۲۴ ساعت

24 جولای
بدون دیدگاه

قدر دانی کمیسیون امورزنان، جامعه مدنی

تاریخ نشر چهارشنبه ۲۴ جولای ۲۰۱۳ هالند

Naamloos

قدر دانی کمیسیون امورزنان، جامعه مدنی وحقوق بشرمجلس نمایندگان

از یک فعال حقوق بشری

فخرالدین قاری زاده

***

روز یکشنبه ۳۰ سرطان ۱۳۹۲ کمیسیون امور زنان، جامعه مدنی وحقوق بشرمجلس نمایندگان شورای ملی افغانستان از فعالیت های حقوق بشری سید اکرام الدین طاهری نماینده کمپاین حقوق بشر اروپایی در هالند .یکی از فعالان حقوق بشری تقدیر به عمل آورد .

کمپاین حقوق بشر اروپایی در شهر لندن مرکزیت داشته ودر برخی از کشورهای اروپایی به شمول هالند در بخش های مبارزات حقوق بشری،دفاع وحمایت از حقوق زنان وکودکان، وتامین صلح وثبات دایمی در کشور های جنگ زده به ویژه در امورافغانستان فعالیت می نماید.
اعضای کمیسیون امور زنان می گویند آقای طاهری در بیرون از کشور در عرصه تامین صلح، حقوق بشر و نهادینه سازی دموکراسی در افغانستان فعالیت های چشم گیر داشته است .

خانم فوزیه کوفی ریس کمیسیون امور زنان ضمن اینکه فعالیت های آقای طاهری را در بیرون از کشور برای ملت ومردم افغانستان با اهمیت عنوان نمود خواستار گسترش فعالیت های حقوق بشری کمپاین حقوق بشر اروپایی در داخل افغانستان گردید

وی افزود: افغانستان یک کشور آسیب پذیر است؛ بنا براین مبارزات عدالت خواهی وحقوق بشری در بیرون از کشور می تواند حقوق بشری وشهروندی شهروندان کشور را اعاده نماید.

خانم کوفی بیان داشت: آقای طاهری براساس پیشنهاد اعضای کمیسیون امورزنان مورد تقدیر قرار گرفته است وآنان امیدوار اند که موصوف در راستای فعالیت های حقوق بشری، اعاده حقوق زنان وکودکان بیشتر تلاش نماید.

خانم کبرا مصطفوی نمانیده مردم کابل در مجلس نمایندگان نیز از کار کردهای سید اکرام الدین طاهری فعال حقوق بشر نیز اظهار رضایت نموده وی را قابل تقدیر خواند.

به گفته خانم مصطفوی آقای طاهری به عنوان یک جوان اگاه وفعال افغانستان در بیرون از کشور برای اعاده حقوق بشری شهروندان در داخل این کشور زحمات زیادی را متقبل شده است.

سید اکرام الدین طاهری برعلاوه اینکه از اعضای کمیسیون امورزنان اظهار سپاس وقدردانی نمود وعده سپرد که درجهت فعالیت های حقوق بشری اش با جدیت تلاش خواهد کرد.

وی از ایجاد دو دفتر مشوره دهی برای شهروندان در ولایات کابل وبغلان خبر داده بیان داشت برای شهروندان در این دفاتیر اگاهی لازم از حقوق شهروندی شان د اده خواهد شد.

طاهری افزود: نهاد انان اخیراً شامل نهاد های حقوق بشری اتحاد اروپا شده که انان بعدازاین توانایی شرکت در محاکمات محکمه بین المللی لاهه را نیز پیدا خواهند کرد.

این فعال حقوق بشری در حال مورد تقدیر مجلس نمایندگان افغانستان قرار می گیرد که فعالان جامعه مدنی و فرهنگیان کشور نیز تلاش دارند تا با ارایه تبلیغات و گسترش فعالیت های صلح آمیز، زمینه برقراری ثبات در کشور را فراهم کنند.

 
بدون دیدگاه

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما