۲۴ ساعت

25 ژوئن
۱ دیدگاه

پیام روند ۳ افغانستان بمناسبت عید سعید فطر

تاریخ نشر یکشنبه چهارم  سرطان  ۱۳۹۶ – ۲۵ جون ۲۰۱۷–  هالند

پیام روند ۳ افغانستان به مناسبت حلول عید سعید فطر

کابل – شنبه، ۳ سرطان ۱۳۹۶

روند ۳ افغانستان حلول عید سعید فطر را به تمامی ملت عزیز و بزرگ افغانستان مبارک باد عرض میدارد. روند ۳ از بارگاه خداوند متعال با عجز تمام استدعا میدارد تا روزه ملت بزرگ این سرزمین را مورد پذیرش و مقبولیت درگاه خود قرار دهد.

بدون شک، ماه مبارک رمضان را که سپری کردیم، حوادث خیلی ناگوار و المناک را شاهد بودیم. در این ماه هم دشمنان دین و وطن، از هیچ نوع کارهای زشت و خلاف دین جهت به خون نشاندن ملت مسلمان و با عزت افغانستان دریغ ننمودند. شمار زیاد از عزیزان مان را در کابل و سرتاسر این سرزمین در سوگ نشسته از دست دادیم؛ زخمی های بی شماری نیز در تمامی حوادث اخیر داشتیم و تمامی خانواده های معزز و مظلوم این سرزمین در غم عزیزان خویش نشستند.

دولت وحدت ملی افغانستان که مسوولیت اولش حفظ مصوونیت جانی و مالی مردم عزیز این سرزمین است، در بیش از یک دهه و به ویژه در دو سال پسین نتوانسته این امر را به درستی تطبیق و مرعی الاجرا نماید.

دولت دشمنان دین و وطن را که بدون شک، هر شهروند این سرزمین برایشان دشمن است، بر طبق هدایات دین و قوانین نافذه کشور مجازات نمیکند. شورای ملی افغانستان نیز در کارهای نظارتی خویش که اساس وظایف شان را تشکیل میدهد، خیلی کم آمده اند.

ما هر روزه، در پهلوی اینکه شهروندان غیر نظامی خویش را از دست میدهیم، در ماتم نیزوهای ملی دفاعی و امنیتی خویش هر لحظه نشسته ایم. شکست دشمن قسم خورده و بیگانه پرور افغانستان با مدیریت قوی و درست مدیران سکتور امنیتی عملی میشود.

متاسفانه در این بخش نیز دولت نتوانسته کارکشته ها و متخصصین نظامی و امنیتی را در سطح رهبری سکتور امنیتی خویش بگمارد. در تمامی سکتور های دولتی، روابط بر ظوابت هنوز پا برجاست و عدالت به گونه درست و شفاف آن تطبیق نگردیده است.

روند ۳ افغانستان به مثابه مردمی ترین حرکت رضاکار نسل نو، با ذکر این همه چالشها و مشکلات دامن گیر کشور، از رهبری دولت وحدت ملی و تمامی کلانترهای نظام و این سرزمین، به جدیت تمام و به نماینده گی از مردم مظلوم کشور، میطلبد تا سه اصل تنظیم شده مسوولیت پذیری، همدیگرپذیری و از خود گذری را پیشه ی خویش قرار دهند؛ مشکلات شخصی و تیمی خویش را کنار بگذارند و برای افغانستان اولین گام موثر و متحد را بردارند.

روند۳، از این همه کلانترهای داخل و بیرون نظام میطلبد، تعصبات گروهی، قومی و منطقوی را از خود دور سازند و اتحاد واقعی، همدلی با وفا و صمیمت و وحدت نظر را در متن شخصیت خویش اضافه سازند. پیامهای شکننده و مشکلزا را بخاطر این ملت مظلوم دور سازند؛ در دولت سازی و بهبود سیستمهای حکومتداری با اصل پذیرش محوریت مردمی و کنار زدن ابهامات و بیهوده گویی ها، یکجا و در یک اجماع واقعی و بر مبنای حقیقت برای نجات افغانستان دور هم آمده، این ملت مظلوم را از تمامی لحظات بد و مشکلات که با گذشت هر روز اضافه تر میشوند، بیرون کشند. همچنان، تقاضا میگردد تا نظام و مردم را دیگر آله دست خویش قرار ندهند و حرمت خون شهدای راه آزادی و استقلال کشور و این همه حوادث اخیر را احترام بگذارند.

با ذکر این همه، روند ۳ افغانستان آماده گی خویش را بخاطر گرفتن هر نوع مسوولیت در این پروسه که هر قدم آن برای بهبود زندگی مردم عزیز افغانستان سودمند باشد، اعلان میدارد.

با قوت نسل نو، به سوی افغانستان توانمند!

 بخش مطبوعات و پیامها || Communication & Messages

۰۷۹۱۹۱۹۱۵۲/ ۰۷۹۹۵۷۵۷۵۹/۰۷۹۵۱۹۰۸۱۹/۰۷۰۰۲۰۳۷۳۹

 

یک پاسخ به “پیام روند ۳ افغانستان بمناسبت عید سعید فطر”

  1. admin گفت:

    درود به دوستان عزیز روند ۳ افغانستان. تشکر از پیام عید تان . به آرزوی قبولی طاعات وعبادات تان عید سعید فطر بشما ، خانواده های محترم و هموطنان عزیز مبارک . امید همه عید خوشی را سپری کنید. روح شهدای عزیزیکه در ماه مبارک رمضان توسط برادران کرزی ، غنی ، گلبیدین و اتمر لنگ در کابل و ولایات به شهادات رسیدند شاد و خلد برین جایشان. لعنت و نفرین به این قاتل ها و حامیان وطنفروش آنها. موفق باشید.
    مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما