۲۴ ساعت

04 اکتبر
۲دیدگاه

نقش معلم در تعلیم و تربیت نوجوانان

 تاریخ نشر جمعه ۴  اکتوبر ۲۰۱۳ هالند

۲۴ساعت ۱۳ میزان روز جهانی معلم را به تمام معلمان محترم و استادان عزیز و گرامی افغان صمیمانه مبارکباد میگوید وبرایشان صحت و سلامتی آرزو میکند.

ویس احمد (حکمت)

ویس احمد (حکمت)

به مناسبت ۱۳ میزان روز جهانی معلم:

نقش معلم در تعلیم و تربیت نوجوانان

نویسنده: ویس احمد حکمت

انسان در طول زندگی از آوان کودکی نیاز به رهنما و معلم دارد که وی را به مسیر درست رهنمایی و هدایت کند. معلم شخصی است که در تعلیم و تربیه انسان ها به خصوص نوجوانان نقش مهم دارد.

پیشرفت جامعه وابسته به پیشرفت باشنده گان آن محیط است، لذا معلم با تعلیم و تربیت شاگردان در پیشرفت هر جامعه نقش برازنده دارد.

حقا که معلمین می توانند جامعه عقب مانده مانند جامعه ما را به فراز و بلندی ها برسانند و اطفال و نوجوانان افغان را به سطوح علمی و ادبی رهنمایی کنند.

یک معلم باید در تعلیم و تربیه سالم شاگردان که مانند فرزندان اش است، بکوشد و با صبر و حوصله وی را مسیر ترقی و پیشرفت متوازن هدایت کند.

برعلاوه یک معلم با استفاده از روش های اسلامی و میتود های نوین و جدید درسی به بهترین وجه تلاش کند تا شاگردان اش از وی استفاده احسن نمایند.

لهذا معلم که متضمن آینده هر جامعه می باشد، باید آرامش و آسودگی داشته باشد تا در تعلیم و تربیه اولاد وطن درخشش داشته باشند.

چنانچه کشور ما در بیش از سه دهه جنگ ها ضربه زیاد منجمله در معارف و سیستم تعلیمی دیده، نیاز به تلاش همه گانی به خصوص تلاش همه جانبه و زیاد معلمین دارد تا بتوانند اطفال و نوجوانان افغان را با علم و تکنالوژی روز همگام سازند و نوجوانان ما نیز مانند هم سنین و هم قطاران خویش در سایر حصص جهان در فضای آرام و به شکل بهتر درس بخوانند و فردا و آینده روشن افغانستان را بسازند.

امیدواریم تا معلمین عزیز ما با قبول همه مشکلات و درد و رنج های که دارند، ما را یاری رسانند تا زندگی آینده فرزندان شان آسودگی را همراه داشته باشد.

از دولت و مسوولین معارف افغانستان خواهانیم تا در بهبود وضعیت معلمین بکوشند و از نوجوانان می خواهیم تا با درک نقش عظیم و گسترده معلمین شان در تعلیم و تربیه سالم آنها و احترام به مقام والای معلم از فرصت های که دارند، استفاده نموده و بیاموزند تا بیاموزانند.

نویسنده: ویس احمد حکمت(فعال جامعه مدنی در هرات)

 

۲ پاسخ به “نقش معلم در تعلیم و تربیت نوجوانان”

  1. admin گفت:

    تشکر ویس احمد جان حکمت ، امیدوارم دولت افغانستان میخواهم که به مشکلات معلمین محترم توجه کند. زنده و سلامت باشید. مهدی بشیر

  2. عالی نگاشته اید.

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما