۲۴ ساعت

27 دسامبر
۱ دیدگاه

پاسخ زورمندان به ملت چه خواهد بود؟

تاریخ  نشر چهار شنبه ششم  جدی  ۱۳۹۶ –  ۲۷  دسامبر  ۲۰۱۷–  هالند

پاسخ زورمندان به ملت چه خواهد بود؟

نویسنده: محترم ویس احمد حکمت

  سیر تکاملی جوامع نیازمند تحکیم ثبات سیاسی و اجتماعی است؛ جامعۀ ما که دوران طولانی جنگ‌‎ها را پشت سر گذاشته و درحال گذارمی‌باشد، بیشتر ازهر چیز دیگر به ثبات پایدار سیاسی ضرورت دارد.

   روند پایداری سیاسی در پالیسی‌های دولت، انسجام مردم و کنار آمدن افراد با نفوذ جامعه با دولت می‌باشد،این تقرب ایدیولوژیکی می‌تواند درمهارمعضلات و رفع چالش‌های بزرگ اجتماعی

– اقتصادی نقش مثبت و ارزندۀ داشته باشد؛ حکومت زمانی می‌تواند به این آرزو دست یابد که افراد ملی وطن‌ دوست و خیراندیش را در کنار خویش داشته باشد.

     نفوذ پذیری افراد در یک نظام می‌طلبد تا کانون‌های گرم احزاب و جریان‌های سیاسی میهن پرست را تقویت نمود و از آن‌ها منحیث قوای متحرک و حامی پالیسی‌های مردم سالار استقبال کرد، زیرا این جریان‌ها می‌توانند در روند ترقی و تعالی جامعه از طریق کمک به تحقق پالیسی‌ های انکشاف اقتصادی و اجتماعی حکومت برای بلند بردن سطح زندگی شهروندان، خودکفایی کشور و توسعۀ مردم سالاری نقش سرنوشت ساز داشته باشند.

    نیاز است تا سیاست‌ مداران و رهبران جریان‌های سیاسی به عوض تلاش برای حفظ منافع چند فرد محدود، برای خودکفایی کشور و تسریع مسیر دست یافتن به استقلال سیاسی، کاهش فقر و قدرت‌ نمایی در برابر دشمن مشترک این ملت دست به دست هم دهند و از سوی دیگر  همۀ مردم که در دفاع از ارزش‌های آزادی و استقلال این سرزمین سینه سپر نمودند، به پا خیزند تا آبادی و سربلندی ما تداوم یافته و ارزش‌های آزادی حفظ و تقویت گردند.

  ارزش‌های آزادی که جریان طولانی و دشواری‌های بزرگ را پیموده، به مثابۀ میراث مشترک ملت افغانستان قابل حفظ و حرمت است وهمۀ شهروندان به خصوص نسل جوان باید این ارزش‌ ها را به عنوان فرصتی برای پیشرفت، حفظ و تقویت نموده و در تحکیم نظام که برخواسته از آرمان آزادی خواهان است، سهم مثبت خویش را ادا نمایند و نباید آن زورمندانی‌ که به سرکشی در مقابل این همه ارزش‌ها می‌ پردازند، مانع انکشاف جامعه و سربلندی ملت می‌شوند، قانون را نقض و ثروت اندوزی به روش غیرمشروع را ترجیح میدهند، میراث بردارارزش‌های مقدس آزادی شمرد، بلکه آن‌ها را به عنوان افراد ایجاد گر خلل در راه ترقی و امنیت جامعه شناخت تا این افراد منفعت‌ جو در برابر خشم مردم آزادۀ این سرزمین پاسخ دهند.

نویسنده: ویس احمد حکمت

 

یک پاسخ به “پاسخ زورمندان به ملت چه خواهد بود؟”

  1. admin گفت:

    دوست و برادر گرامی آقای ویس احمد حکمت ، ضمن عرض سلام تشکر از نوشته عالی و سوال جالبت. من در پاسخ سوالت مینگارم که :
    زورمندان ، دزدان ، تفرقه انداز ها ، متعصبین ، خاین ها ، آدمکش ها ، تفنگسالاران ، راکت انداز ها ، مجاهد نما ها و حامیان آنها اصلا پاسخی به ملت مظلوم ما ندارند که بدهند . چون سالهاست که کشور را چور کردند و بفکر ملت نبودند و نسیتند و همیشه به منفعت شخصی خود فکر کرده و میکنند و میگویند دنیا را که آب بگیرد مرغابی را تا بند پایش است. فقط از خدا میخواهم که در کشور ما صلح ، امنیت اتحاد و اتفاق برقرار گردد و دولت و اقعی رویکار آید تا پاسخ سوال تان را از فاسدین و خاین ها گرفته و تقدیم ملت عزیز ما نماید . لطفا پاسخ مثبت و یا منفی خود را علاوه در فیسبوک و در زیر دیدگاه من در سایت حتما بنویسید. موفق باشید. مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما