۲۴ ساعت

26 سپتامبر
۴دیدگاه

وبسایت ۲۴ ساعت با نام شناخته شده و…

تاریخ نشر  شنبه  پنجم  میزان  ۱۳۹۹ –  ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۰ هالند

 محترم محمد مهدی بشیر

دوستان عزیز و گرامی سلام و عرض ادب بشما !

وبسایت ۲۴ ساعت نشریه انترنتی است که از ۱۳ سال به این طرف در دنیای مجازی انترنتی فعالیت دارد.

بنده یکی از علاقه مندان و همکاران سابقه دار این وبسایت وزین هستم که با تأسف در دو سال اخیر نظر به ملحوظات صحی و خانوادگی تا حد همکاری های قلمی ام کمرنگ تر شده بود ولی به زور و توکل خداوند ازین به بعد همکاری ها روال سابقش را پیدا خواهد کرد و دوستان و همکاران وبسایت ۲۴ ساعت از سیاه مشق های قلم ناتوان من بهره خواهند برد.

از آغازین روز های همکاری ام با ۲۴ ساعت تا ایندم همیشه شاهد این بوده ام که این صفحۀ همدلی  فرهنگی یک کلبۀ پر از صفا و صمیمیت و یک مهد اعتماد افغانان در سراسر جهان است.

۲۴ ساعت یک وبسایت مستقل بوده و هیچگاهی وابستگی به یکی از گروهها و سازمانهای سیاسی در داخل و خارج کشور نداشته و هدف آن خدمت به تمام مردم کشور عزیز ما افغانستان بوده و است و بدون هر نوع عقدۀ شخصی ، تعصبات زبانی، مذهبی، قومی ، منطقوی و نژادی، در مقابل هرنوع بی عدالتی، ظلم ، جرم و جنایت مبارزه نموده و به کمک هموطنان عزیز ، فرهنگیان و قلم به دستان گرامی در این راه به پیش رفته است و مطمئنم که چنین باقی میماند.

وبسایت ۲۴ ساعت به همت جناب محترم مهدی بشیر که چندین بار درگیر مشکلات صحی  شده است، با همه مشکلات و امکانات محدود درین غربت سرا، از مبارزه با دشمنان وطن دست نبرداشته و زبان حق و حق گوئی اش را نه بسته است.

بیش از دو یا سه بار دشمنان و حسودان ادب، فرهنگ و هنر، با حملات ناجوانمردانه به این کلبۀ فرهنگی و ادبی اتک نموده و کوشیده اند آنرا هک کنند و یا از بین ببرند اما محترم بشیر توانسته است با همت والا و نیت نیک و پاکی که برای خدمت به وطن و مردمش دارد، مردانه و با مصارف گزافی شخصی مانع این حمللات شده و بعد از دو سه روز تعطیل دوباره به کار شان ادامه داده و نگذاشته که در کار های وبسایت و یا نشر مطالب همکاران شان رکودی واقع گردید و یا خدشۀ وارد شود.

وبسایت ۲۴ ساعت با نام شناخته شده و شهرت نیک در بین افغانان سراسر جهان معروف است و اندوخته ها و محتوای نوشتاری این وبسایت علاقه مندان خاص و فوق العادۀ خودش را در سراسر جهان دارا میباشد.

بنده منحیث یکی از سابقه ترین همکاران این کلبۀ شعر و ادب و فرهنگ، چند بیتی در وصف « بیست و چهار ساعت » نوشته ام که امید است مورد پسند محترم مهدی بشیر و مسؤولین وبسایت و همکاران عزیزم قرار گیرد.

بیست و چهار ساعت

مجموع همزبــــانـان در بیست چهار ساعت

گنج هنــــر فراوان در بیست چهـــار سـاعت

دارد بـــه سیزده سالش صد هـــا رفیق جانی

باشد نه راز پنهــــان در بیست چهار ساعت

هم فکر و هم طریقت هم ســان و همـــزبانیم

زنها کنار مــردان در بیست و چهــار ساعت

نی اختــلاف قــومی، نی در زبــــان ضِدِیّت

همه زیر نام افغان در بیست و چهار ساعت

نی بستگی بـــه حزبی، نی بر گروه و فردی

واقعیت است عریان در بیست و چهار ساعت

هر رو تـــــازه تــــازه خوانم ز کهنــــه و نو

اخبار کشور مــان در بیست و چهـار ساعت

از هر قلم بـــه دستی، از شـــاعـــر و ادیبی

خوانی مطالب شان در بیست و چهار ساعت

واهب به فخر گویـــد کین است خــــانـــۀ ما

در مجمع عزیزان در بیست و چهار ساعت

صد هـــا سلام و حرمت ســــازم نثار مهدی

از کار و خدمت شان در بیست و چهار ساعت

سپتامبر ۲۰۲۰

صالحه واهب واصل

هالند

 

۴ پاسخ به “وبسایت ۲۴ ساعت با نام شناخته شده و…”

  1. admin گفت:

    ممنون از پیام زیبا وسروده عالی تان بانو صالحه واهب واصل عزیز  . مهدی بشیر

  2. قیوم بشیر هروی گفت:

    خواهر گرامی ام محترمه بانو واصل عزیز با سپاس از پیام و سرودهء زیبای تان ، سعادتمندی شما را تمنا داشته و به امید اینکه همچون گذشته های دور بیشتر از شما بخوانیم.
    باعرض حرمت
    قیوم بشیر هروی

  3. saleha wassel گفت:

    مهدی عزیز سلام و حرمت میرسانم
    با تبریکات مجدد به مناسبت سیزدهمین سالگرد ایجاد وبسایت ۲۴ ساعت، تشکر میکنم از زحمات شما که همیشه با مشکلات صحی و جبر روزگار مطالب را با زیبائی خاص تنظیم نموده به نشر میرسانید . موفقیت های بیشتر تان را آرزو میکنم.

  4. saleha wassel گفت:

    جناب هروی صاحب گرامی درود بر شما
    ان شاء الله کوشش های نهایتم را میکنم که خودم را دوباره به قافله برسانم. شما میدانید که تصادمات موتر و وضع وخیم صحی یک مدت بسیار طولانی مانع کار های فرهنگی و ادبی من شد. حالا که کمی بهتر هستم و هم وقت تا حدی یاری میکند میکوشم دو باره خاکستر روی آتش را پف کنم و کار ها را از سر رونق دهم. ممنونم از محبت تان عزیز مهربان.

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما