۲۴ ساعت

09 ژوئن
۴دیدگاه

تــرا آتــش زدنــد و آب گفــتـی

تاریخ نشر سه شنبه  ۲۰ جوزا  ۱۳۹۹ –  نهم  جون ۲۰۲۰ هالند

صحنۀ آتش گرفتن هموطنان مان از جانب مرزبانان ایران دل هر بیننده را میلرزاند و اشک را جاری میسازد که نمیدانم تا چه وقت این مصیبت ادامه دارد خداوند برملت مظلوم افغانستان رحم کند .

تــرا آتــش زدنــد وآب گفــتـی

چو بسمل پرزدی وراه جستی

نـبــود راه نـجــاتـــت درتـپـیــدن

تو اخــر درمـیـان شعلـه خفتی

زهمسایه رسید این درد وبیداد

زامیــد وحیـاتت دست شستی

رئیــس دولـــــت بـیــکـــارۀ مــــا

چـرا بهــر خـدا چیــزی نـگفـتی؟

عزیزه عنایت :۲۰۲۰/۶/۹

 

۴ پاسخ به “تــرا آتــش زدنــد و آب گفــتـی”

  1. admin گفت:

    درود به خواهر گرامی ام محترمه عزیزه جان عنایت و سروده مملو از احساس تان
    با تاسف باید بگویم که بدبختانه  ارگنشینان و سپیدار های خایین و قدرت طلب بفکر جیبهای خود و خانواده های خود هستند که چگونه دالر ها را به خارج انتقال بدهند، نه بفکر ملت مظلوم افغانستان که چی به سر شان می آید . شما شاهد هستید که دولت به اصطلاح اسلامی ایران که داد از مسلمانی میزند چندی قبل چندین هموطن ما را که به خاطر کار کردن به آنکشور رفته بودند در مرز دوکشور توسط مرز بانان در آب انداخته و کشتند و بعد هم انکار کردند .
    اکنون باز هم با فیر کردن به موتر مهاجرین افغان باعث کشته شدن سه تن و سوختاندن تعدادی از آنها و موتر شدند و حتی یکی از آن سوخته ها صدا میزند که : کمی آب بیار که سوختم .
    ولی این یزید ها که داد از مسلمانی میزنند به آن هموطن بیچاره  ما آب ندادند. از خداوند متعال میخواهم که  قاتلین را به غضب خود گرفتار کند . مهدی بشیر

  2. عزیزه عنایت گفت:

    برادر گرانقدر جناب محمد مهدی بشیر شما دقیق فرمودین !
    ملا های ایران داد از مسلمانی میزنند و لی با آنکه میدانند که در افغانستان جنگ است و جوانانش بخاطر کار به ان کشور میروند با آنهم اینهمه ظلم را روا میدارند و این بخاطری است که ملت سر ندارد هرکس بخواهد بحق شان ظلم میکند همه میدانند که کسی از انها نمیپرسد دولتمردان شان بفکر تقسیم قدرت هستند فقط خداوند از این مصیبت وطن و مردم مارا نجات دهد .
    تشکر از حضور تان .

  3. قیوم بشیر هروی گفت:

    خواهر گرامی بانو عنایت عزیز ! قلم زیبای تان را ارج نهاده، احساس پاک شما را می ستایم. در امان پروردگار بی نیاز باشید.
    باعرض حرمت
    قیوم بشیر هروی

  4. با سلام و درود خدمت مردم شریف افغانستان مردمانی از دیار تمدن، فرهنگ و تاریخی کهن.
    شنیدن این خبر قلبم را به درد آورد و به عنوان یک ایرانی بر خود شرمسارم و خجالت زده تمام مردم پاک و شریف افغانستانم. متاسفانه نژادپرستی در جهان بخصوص در خاورمیانه در حال افزایش است و چند نادان نیز به پیروی از جهل نژادپرستی جنایت نابخشودنی را انجام دادند.
    من به عنوان یک ایرانی آگاه هستم که افغانستان سهم خیلی بزرگ در تاریخ و تمدن ایران داشته است و شاید اگر افغانستان و خراسان بزرگ نبود تاریخ ایران تغییر می کرد یا حتی زبان فارسی نیز وجود نداشت.
    مردم شریف افغانستان بر ما ببخشید این چند نفر نادان، همه مردم ایران نبودند. قلب مردم ایران برای شما می تپد و با اندوه شما، ما نیز اندوهگین و سوگواریم
    امید آن دارم تاریخ، فرهنگ، زبان و تبار یکسان دو کشور موجب دوستی بیشتر و نزدیکی قلبهای مردم دو کشور شود و ریشه نادانی و نژادپرستی برای همیشه نابود گردد.

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما