۲۴ ساعت

01 دسامبر
۳دیدگاه

صدای کتاب

تاریخ نشر یکشنبه  دهم  قوس  ۱۳۹۸ – اول دسامبر ۲۰۱۹ هالند

صدای کتاب

تقدیم کننده : مهدی بشیر

اخیرآ کتاب جالبی بنام  مجموعۀ ازسروده ها و کار های هنری محترمه هیله خان با قطع و صحافت زیبا با پشتی رنگه و کاغذ عالی و جلا داردر ۶۸ صفحه با تیراژ سه صد جلد در شهر کوپنهاگن – دنمارک چاپ اول و جلد اول آن نشر شده است و محترمه هیله خان یک جلد آنرا توسط پست برایم فرستادند که نوشته بودند : « هدیه نا قابل برای استاد گرامی – باحترام  هیله » با تشکر از لطف این خواهر گرامی باید به عرض برسانم که بنده نه استاد و نه هم شاعر هستم و کم کم میتوانم چند سطری نوشته کنم .

در این کتاب ۵۲ سروده و ۱۸ قطعه نقاشی زیبا و رنگه که مملو از احساس شاعر آن   محترمه  هیله خان  میباشد نشر شده است که قابل تمجید است .

بعد از فهرست مندرجات در شروع تقریظی تحت عنوان « باز تاب احساس در تراوشات ذهنی شاعر » بقلم برادر عزیزم قیوم بشیر هروی نشر شده است که نظر به تکالیف صحی چند سطری از آنرا تقدیم عزیزان مینمایم :

نویسنده این سطور به این باور است که :

شعر زبان گویش کلام است و به شکل زیبا و با صیقل یافتۀ آن که نمایا نگر احساسات پاک و بی آلایشانه ایست که از اعماق قلب شاعر سر چشمه گرفته و پشس از عبور از آسیاب عقل و دریچۀ زبان بخورد جامعه داده میشود.

ولی آنچه را که می بایست بدان توجه نمود ، داشتن فرهنگ غنامند دریست که شعرای ما با استنباط به آن اشعار مطلوب و پر معنایی را می سرایند.

هر چند تعدادی از شعرا به این عقیده اند که شعر بعضی اوقات بصورت الهامی به مغز می رسد و این شاعر است که آنرا انعکاس داده و تقدیم جامعه می نماید.

امروز بحث شناسایی شعر نه تنها در فرهنگ متداول دری یا فارسی ، بلکه در تمامی فرهنگ های رایج و ثابت شدۀ جهان موضوعی است که بدون جواب باقی مانده و با وجودیکه تاریخ پیدایش شعر را با آغاز پیدایش انسان برابر میدانند ، با وجود آن ، آنرا بحث نسبتآ دشوار و مشکل تلقی نموده اند.

محترمه هیله خان بعد از تقریظ محترم قیوم بشیر هروی مطلبی را بنام « پیشگفتار »  نوشته اند که از آنهم جند سطر ی تقدیم حواننده گان عزیز مینمایم :

آدم های امروزی فعلا در این کره خاکی در یک دنیای واقعیت مجازی غم انگیز و گرفتاری های روز مره و پر مشغله زندگی میکنند و شب هنگام همین که فرصتی اندکی پیش می آید نا خود آگاه سری به گذر گاه فیسبوک ، ایمیل ، انستگرام و یا هر چیز دیگری که به آن دسترسی دارند می زنند و همه این اثرات بروی ذهن شما می تابد و غوغای استرس درون شما را بر می انگیزد و این عادت همچون رود در وجود تان جاریست چرا که دو دسته حافظه تان را سپردید به مبایل و کامپیوتر ها و انترنیت .

آیا گاهی هم شده که به این بیندیشید که مغز آدمی به آرامش و همدم نیاز دارد وقتی عاشق از معشوقش دور باشد فغانش به اروش خدا میرسد ، پس چطور میتوان معشوقه ذهن و وجود را از عاشقش چون کتاب دور نگهداشت ؟

آری چی خوب گفتن : هر جه از حد بگذرد رسوا شود .بلی بترسید از آن ترس و استرس و اضطراب که روزی پیش از حد دامن گیر فرزندان تان شود چگونه می توان کیفیت زندگی سالم را به این نو نهالان با اندیشه سبز هدیه کرد . بیایید از همین اکنون عادت دهید تا چشمان قهر آمیز صلح کند با دوستی چون کتاب و با دنیای اسرار امیز کتاب همراه شوید و زمانی را برای خلوت کردن با این یار شگوفا و برملاکنید و اشتیاق ببخشید به روح تنبل ناخوان درون .

در این جا باید به عرض برسانم که  نسبت تکلیف صحی که نمیتوانم نمونه های اشعار شانرا تایپ کنم وفقط  یکی از اشعارشانرا با چند تا نقاشی های هیله خان را تقدیم تان نموده موفقیت بیشتر و سلامتی محترمه هیله خان را آرزو میکنم . این شما و این هم شعر  و نقاشی های وی .

با عرض حرمت

محمد مهدی بشیر

 

۳ پاسخ به “صدای کتاب”

  1. admin گفت:

    جهانی سپاس از لطف خواهر گرامی محترمه هیله خان و ارسال کتاب زیبا شان به من . کتاب جالب و عالیست . از خواننده گان و دوستداران شعر و نقاشی تقاضا میکنم که حتمآ این کتاب را بدست بیاورند و مطالعه نمایند. موفقیت های بیشتر تانرا خواهانم مهدی بشیر

  2. هیله گفت:

    درود و سلام نثار استاد بزرگوار
    انشالله که صحت و سلامت باشد.
    سپاس بی پایان از لطف و مهربانی شما، بنده خسی بیش نیستم فقط درد و رنج که از چارجوی فطرت آدمی است که همه ما داریم و خواستم که در قالب شعر زینت بخش ناگفته های دل کنم. ممنونم بسیار زیبا و با رنگ های عالی نوشته شده واقعا کاری شما بی نظیر است استاد عزیز.
    من همیشه سپاسگزار شما و بخصوص دست بوس استاد بزرگوارم برادر شما هستم ایشان به من حرمت و شهامت بخشیدن.

  3. قیوم بشیر هروی گفت:

    با تشکر از شما برادر عزیزم مهدی جان گرامی که این اثر را معرفی نمودید ، ضمن عرض تبریک به خواهر گرامی ام محترمه هیله خان ، مؤفقیت مزید شانرا تمنا دارم.
    باعرض حرمت
    قیوم بشیر هروی

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما