۲۴ ساعت

11 ژانویه
۲دیدگاه

لطفا در افاده ها احتیاط کنید!

تاریخ نشر دوشنبه ۲۱ جدی  ۱۳۹۴ – ۱۱ جنوری  ۲۰۱۶ هالند


لطفا در افاده ها احتیاط کنید!

تتبع ونگارش :
الحاج امین الدین « سعیدی – سعید افغانی »
مدیر مطالعات ستراتیژیک افغان ومسؤل مرکز کلتوری د حق لاره – جرمنی

اگر یکنفر شخصی مسلمان با خود بگوید که : من میخواهم کافر شوم شخص متذکره در حین ادای همین کلیمه کافر میگردد .
بطور مثال شخصی مسلمان با خود بگوید :

(در آینده و یا هم بزودی کافر می شوم)، (بزودی از اسلام خارج می شوم)، (من مرتد شدم)، (من از اسلام بیرون آمدم)، (اگر فلان چیز روی دهد ویا هم فلان کار به ذوق ومراد من عملی نگردد ،من نیز کافر خواهم شد)؛ ویا امثال این الفاظ را با خود بگوید ، بدون توجه به نیت قلبی اش که ان قصد قلبی بین بنده و الله تعالی ، اما در ظاهر امردر  دنیا همان لحظه کافر خواهد شد، زیرا داشتن جزم و عدم تردید بر اسلام شرط است. نباید فراموش کرد که تردید و دودلی بر ایمان بر الله تعالی کفر می باشد.
عالم شهیر جهان امام نووی در روضه الطالبین می فرماید : «تصمیم بر کفر در آینده، همان لحظه کفر است، و همینطور تردید داشتن و دو دل بودن در اینکه کافر شود یا خیر، اینهم همان لحظه موجب کفر است، و همچنین اگر آنرا به امری در آینده معلق گرداند، مثلا بگوید : اگر اموالم یا فرزندم تلف شود من نیز یهودی یا نصرانی خواهم شد (با این سخن نیز همان لحظه کافر می شود). و نیز راضی شدن به کفر موجب کفر است، حتی اگر کافری از او بخواهد که قصد اسلام آوردن دارد و کلمه توحید را برایش تلقین کند اما او آنرا انجام ندهد و یا به وی اشاره کند که مسلمان نشود، اینهم کفر است، یا اگر مسلمانی بگوید مرتد شده او کافر است» ( تفصیل بیشتر را می توان در روضه الطالبین (۱۰/۶۵) مطالعه فرماید .
همچنان در کتاب دائره المعارف فقهی آمده : «فقهاء گفتند که اگر شخص مسلمانی تصمیم به کافر شدن گیرد، یا در وحدانیت (خداوند) یا نبوت یا بعثت شک کند، و یا نیت بریدن از اسلام کند، یا متردد باشد که آیا کافر بشود یا خیر، یا تصمیم بگیرد که فردا یا در آینده کافر می شود، در همان لحظه از اسلام خارج شده و مرتد است، زیرا داشتن شک مناقض عزم و اراده بر اسلام است» (الموسوعه الفقهیه (۴۲/ ۳۰۷).
بنآ اگرخدا ناخواسته همچو الفاظ از انسان صادر گردد ، بلا درنگ توبه نموده ، و شهادتین را بر زبان خویش جاری سازد تا دوباره وارد اسلام شود .« اَشهدُ انْ لا إله إلا الله ، و اَشهدُ انَّ محمّداً محمداً عبده ورسوله » ونباید فراموش کرد که نه تنها جاری ساختن شهادتین باعث داخل شدن مجدد وی به اسلام می گردد و بعد از آن بایستی به مقتضای شهادتین نیز عمل کند از قبیل عمل به ارکان ایمان و اسلام.


پروردگار مارا گمراه نکن بعد ازینکه هدایت شدیم.

آمین

 

۲ پاسخ به “لطفا در افاده ها احتیاط کنید!”

  1. admin گفت:

    جناب دانشمند محترم جناب استاد الحاج سعیدی ، ضمن عرض سلام و تشکر از مطلب با معلومات وعالی تان و کسانیکه نمیدانستند برایشان مفید است.
    با عرض معذرت بحیث برادر کوچک خواهش میکنم که فعلا نشر چنین مطالب در سایت ها لازم نیست ، زیرا یک تعداد ملا های بیسواد و تفرقه انداز از تلویزیون های افغانی و ایرانی که از امریکا ، فرانکفورت و لندن پخش میشود و در برنامه های خود اسلام را با زیبایی اش بد نام میکنند و از کلمه کفر و مسلمان برای مفاد خود استفاده میکنند. شکر خدا که مسلمان واقعی هیچوقت از اسلام روی نمیگرداند. و ما و شما هم در کشور های غیر اسلامی زندگی میکنیم و باید متوجه باشیم . موفق وسلامت باشید. مهدی بشیر

  2. امین الدین سعیدی گفت:

    استاد محترم مهدی بشیر !
    از دید وسیع وهمه جانبه شما یک جهان تشکر زنده وصحتمند باشید

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما