۲۴ ساعت

07 مارس
۲دیدگاه

یک بام و دو هوا

تاریخ نشر دوشنبه ۱۷  حوت ۱۳۹۴ – هفتم  مارچ  ۲۰۱۶ هالند

( یک بام  و دو هوا )

نوشته : نذیر ظفر

مـــعاون اول به جنـــــگ با طـا لبان

مـــعاون دوم بــه طـــالب مـــــیزبان

انتــــحاری تا به ارگ اش می رسد

میکفد هر گوشه مر گــش می رسد

ع و غ غـــــــــرق اند اندر انتصاب

خویش و قوم خویشرا دارند حساب

هر کجا ریش است و دستار و چپن

عضـــــــو در شورا شود بهر وطن

سا خـــــــــتند شورای صلح طالبان

طرح آشتــــــــی می کنند با قا تلان

عده یی در جـــــــنگ قربانی شوند

عده یی در ارگ مهـــــــمانی شوند

گه خلــــــــیلی مـــجلس ای آراسته

ع و غ را بهــــــر خوردن خواسته

خوان خــــــود گسـترده ما نند یزید

از طرب گــــویی که دارد روز عید

خرم و مـــلا ضــــــعیف و شهنواز

از خوشی هر جای شان گردیده واز

دال خــــــــواران دال بازی می کنند

بهر اینان صـــــــحنه سازی میکنند

طــــــــــرح اردوی خــــیالی میکنند

جیــــــــــــب بیت المال خالی میکنند

ملت مســــــــــــــکین ما غم میخورد

نان خود با چشـــــــــم بر نم میخورد

بیا به ملــــــــــــک ما مسلمانی ببین

شـــــــیوه و رفـــــــــتار انسانی ببین

نوشته : نذیر ظفر

 

۲ پاسخ به “یک بام و دو هوا”

  1. admin گفت:

    درود به برادر بزرگوار و گرامی ام جناب نذیر جان ظفر ، تشکر از پیا مهای مهربانانه تان در مورد مریضی بنده . فعلا خدا را شکر که نسبت به گذشته بهتر هستم و به خانه آمدم . سروده تان زیبا و مملو از احساس پاک تان است ، خوشم آمد . واقعآ در دولت وحشت ملی ع و غ یک بام و دو هوا است یکی شان میرود طالب کشی میکند و آنها را مردانه حرام میکند و دیگران بشمول تفنگسالاران به فکر قدرت ودالر اند و به دستور باداران سعودی وهابی و کثیفستان وحشی و برادران کرزی و غنی فاسد ،با ساختن شورای به اصطلاح صلح ، جانی ها را می آورد که مردم مظلوم ما را در حملات انتحاری به شهادت برسا نند و تعدادی را هم آواره کشور ها میسازند که کشور را بتوانند مانند هست ونیست ما که فروخته اند و باز هم بفروش برسانند و عبدالله بی غیرت با دار ودسته تفنکسالارانش جرات ندارند که صدای خود را بلند کند . این لعنتی ها دارایی کشور را به خارج انتقال داده و میدهند و میگویند پول را مصرف اردو ها و مکتب ها ی که اصلا وجود ندارد و مردم ما آنها را بنام خیالی یاد میکنند چون چنین چیزی و جود ندارد و اکنون رسوا شده اند . این دزد ها و خایین ها دیگر این ارمان را به گور نزد دوستان خود ببرند . چون مردم کشور ما مردم دیروز نیستند که فریب تفرقه وتعصبات مذهبی ، فومی ، منطقوی زیانی و نژادی شان را نمی خورند و اکنون با هم متحدانه تمام خایین و وطنفروش ها را به فبرستان میفرستند. لعنت و نفرین به این خود فروش ها ی بی کفایت . موفق وسلامت باشید. مهدی بشیر

  2. Nazir Zafar گفت:

    از سایت وزین ٢۴ ساعت که نمایانگر واقعی أزادی بیان و احیای زبان و فر هنگ ماست و همیشه در رشد استعداد های هنر مندان و نویسنده گان و شاعران سهم عالی فر هنگی داشته اظهار سپاس میکنم و عافیت مستدام مدیر مسوول ان جناب مهدی جان بشیر هروی را تمنا نموده مو فقیت ها ی بیکران این فر هنگی بی بدیل را ارزو مندم .
    جناب مهدی بشیر عزیز این بیغیرت های حکومت قلابی کابل به یقین که تمام نوشته ها و اشعار را میخوانند گرچه بیچاره ها سواد کامل ندارند مگر اطرافیان دالر پرور شان برای شان تو ضیح و تشریح میکنند و چون غیرت ندارند و نا مرد استند با خنده های غلامی همه را نادیده میگیرند شما یقین داشته باشید که فرزندان حرام زاده شان در اینده نزدیک با پر تاب لعاب دهان هموطنان ما بسوی شان دیگر مجال تنفس را درین مرزو بوم نخواهند داشت خوف اینها از جنایت و خیانت شان است که تنها محقق فاشیست بیش از ٢٠٠ نَفَر گارد دارد و سرک ایستگاه سابقه سرای غزنی را به امر خودش مسدود کرده به همین منوال اشرف و خلیلی و سیاف و فاسدین دیگرش خبر ندارند که این ملک صاحب دارد و چون سواد ندارنداصلا تاریخافغانستان را مرور نکرده اند جهاد شان فقط چور و ادم کشی و دردی معادن و أموال بیت المال بوده اینها کدام میراث پدر که نداشتند پدران شان بیچاره ها یا نو کَر بوده یا یک ما مور خورد پی معلوم میشود همه پولها از خون انعده شهدای که در جهاد کشته شده اند است هر نویسنده و شاعر و هر هموطن وظیفه إیمانی و وجدانی داند تا ابنها را افشا کنند و فردا بخدا قسم تاریخ و مردم در مورد أنانیکه قلم و هنر دارند و افشای این جنایتکاران را نمیکنند قضاوت سخت خواهد کرد زنده و فروزان باد سایت ٢۴ ساعت با سایت های دیگر افغانی که با شجاعت پرده از روی این دزدان تاریخ بر میدارد.

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما