۲۴ ساعت

21 مارس
۳۷دیدگاه

نوروز باستانی ۱۳۹۷ مبارک

تاریخ  نشرچهارشنبه اول حمل   ۱۳۹۷ –  ۲۱ مارچ  ۲۰۱۸–  هالند

نوروز باستانی ۱۳۹۷ مبارک

بهاران خجسته باد !

هر روز تان نوروز — نوروز تان پیروز
نوشتۀ : محمد مهدی بشیر
امروز چهار شنبه  اول حمل سال  ۱۳۹۷ خورشیدی  برابراست با بیست ویکم مارچ  سال ۲۰۱۸ میلادی و آغاز یک سال نو و بهار دیگر در کشور عزیز ما افغانستان است.

دوستان محترم طی یکسال گذشته ما وشما در کشور عزیز ما شاهد یک تعداد جنایات ،حملات انتحاری، چور، چپاول ، آوردن راکت انداز جانی از چتلستان به کابل و رهایی افراد وحشی وی یا طالبان و داعشی ها از زندانها به دستور غنی فاسد و ارگنشینان خاین و برادران بزرگ طالبان جانی بودیم .

     همچنان با آمدن گلبیدین راکت انداز و تیزاب پاش و افرادش تعداد حملات انتحاری روز بروز افزوده شد و هزاران تن از مردم مظلوم و بیگناه ماه شهید و یا زخمی شدند و غنی و دار ودسته اش هم خواب مرغی میزدند .

 بنده نظر به مشکلات صحی ، مصروفیت های رسمی و مواصلت مطالب زیاد از نویسنده گان برای نشر وقت کافی برایم میسر نشد که در باره  نو روز باستانی و رسم و رواج های پسندیده مردم عزیز در گوشه وکنار کشور معلوماتی تهیه کنم لهذا از عزیزان معذرت میخواهم .

  از در گاه خداوند متعال آرزو میکنم که در این سال نو و نوروز باستانی  افغانستان عزیز ما از بلا های زمینی و آسمانی محفوظ گردد و هموطنان گرامی ما سال خوب ، آرام و پر از نشاط و خوشی را در فضای صلح ، دوستی ، برادری و برابری و بدون هر نوع عقده های شخصی ، تعصبات زبانی، مذهبی ، قومی ، منطقوی و نژادی، در مقابل هرنوع بی عدالتی ها ، ظلم ، جرم و جنایت مبارزه نمایند .

همچنان آرزو میکنم  که در سال نو ۱۳۹۷ دولت وحشت ملی ع و غ و دار و دسته اش  از خواب  بیدار شوند و بفکر مردم مظلوم  و آواره کشور ما  شوند و از ملیارد ها دالر که بعضی از کشور ها ی خارجی برای آبادی افغانستان و کمک به مردم بی سر پناه و آواره ما داده بودند ایشان عوض اینکه حق را به حقدار برسانند دالر ها را صد در صد بین خود تقسیم نمودند  و یا به بانکهای خارج به حسابات شخصی خود واریز نمودند و حتی چند فیصدی را به مردم غریب  و بی سرپناه ما مصرف نکردند وباید از این دالر ها  خانه های ارزان قیمت میساختند و به اقساد کم به مردم بی سر پناه میدادند و همچنان چند تا  فابریکه کوچک میساختند تا مردم بیکار ما برای کار آماده  میشدند  که هم خدا را خوش می آمد  و هم  مردم در بدر ما تا حدودی آرام میشدند.

طوریکه میدانید اکثر جوانان  کشور ما از دانشگاه ها و مکاتب کشور  فارغ شده اند وسند فراغت  شان در جیب هایشان پاره ، پاره  شده و به هر در و دروازه که مراجعه مینمایند ، برایشان میگویند که کمبود نداریم وطرفی که با آنها صحبت میکند شاید صنف هشتم  را هم نخوانده باشد .طوریکه شنیده میشود و جوانان ما میگویند که  تمام ادارات دولتی از وزیر تا پیاده و خانه سامان  فامیلی شده ، واقعآ  آنها هم راست میگویند که کمبود نداریم زیرا بست های دولتی ها یا به سرقلفی داده شده و یا  دوستان شان مقرر شده اند . و جوانان ما مجبور به ترک کشور میشوند و رسیدن شان هم به مقصد معلوم نیست.

موضوع دیگری را که باید عرض کنم یک گله دوستانه است  از بعضی شاعران محترم ، نویسنده گان گرامی ، خواننده کان و قلم بدستان عزیز. بنده تمام روز کار رسمی دارم و شب ها ساعت ها مصروف مطالعه و  دیزاین مطالب شان هستم و آنرا در سایت و فیسبوک میمانم. متاسفانه این عزیزان مطلب را در سایت ۲۴ ساعت مطالعه میکنند و در فیسبوک ها کامنت میگذارند و لایک میکنند. اکثر مطالب اضافه از پنجاه مرتبه لایک میشود و نظریات خود را نوشته میکنند . نمیدانم که چرا این عزیزان به من که تا ساعتهای ۱۲ شب  در سایت زحمت میکشم ومطالب شانرا نشر میکنم و مصارف آنرا متقبل میشوم  ارزش قایل نمیشوند و حتی به دیدگاه بنده یک نظر منفی یا مثبت نوشته نمیکنند. بهتر است همان نظر و دیدگاه خود را اول در سایت و کاپی آنرا در فیسبوک بگذارند و یا برعکس آن. من واقعآ از انتقاد نمیترسم و خوش هم میشوم . آنها میتوانندآزادانه نظریات ، پیشنهادات و انتقادات سالم خود را در دیدگاه بنویسند.

همچنان به اطلاع همۀ عزیزان میرسانم که طی تقریبآ دو ماه اضافه از ۳۰۰ تن را که دوستی شان بنام بود و به اصطلاح سیاهی لشکر بودند لغو نمودم و این سلسله ادامه دارد.

در اخیر از همۀ دوستان ، عزیزان ، همکاران ، فرهنکیان  ، خواننده گان گرامی  سایت  ۲۴ ساعت و فیسبوک های ما که با ارسال پیام های زیبا ، کارت های مقبول ، تیلفونی  وا یمیل از چهار گوشه جهان از هفته های قبل سال نو و نوروز باستانی را برایم تبریک گفته اند و متاسفانه  من وقت کافی پیدا نکردم که  پاسخ شانرا همان وقت بدهم  و از ایشان جهانی سپاس و امتنان مینمایم .

اکنون با سپاس از این دوستان  سال نوخورشیدی ، نوروز باستانی و  بهار زیبا  ۱۳۹۷ را به تما م این عزیزان و خانواده های گرامی شان تبریک عرض میکنم  که در سال نو همۀ شان با خوشی و سلامتی و صلح و امنیت دایمی درکشور عزیز ما و جهان  زندگی آرام و با عزتی را سپری نمایند و از جنگ ، خونریزی ، تفرقه انداختن ، تعصبات مذهبی و زبانی ، دزدی ، فساد اداری ، بیکاری ، چور وچپاول  و غیره خبری نباشد . به امید روزی که متعصبین و فاسدین وطنفروش و خاین از کشورما نیست و نا بود شوند و همۀ هموطنان ما با هم متحدانه زندگی نمایند . 

به آرزوی چنین روزی

با عرض حرمت

محمد مهدی بشیر

 

۳۷ پاسخ به “نوروز باستانی ۱۳۹۷ مبارک”

  1. admin گفت:

    تکرار :
    در اخیر از همۀ دوستان ، عزیزان ، همکاران ، فرهنکیان ، خواننده گان گرامی سایت ۲۴ ساعت و فیسبوک های ما که با ارسال پیام های زیبا ، کارت های مقبول ، تیلفونی وا یمیل از چهار گوشه جهان از هفته های قبل سال نو و نوروز باستانی را برایم تبریک گفته اند و متاسفانه من وقت کافی پیدا نکردم که پاسخ شانرا همان وقت بدهم و از ایشان جهانی سپاس و امتنان مینمایم . مهدی بشیر

  2. فریده کریمی گفت:

    برادر محترم آقای محمد مهدی بشیر ادمین سایت وزین ۲۴ ساعت. تشکر از پیام ونوشته زیبا تان. سال نو و نوروز باستانی ۱۳۹۷ بشما برادر عزیز و خانواده محترم تان مبارک . به آرزوی صحت وسلامتی تان در این سال نو.

    • admin گفت:

      خواهر گرامی خانم فریده کریمی ، جهانی سپاس از حسن نظر تان. سال نو ونوروز باستانی بشما ، خانواده محترم و هموطنان عزیز مبارک. به آرزوی سال صلح و امنیت در کشور ما. مهدی بشیر

  3. قیوم بشیر «هروی» گفت:

    برادر عزیزم مهدی جان عزیز با تشکر از شما من هم متقابلآ فرا رسیدن نوروز باستانی و حلول سال نو خورشیدی را خدمت شما وخانوادهءمحترم تان و همه هموطنان عزیزم مبارکباد گفته ، امیدوارم سال نو سال خوشی و سال استقرار صلح آرامش در کشور ما باشد.انشآالله
    با عرض حرمت
    قیوم بشیر «هروی»

    • admin گفت:

      برادر گرامی قیوم جان ، جهانی سپاس از شما ، سال نو و نوروز باستانی بشما ، خانواده محترم و هموطنان عزیز مبارک . به آرزوی یک صلح پایدار در کشور عزیز ما. مهدی بشیر

  4. برادر عزیز مهدی جان بشیر سال نو ۱۳۹۷ و جشن نوروز باستانی را به شما و خانواده محترم تان و دوستان و همراهان سایت وزین ۲۴ ساعت تبریک و تهنیت میگویم از ایزد منان استدعا دارم تا سال پیشرو فارغ از درد و غم و مملو از عشق و محبت و ارامش برای مردم و کشور مان باشد .
    هر روز تان نوروز
    نوروز تان پیروز

    • admin گفت:

      استاد محترم و برادر گرامی جناب آقای شاه محمود محمود ، ممنون لطف تان. سال نو و نوروز باستانی بشما و خانواده عزیز مبارک. امیدوارم که سال خوشی را سپری کنید. مهدی بشیر

  5. احمد الله بیغش گفت:

    بهار تان گلباران باد جناب استاد بشیر ارجمند .

    • admin گفت:

      برادر محترم آقای احمد الله بیغش ، تشکر ازشما سال نو خورشیدی و بهار ۱۳۹۷ بشما و خانواده گرامی تان مبارک. مهدی بشیر

  6. بهار آمد به ملک وملت ما
    خزان آمد به ملکِ هجرت ما
    خداوندا زلطفت هردو این فصل
    نیکو گردان به جمله ملت ما
    برادر نهایت عزیز وگرامی آقای مهدی بشیر!
    قسمیکه میگویند “سالی که نکوست از بهارش پیداست”
    از دست دشمنان وطن عزیزما به سرگردگی ارگ نشینان خائن و وطنفروش که جانی بی رحم وبی خدا را از پیش باداران بی دینش بوطن آوردند وصدها جانی این قماش را از زندانها آزاد نموده با پول وکمک دولت خائن ملی درجان هموطنان بی گناه وبیدفاع ما اندختند تا با قتل وقتال تقریباً همه روزه وضع کشور را بحرانی سازند.چنانچه در اولین روز امسا ل صدها خانواده را درسوگ عزیزان شان نشاندند. ازخداوند قادر وتوانا استدعاداریم که ازلطف وکرمش یک صلح وآرامش را در وطن عزیز ما حکمفرما گرداند.درغیر آن دورنمای سال نیکو به نظر نمی آید. با احترام داکتر حیدری

    • admin گفت:

      آمین یا رب العالمین. جهانی سپاس از برادر بزرگوار و گرامی ام جناب پوهنوال داکتر اسدالله حیدری ، فرموده شما بجا و واقعیت دارد. سال نو ونوروز باستانی ۱۳۹۷ بشما ، خانواده محترم و هموطنان عزیز تبریک عرض میکنم. امیدوارم خداوند ( ج ) در این سال نو به مردم وکشور ما یکسال پر از فیض ، صلح و امنیت عنایت فرماید و دشمنان و فاسدین و متعصبین کشور نیست و نابود شوند.
      مهدی بشیر

  7. الهه احرار گفت:

    جناب محترم محمد مهدی بشیر صاحب سال نو شما و خانوادۀ گرامی تان مبارک باد! هر روز این سال نو را در پرتو الطاف حق سپری کنید!

    • admin گفت:

      خواهر گرامی خانم الهه جان احرار ، تشکر از کامنت زیبایت. سال نو خورشیدی و نوروز باستانی ۱۳۹۷ به خودت ، خانواده محترم و هموطنان عزیز مبارک. امید که سال نو را با خوشی و سلامتی در کنار خانواده محترم سپری کنید . هر روز تان نوروز و نوروز تان پیروز. مهدی بشیر

  8. الحاج محمودشاه احمدزاده گفت:

    نوروز تان خسته باد سالی توام از خوشی وسلامتی برایتان آرزومندم جناب محترم آقای محمد مهدی بشیر

    • admin گفت:

      برادر محترم جناب آقای الحاج محمود شاه احمد زاده تشکر از شما سال نو و نوروز باستانی بشما و خانواده محترم مبارکباد. موفق وسلامت باشید. مهدی بشیر

  9. جاوید خاطر گفت:

    نوروز شما مبارک .

  10. admin گفت:

    بشما برادر گرامی آقای جاوید جان خاطر هم سال نو ونوروز خوشی آرزو میکنم . مهدی بشیر

  11. عنایت باور بامیک گفت:

    بهار، سال نو و نوروز همه خجسته‌باد، آرزومندم سال خوبی در پیش‌رو داشته باشیم.

  12. admin گفت:

    تشکر برادر گرامی آقای باور بامیک. سال نو خورشیدی ۱۳۹۷ بشما وخانواده محترم مبارک. به آرزوی سال مملو از سلامتی و صلح وامنیت در کشور و هموطنان عزیز ما . مهدی بشیر.

  13. حنیفه فریور روستایی گفت:

    نوروز و بهاران بر شما و خانواده معزز تان نیز خجسته و بامیمنت باد، جناب آقای بشیر هروی!

    • admin گفت:

      تشکر از خواهر گرامی محترمه خانم حنیفه فریور روستایی. سال نو و نوروز باستانی بشما و خانواده محترم تان هم مبارک. روز های خوشی را باخانواده سپری کنید.مهدی بشیر

  14. محمد معروف نیکزاد گفت:

    جناب بشیر صاحب بزرگوار سال خورشیدی بشما و همه عزیزان تبریک میگم امید سال باشه که نوای صلح و آشتی را در پی داشته باشد

  15. admin گفت:

    نیکزاد عزیز ، آمین یا رب العالمین. سال نو بشما هم مبارک .مهدی بشیر

  16. نجیب الله پاشان گفت:

    جناب مهدی بشیر نهایت گرامی مرد متین و مهرگستر عرض حرمت و ارادت.

  17. admin گفت:

    تشکر پاشان گرامی ، سال نو و نوروز باستانی خوشی را سپری کنید.
    مهدی بشیر

  18. کریم پوپل گفت:

    سال نو بشما مبارک باشد.

  19. admin گفت:

    ممنون پوپل عزیز ، سال نو خورشیدی و نوروز باستانی بشما و خانواده گرامی مبارک . همیشه سلامت باشید. مهدی بشیر

  20. محمد نسیم اسیر گفت:

    سال نوشما هم شکوفان ودرخشان بادا

  21. admin گفت:

    جهانی سپاس از استاد محترم جناب آقای محمد نسیم اسیر ، سال نو ونوروز باستانی ۱۳۷۹خورشیدی بشما و خانواده گرامی مبارک. همیشه زنده باشید. مهدی بشیر

  22. پروین ناصری میرزایی گفت:

    سال نو و نوروز باستانی ما مبارک تان باد.

  23. admin گفت:

    خواهر گرامی خانم پروین ناصر میرزایی ، تشکر از شما . سال نو و نوروز باستانی بشما خانواده گرامی مبارک. سال خوشی را سپری کنید. مهدی بشیر

  24. عبدالودود فضلی گفت:

    استاد گرانمهر سال نو را خدمت تان تبریک وتهنیت گفته صحتمندی وسلامتی تان را از بارگاه ایزد متعال استدعا میدارم.

  25. admin گفت:

    تشکر از استاد محترم جناب آقای فضلی عزیز سال نو و نو روز باستانی بشما و خانواده گرامی هم مبارک . به آرزوی سلامتی وسال صلح وامنیت در کشور ما. مهدی بشیر

  26. محمد جان مهجور گفت:

    سال نو برای شما و فامیل محترم تان مبارک باد جناب بشیرصاحب گرامی .

  27. admin گفت:

    جناب آقای محمد جان مهجور ، تشکر از شما . سال نو ونوروز باستانی تبریک میگویم . امیدوارم همیشه در کنار خانواده با خوشی زنده گی کنید. مهدی بشیر

  28. عبدالله هروی گفت:

    برادر محترم و گرامی جناب آقای محمد مهدی بشیر مسؤول سایت وزین ۲۴ ساعت ، تشکر از پیام زیبا و نوشته جالب تان. منهم سال نو و نوروز ۱۳۹۷ خورشیدی را بشما ، خانواده محترمتان و هموطنان عزیز ما در کشور و جهان تبریک میگویم . امیدوارم که سال نو برای شما و مردم افغانستان عزیز سال سلامتی ، خوشبختی و آرامی باشد.

    • admin گفت:

      ممنون برادر بزرگوار و گرامی ام جناب آقای عبدالله جان هروی ، سال نو و نورور ۱۳۹۷ بشما و خانواده عزیز تان و هموطنان عزیز ما مبارکباد. امید سال خوشی را سپری کنید. مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما