۲۴ ساعت

13 آوریل
۲دیدگاه

از دنبوره تا گیتار

 تاریخ نشر یکشنبه  ۱۳ اپریل  ۲۰۱۴ هالند

***********************************************

قیوم بشیر « هروی »

ملبورن – آسترالیا

سیزدهم اپریل ۲۰۱۴

محترم قیوم بشیر

محترم قیوم بشیر

از دنبوره تا گیتار نام کتابی است که اخیرآ به زبان انگلیسی توسط دوست دانشمند و فرهیخته ما  جناب نصرالدین سلجوقی در کشور ایرلند به زینت چاپ آراسته شده و بتاریخ ۲۱ مارچ سال جاری در شهر دوبلین رونمایی گردید.

در آغازین صفحات این کتاب پس از پیشگفتار مؤلف تقریظ های از پوهاند عنایت الله شهرانی ، استاد عبدالوهاب مددی و خانم شیرل لینچ استاد در دانشگاه دبلین نظر خواننده را بخود جلب میکند .

این اثر در ۲۸۷ صفحه منتشر گردیده و شامل چندین فصل میباشد که از معرفی آلات موسیقی غربی و محلی افغانی گرفته تا تاریخچهء کوتاهی از رسوم و عنعنات افغان ها بشمول اتن ملی در آن انعکاس یافته است.  نویسنده با نگاه ژرف و بینش مسئولانه در بخش دیگری از این کتاب سعی نموده  زندگینامه و بیان سرگذشت هنرمندان افغان مقیم در کشور های چون : ایالات متحده امریکا، آلمان ، هالند ، اتریش ، انگلستان ، ایرلند ، دنمارک ، کانادا ، آسترالیا و ایران را نیز به بحث گرفته و معرفی نماید.

دربخش پایانی  کتاب خلاصه ای از زندگینامه مؤلف به نشر رسیده است. که بخشی از آنرا تقدیم شما عزیزان خواننده می نماییم:

محترم نصرالدین سلجوقی درسال ۱۹۵۶ میلادی در شهر هرات بدنیا آمد. او پس از ختم دوره تحصیل در دانشکده ادبیات دانشگاه کابل  و اخذ سند فراغت بعنوان مدیر برنامه ریزی در وزارت مخابرات بکار آغاز کرد. پس از کودتای کمونیستی در سال ۱۹۸۹ وطنش را ترک نموده به ایران مهاجرت نمود. ودرآنجا برای یکسال بتدریس اطفال مهاجرین پرداخت تا اینکه  دربخش اداری

کنسولگری افغانستان در شهر مشهد مشغول وظیفه گردید و برای چندین سال در آنجا کار نمود تا اینکه در ماه نوامبر ۲۰۰۰ میلادی تحت برنامه بشردوستی سازمان ملل متحد به کشور ایرلند مهاجرت نمود و از آنوقت به بعد با خانواده اش در این کشور سکونت دارد.

وی پس از رسیدن به ایرلند با کمک تعدادی دیگر از پناهنده گان به تأسیس انجمن فرهنگی افغانها در این کشور پرداخت و همه ساله به تجلیل از برنامه نوروز و سایر برنامه های ملی و عنعنوی افغانها در آن کشور می پردازد.

محترم سلجوقی بار ها در گفتگوبا رسانه های ایرلند در مورد اوضاع سیاسی افغانستان شرکت نموده و بصورت مداوم همکاری های فرهنگی با مجله خبری ( Metro Eireann میترو ایریین ) دارد.

در پایان ازجناب محترم نصرالدین سلجوقی بخاطر ارسال این اثر گرانسنگ شان عنوانی اینجانب و سایت وزین ۲۴ ساعت ، اظهار سپاس و امتنان نموده از طرف خود و مدیریت محترم سایت وزین ۲۴ ساعت مؤفقیت مزید ایشان را تمنا دارم.

با عرض حرمت

قیوم بشیر « هروی »

ملبورن – آسترالیا

سیزدهم اپریل ۲۰۱۴

: نوت

: دوستانی که میخواهند نسخه برقی این کتاب را داشته باشند لطفآ به لینک زیر مراجعه نمایند

http://www.choicepublishing.ie/index_files/nasruddinsaljuqi.htm

 

۲ پاسخ به “از دنبوره تا گیتار”

  1. admin گفت:

    منهم نشر کتاب از دنبوره تا گیتار را به دانشمند محترم جناب نصرالدین سلجوقی و دیگر کتاب دوستان عزیز تبریک و تهنیت عرض نموده و از تحفه زیبا شان به سایت ۲۴ ساعت تشکر میکنم و برایشان موفقیت های بیشتر آرزو مینمایم و از قیوم جان بشیر هم جهانی سپاس بخاطر نوشته زیبا شان . هردویتان موفق وسلامت باشید. مهدی بشیر

  2. قیوم بشیر گفت:

    منهم با سپاس از مهدی جان بشیر که در قسمت نشر این مطلب زحمت کشیدند مجددآ چاپ این کتاب با ارزش را به جناب آقای سلجوقی تبریک عرض نموده مؤفقیت بیشتر شانرا آرزو می نمایم.

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما