۲۴ ساعت

25 اکتبر
۱ دیدگاه

موافقتنامه امنیتی

تاریخ نشر جمعه ۲۵ اکتوبر ۲۰۱۳ هالند

کریم پوپل

کریم پوپل

موافقتنامه امنیتی یک جز حیاتی برای افغانستان و امریکا و ناتو است

کریم پوپل

اخیراً آقای کرزی انتقادات خودرا در موجودیت قطعات امنیتی ناتو ابراز داشته است.   طوریکه دیده میشود امتیاز طلبان در دور رئیس جمهور جمع شده  چنین موافقتنامه را بمنظور بدست آوردن امتیازات شخصی خود معطل قرار داده است. معطل نمودن  موافقتنامه امنیتی افغانستان به یک تشویش بین المللی تبدیل شده است.  بنده با مایکل تافت یکی از ژورنالست  دنمارکی که در مورد افغانستان تجربه کافی دارد مصاحبه نموده سوال نمودم که اگر موافقتنامه امنیتی بین دولت افغانستان و امریکا به امضا نرسد  چه  واقعه رخ خواهد  داد .

*او گفت امریکا به افغانستان نیاز ندارد بلکه افغانستان به جهان نیاز دارد. الی ورود ناتو در افغانستان  این کشور از جمله بی امن ترین کشور ضیف ترین دولت بشمار می آمد که توانائی کوچکترین پروژه حیاتی را نداشت.. امضا ننمودن موافقتنامه با این معنی است که دولت افغانستان با طالبان در حال اتحاد است.  امضا ننمودن چنین موافقتنامه به   یک  فاجعه بزرگ برای افغانستان کشوررهای آسیای میانه بلاخره اروپا خواهد بود. تندروان از جوانان مسلمان که در اروپا زندگی دارد استفاده نا جائیز خواهد نمود. و امکان انتحار زیاد خواهد بود. دولت های اروپا مجبوراً بالای مسلمانان فشار وارد خواهد نمود. تا آنها را در کنترول داشته باشند. امکان آن میرود که دروازه غرب بروی مسلمانان نو وارد مسدود خواهد شد.  ما به مسلمانان هیچ نیاز نداریم بلکه آنان به ما نیاز دارند. کنون گروه زیادی مسلمانان  در جهان فقد وحشت و جنایت  و اختناق را بر پا داشته است. ناتو بر پایه این اساس به هر کشور ومحل که برای جهانیان ایحاد خطر نماید حمله خواهد نمود.  اگر دولت افغانستان هم نظر با ناتو و واشنگتن عمل نکند و مردم افغانستان دوباره برای جهانیان خطر وارد کند . ناتو دوباره با یک دست آویز بزرگ به افغانستان حمله خواهد نمود. شاید دیگر برای سالها در افغانستان کدام دولت وجود نخواهد داشت. واین کشور در کنترول ناتو قرار خواهد گرفت. وچنین نظریه سر زبانها سیاستمداران غرب وقرار دارد.***

بتاریخ ۲۳  اکتبر وزرای دفاع ناتو در بروکسل گردهم آمده‌اند تا بر سر آمادگی‌ها برای خروج نیروهای پیمان ناتو از افغانستان در پایان سال ۲۰۱۴ گفت‌وگو کنند.  ناتو در نظر دارد تا پس از ختم  خروج  قوا  در پایان سال ۲۰۱۴، نقش آموزشی و مشورتی برای نیروهای امنیتی افغانستان  داشته باشد اما بحث بر سر این نقش جدید ناتو در افغانستان نیز به دلیل گفت‌وگوهای دشوار کابل و واشنگتن برای امضای موافقتنامه امنیتی به تاخیر افتاده است.  حامد کرزی  در نزدیک شدن پایان کارش  مطالب را از واشنگتن میخواهد مانند اینکه امریکا در افغانستان مجبوریت شدید داشته واز افغانستان قزضدار است. واشنگتن در نظر دارد در افغانستان ۹ پایگاه نظامی بسته را ایجاد نماید . اردو افغانستان را مجهز با سلاح خفیفه و خود مجهز با سلاح ثقیله باشد. درین صورت خروج قطعات خارجی نمیتواند برای افغانستان بی امنی را ببار آورد.   بدین منوال  از شدت جنگ کاسته خواهد شد.  واردوی افغانستان بتدریج قوی شده توانائی آنرا می یابد که از کشور خود دفاع کند.  اردو افغانستان تا یک مدت زیادی از تنگناه ها خواهد گذشت و بودن قطعات ناتو در عقب آن ضروری است. زیرا با بودن پایگاه ناتو حملات دسته جمع به شهرها وجود نخواهد داشت.  کار وفعالیت که در طی دوازده سال شده است در حفاظت قرار خواهد گرفت. از قرارداد مس عینک ، معدن آهن حاجیگک و تیل کنار دریای آمو معلوم میشود که امریکا به منابع طبعی افغانستان علاقمند نبوده  در صورت عدم موافقتنامه مانند عراق خارج خواهد شد. تمام فلاکت وتشویش  بالای افغانها به یک بار خواهد آمد.  و اولین قربانی کرزی صاحب خواهد بود.

***

به امید نابودی پاکستان

کریم پوپل

 

یک پاسخ به “موافقتنامه امنیتی”

  1. You know I love your blog!!!

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما