۲۴ ساعت

06 نوامبر
بدون دیدگاه

هموطنان عزیز و گرامی عید قربان مبارک

 

محمد مهدی بشیر

هموطنان عزیز و گرامی عید قربان مبارک

تاریخ نشر شنبه ۱۴ عقرب ۱۳۹۰ – ۵ نوامبر ۲۰۱۱

امروز شنبه ۱۴ عقرب سال ۱۳۹۰ خورشیدی مطابق است به روز نهم ماه ذی الحجه ۱۴۳۲ هجری قمری و مصادف است به روز عرفه و فردا دهم ماه ذی الحجه، روز اول عید سعید قربان که از گرامی ترین عیدهای مسلمانان است که به یاد ابراهیم و فرزندش اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جهان و در کشور عزیز ما جشن گرفته می‌شود.

از آنجا که ابراهیم (ع) اسطوره ای از اطاعت فرمان بی چون و چرای خداوند بود و حقیقت را با تمام وجود درک کرده بود، تمام وجودش در مقابل خدا تسلیم بود. به همین دلیل در مقابل تمامی بی خدایی ها با تمام وجودش ایستادگی می کرد. خداوند در این روز مبارک اراده کرد که ابراهیم (ع) را بیازماید و ابراهیم (ع ) نیز اراده کرد تا با کمال میل فرمان الهی را اجرا کند. لذا وقتی در این آزمون بزرگ پیروز شد خدای مهربان گوسفندی را فرستاد تا به جای اسماعیل ذبح کند. پس پیروزی در این آزمون یک عید بزرگ محسوب می شود.

یکی از فضایل این روز بزرگ قربانی کردن و رسیدگی به وضع بیچارگان است. همانطور که در روایت‏هاى مکررى نقل شده که در روز عید قربان (اضحى ) قربانى کنید تا گرسنگان و مستمندان از خوردن گوشت ‏حلال، بهره مند شوند.

بنده این روز خجسته را به تمام هموطنان گرامی و همکاران عزیزم تبریک و تهنیت عرض نموده امید وارم روز های عید قربان را با خوشی و سلامتی ، در صلح و امنیت کامل سپری کنند وازتمام  دوستان و عزیزان گرامی و فرهنگیان محترمیکه  با ارسال کارتهای زیبا ، ایمیل ها  و تیلفونی ،حلول عید سعید قربان  را تبریک گفته اند ، صمیمانه  تشکر نموده، از خداوند متعال صحت و طول عمر با عزت برایشان آرزو میکنم .

با عرض حرمت

محمد مهدی بشیر

۵ نوامبر ۲۰۱۱ هالند

 
بدون دیدگاه

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما