۲۴ ساعت

17 فوریه
۲دیدگاه

یادی از نکوکاران

تاریخ نشر پنجشنبه  ۲۸ دلو ۱۴۰۰ – ۱۷ فبروری  ۲۰۲۲ هالند

کسانی محتمل است در این راستا، دچار خود فروشی، پذیرش عضویت سازمان های امنیتی کشورها و دارندۀ برخی امتیاز ها برای آن سالیان وسالهای بعدی شده باشند. اما اندک نبودند ونیستند هموطنانی که با توجه به امکانات زمان، سن وسال واستعداد سهمگیری در راه وطن ومردم از پای ننشستند.

این شخصیت ها در واقع سیمای پاکیزه و راستینه یی را در برابر کسانی نشان داده اند که همه روزه با سیلی از واژه های نفرت آمیز استقبال میشوند. چنان است که اگر چهرۀ زشت وزیانبار کسانی را چون زلمی خلیلزاد، حامد کرزی، عبدالله عبدالله، اشرف غنی و . . . در خیانت به مردم ووطن می بینیم، جفا آمیز وبی انصافی است که در سوی دیگر، شخصیت هایی را در نظر نگیریم که باکار پاکیزه، از تۀ دل، برای مردم قدم نهاده اند. در حالیکه اگر میخواستند پرزۀ ماشین جفاکار ومافیایی شوند، یا جلب وجذب بیگانگان دستور دهنده، همه زمینه ها برای شان مساعد بود.

این ها را که گفتم، برای آن است که با برداشت اشتباه آمیز مبنی بر دیدن همه کسانی که در خارج بوده اند اما با رفتن خود به افغانستان، پرزۀ چرخ نگون بختی ورنج گستری شدند، با نکو کاران تفاوت بگذاریم. میان آنها خط فاصل بکشیم وویژه گی ها وکارکرد های هریک را تشخیص بدهیم. 

چنان است که اگر دزدان دولتی وغیر دولتی مافیایی را محکوم میکنیم، به تلاشهای صمیمانه، به آرزومندی های نیک و گسست از انگیزه های مادی این عزیزان در هرجایی که بوده اند، ارج بگذاریم ویاد نکو و زحمات بی روی وریای شان را احترام. من اگر آگاهی وتوان سخن گفتن از نکو کاری چند عزیز را دارم، آرزو میرود، سایر هموطنان، حوزۀ کارنکوی شخصیت های مشابه را در رشتۀ نگارش بگذارند.

( ادامه دارد )

 

۲ پاسخ به “یادی از نکوکاران”

  1. admin گفت:

    تشکر مهرین عزیز از بخش سوم این مطلب .باز هم خواندنیست . 
    مهدی بشیر

  2. نصیر مهرین گفت:

    بازهم وهمواره تشکر از انتشار فراورده های فکری وقلمی هموطنان از طرف شما.

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما