۲۴ ساعت

30 جولای
۲دیدگاه

افغانهایی مقیم مسکو ختم ایام مبارک

تاریخ نشر چهار شنبه ۳۰ جولای ۲۰۱۴ هالند

افغانهایی مقیم مسکو ختم ایام مبارک رمضان و حلول عید سعید فطر را جشن گرفتند

گزارش از : دکتور راضیه هوتکی

روسیه

 دیروز ۲۹جولایی ۲۰۱۴، شامگاهان رستوران ” خراسان ” (در جنوب غرب شهر مسکو) شاهد گردهمایی شانداری افغانها به مناسبت اختتام ماه مبارک رمضان و تجلیل از حلول عید سعید فطر بود. این محفل دوستانه و شاندار به ابتکار مسؤولین اتحادیۀ سراسری افغانهایی مقیم فدراسیون روسیه به راه افتیده بود.

محفل در شروع با قرائتی از آیات کلام الله مجید توسط آقای قاری عاشق الله غنی زاده (از سانکت پیتیربورگ) آغاز گردیده، سپس محترم عزیز الله انیس، رئیس اتحادیۀ سرتاسری افغانها در روسیه رشتۀ سخن را بدست گرفته اختتام ماه رمضان، ادای فریضۀ دین مقدس اسلام و حلول عید سعید فطر را به حاضرین محفل و افغانها در سرتاسر دنیا مبارکباد گفته مؤفقیت های مزید، سلامتی و سرفرازی به افغانها آرزو کرد. محترم عزیزالله انیس ضمن صحبت خویش هموطنان را به استحکام هرچه بیشتر وحدت ملی، یگانگی و همدلی میان افغانها در داخل افغانستان و بیرون از آن فراخوانده، اصل مذکور را در شرایط کنونی یک ضرورت مبرم و تاریخی برای کشور خواند. موصوف حین سخنرانی اش به فعالیت های اتحادیۀ سرتاسری افغانها در روسیه پس از تدویر دومین مجمع آن در ماه مارچ سال جاری مختصراً اشاره نموده از دست آوردها و کاستی ها در کار اتحادیه یادآور شد. محترم انیس از حاضرین دعوت بعمل آورد تا در فعالیت های اتحادیۀ خود شان بیشتر همکار و ممد باشند و در راه رفع مشکلات و کمبودی ها فعال تر و رضاکارانه سهیم باشند و از اتحادیۀ خویش حمایت همه جانبه داشته باشند. اسد جان نوری، گردانندۀ با استعداد و موفق محفل عید، متعاقباً از آوازخوان خوش آواز، دلنشین و محبوب افغانها نورجان نصیب دعوت بعمل آورد تا روی ستیژ تشریف آمده تا با سروده های زیبایش به این جشن افغانها رنگینی و زیبایی هرچه بیشتر ببخشد. در لابلای آهنگ های زیبای نورجان نصیب که به لسان های ملی کشور ما سروده میشد، گردانندۀ پروگرام اسد جان نوری، امان جان شکیب، یکی از محصلین افغان در مسکو به نام څمکنی اشعار نابی سرودند که مورد استقبال حضار وقع شدند. محفل خوشی، سرورعید که در آن جمع کثیری از افغانهایی مقیم مسکو و حومۀ آن اشتراک ورزیده بودند در اوج خوشی و رضایت مهمانان حوالی ساعت ۱۱شب به پایان رسیدافغانستان- روسیه. رو

 

 

۲ پاسخ به “افغانهایی مقیم مسکو ختم ایام مبارک”

  1. admin گفت:

    دوستان عزیز ، طاعات و عبادات تان قبول و عید سعید فطر بشما و خانواده های تان مبارک. موفق باشید. مهدی بشیر

  2. D: razia.Hotaki گفت:

    محترم محمد مهدی بشیر:
    جهانی سپاس از یزرگواری تان ، همیشه گذارشهای ارسالی ام را نشر نموده اید .
    منهم به نوبه خود :حلول پرمیمنت عید سعید فطر را به شما،و خانواده محترم تان از صمیم قلب تبریک و تهنیت عرض میکنم…طاعات و عبادات شما قبول انشاءالله!! آروزمندم ایام عید رابا خانواده و دوستان تان در فضای مملو از خوشی و صمیمیت سپری کنید..

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما