چنین مدارس لازم نیست . طوریکه معلوم میشود  مغز این دختر ها را که از هر کجا دنیا آورده اند خوب شسته اند ، زیرا دختران و خانم هائیکه در بیرون منزل  کار میکنند آنها را کافر میخوانند  معاش آنها را حرام  میگویند و آن بیچاره ها از ترس این وحشی ها نمیتوانند آزادانه گشت و گذار کنند.

اما مولوی عبدالخالق، رئیس اشرف‌المدارس، که معلوم نیست اصلا از کجاست  هدف از ایجاد این مدرسه را آگاه ساختن دختران از تعالیم و تاریخ دین اسلام میخواند تا زنان و دختران مسلمان افغانستان دوباره به اوج غیرت و شهامت خود برسند باید به این ملا بگویم که شکر خدا دختران وزنان  افغانستان  هم غیرت دارند و هم شهامت ودر یک کشور اسلامی زندگی میکنند  و همه مردم آن از خورد تا بزرگ مسلمان اند و در باره اسلام هم معلومات کافی دارند و لازم نیست  تو با این وحشی ها اسلام را به  آنها بیاموزی .

میخواهم بدانم که مصارف شش هزار دانش‌آموز، از کجا و چگونه تمویل میشود؟  و پول این مدرسه را کی میدهد ؟

به گفته مولوی عبدالخالق، مسئول این مدرسه مصارف آن‌ها را شاگردان مدرسه با فروش زیورآلات خود تمویل می‌کنند.

او در این باره توضیح می‌دهد: «آنان گوشواره، انگشتر و حلقه‌های نامزدی و دیگر طلاهای‌شان را می‌فروشند و به مدرسه کمک می‌کنند. تا حدی که به هزینه‌ ی ۲۰ هزار دالر آمریکایی ما برای یکی از شاخه‌های مدرسه زمین خریداری کردیم و به هزینه‌ ی ۱۲ هزار دالر ساختمان اعمار کردیم. مصرف همه‌ ی این‌ها را همین دختران فداکار ما می‌دهند. »

آیا شما هموطنان عزیز حرفهای ای ملا را قبول میکنید . این غیر امکان است  که دختر ها وخانم ها زیور آلات خود را بدهند.

بسیاری از استادان ای مدرسه بشمول مفتی سراج‌الدین، ، چندین همسر دارند و وی همسردومش را از میان شاگردان نوجوان همین مدرسه انتخاب کرده است؟ اما  مفتی سراج  صاحب چند فرزند است.

میگویند  گاهی دیده شده است که شاگردان مدرسه در مراسم فاتحه‌خوانی و تشییع جنازه‌ در برابر مصیبت ‌دیدگان ایستاده و به آن‌ها هشدار داده‌اند که اگر اشک بریزند، کافر می‌شوند.

شاید هم این مدرسه مرکز قاچاق انسان به کشورهای خارجی باشد  و از زنان مانند یک ابزار استفاده میکنند و بنام اسلام دست به جنایت میزنند..

امیدوارم که کرزی فکری بحال این مدارس بکند و هرچه زود تر آنها را برچیند و این لکه ننگ را در روز های آخر کارش از پیشانی اش پاک کند تا مردم در غیابش به او نگویند خواهر ان وبرادرانش جانی ها و انتحاری هابودند.

با عرض حرمت و تشکر از خبر نکار بی بی سی

مهدی بشیر

 
بدون دیدگاه

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما