۲۴ ساعت

26 سپتامبر
۵دیدگاه

دوازدهمین بهار شگوفایی سایت وزین

تاریخ نشر پنجشنبه ۴ میزان  ۱۳۹۸ –  ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۹ هالند

دوازدهمین بهار شگوفایی سایت وزین ۲۴ ساعت مبارکباد

خرسندم امروز در تجلیل از دوازدهمین بهار شگوفایی سایت وزین ۲۴ ساعت ، این ستاره درخشان درفرهنگسرای  برون مرزی کشور سهیم گردیده و بعنوان یکی از همکاران قلمی وهمچنین علاقه مندان سراپا قرص آن به مدیرمدبرو چهره آگاه محترم محمد مهدی بشیر شادباش ومبارکباد میگویم .

آری ! دوازده سال قبل از امروز مژده تأسیس سایت وزین ۲۴ ساعت را از مدیر محترم آن شنیدم، که باعث خوشحالی خاطرم شد، خوشحالی به این سبب که با دل وجان  می دیدم قلم زیبایی را که پدر عزیز ما شادروان استاد علی اصغر بشیر هروی تا آخرین دقایق عمر پربارش برزمین نگذاشت و برای ما به یادگارگذاشت، من و برادرم همچنان در زنده نگهداشتن و دویدن آن بر روی کاغذ سهیم شدیم . قلمی که جز بیان حقایق عینی جامعه که همانا دردهای دل هموطنان مظلوم ما و مبارزات حق طلبانه شان نبوده ، نیست ونخواهد بود.

بلی ! برادر گرامی ام مهدی جان بشیر که عمر پربارش را در مطبوعات کشور سپری نموده و از کار در دفتر جریده پرطرفدار ترجمان آغاز و تا روز نامه های انیس ، هیواد ، سرباز ، سالنامه افغانستان ،  مجله کمکیانوانیس یا مجله اطفال و بعضی نشرات دیگر در داخل کشور ادامه داد بر کسی پوشیده نیست. او زمانی که مدیر مسوول مجله دکمکیانو انیس بود با نوشتن داستان های کوتاه برای کودکان وطن در دل های خورد و بزرگ هموطنان ما جای گرفت .

او همچنان در جراید و روزنامه های غیر دولتی کشور کار و فعالیت نمود که ثبت تاریخ پربار مطبوعات کشور گردیده است.

 او با مهاجرت به کشور هالند نیز آرام نگرفت و دیری نپائید که در صدد تأسیس سایت ۲۴ ساعت گردید و خوشبختانه در اندک زمانی از محبوبیت قابل وصفی در میان هموطنان عزیز ما برخوردار شد.

با آنکه ما بارها شاهد بودیم که در مطبوعات برون مرزی کشور چه جراید انترنتی و چه مطبوعات چاپی ستاره های زیادی درخشیدند ، اما پس از اندک زمان کوتاهی با یأس و نا امیدی افول نموده و ناپدید شدند ، ولی با کمال مسرت باید گفت که مهدی بشیر این فرزند برومند زنده یاد استاد بشیر هروی با نهایت سعی و تلاش نگذاشت چنین اتفاقی برای ۲۴ ساعت نیز بیافتد، چنانچه با صداقت ، ایمان و عزم راسخ در پیشبرد نشرات آن ایستاد ، به پیش رفت و تا امروز که دوازدهمین جشن تولد آنرا جشن میگیرد می بینیم بعنوان یکی از پرطرفدار ترین سایت های فرهنگی کشور ما در بیرون از مرز های جغرافیایی وطن قرار دارد.

اینجانب بعنوان برادر کوچک مهدی بشیر آنچه را در مورد او میتوانم به یقین یاد کنم ، همانا پشت کار و تلاش شبانه روزی اوست که علاوه بر مصروفیت های کاری و گاهی کسالت مزاج ، بازهم دست از کار و فعالیت بر نداشته و حتی المقدور سعی نموده به نشر مطالب جدید و بموقع اقدام کند.

او فرزند فرزانه مردیست که نه تنها در جامعه فرهنگی کشور چهره ای شناخته شده بود ، بلکه در منطقه نیز جایگاه خاصی برای خود باز نموده بود.

آنچه در مؤفقیت مهدی بشیر جلوه گر بوده همانا خدمت به فرهنگ غنی کشور ماست که هرگز در آن کوتاهی نکرده و برای تشویق نسل جدید و بخصوص قلم بدستان تازه کار نیز این فرصت را فراهم ساخته تا جرأت بیابند قلم بدست گرفته و در بازگو نمودن حقایق وطن و جهان همراه باشند.

مهدی بشیر همانند پدر عزیز ما که به شهادت تاریخ هرگز قلم به مدح و ثنا اربابان زر و زور وتزویر روی کاغذ نکشید ، نیز از چنین خصوصیتی برخورد دار است ، چنانچه بارها شاهد آن بودیم که با بیان حقایق عینی ، بی باکانه از نارسایی ها و عملکردهای منفی حاکمین کابل انتقاد کرده و برای تنویر اذهان عامه تلاش نموده است.

با آرزوی مؤفقیت های مزید ایشان ، بار دیگر دوازدهمین بهار شگوفایی سایت وزین ۲۴ ساعت را به مدیر محترم آن ، همکاران قلمی و همه خوانندگان عزیز آن تبریک وتهنیت گفته ، امیدوارم هر روز بهتر از قبل بدرخشد .

با عرض حرمت

قیوم بشیر هروی

ملبورن – استرالیا

چهاردهم سپتامبر ۲۰۱۹

 

۵ پاسخ به “دوازدهمین بهار شگوفایی سایت وزین”

  1. admin گفت:

    جهانی سپاس از برادر عزیز و گرامی ام قیوم جان که همیشه همکار و رهنمایم بوده است. تشکر از حسن نظر و پیام زیبا تان در مورد آغاز دوازدهمین سالروز سایت ۲۴ ساعت . منهم این روز خجسته را بشما ، خانواده محترم ، هموطنان عزیز و همکاران گرامی تبریک عرض میکنم و صحت و موفقیت تانرا خواهانم. مهدی بشیر

  2. قیوم بشیر هروی گفت:

    با سپاس و امتنان بی پایان یکبار دیگر دوازدهمین بهار تولد سایت وزین ۲۴ ساعت را خدمت شما ، خانوادهء محترم تان ، همکاران قلمی سایت ، خوانندگان گرامی و همه هموطنان فرهنگ دوست ما تبریک و تهنیت عرض نموده ، سعادتمندی و سرفرازی شما را تمنا دارم.
    با عرض حرمت
    قیوم بشیر هروی

  3. فریده کریمی گفت:

    برادر محترم آقای قیوم بشیر هروی !
    ضمن عرض تبریک بشما و همکاران عزیز و خواننده گان محترم بمناسبت دوازدهمین سال تاسیس سایت وزین ۲۴ ساعت موفقیت وسلامتی شما برادران عزیز را خواهانم

  4. عبدالله هروی گفت:

    برادر محترم و شاعر گرامی جناب آقای قیوم بشیر !
    دوازدهمین بهار سایت وزین ۲۴ ساعت را بشما ، آقای مهدی جان بشیر و تمام همکاران ، خواننده گان و هموطنان عزیز صمیمانه تبریک میگویم .موفقیت و سلامتی همه تان را از خداوند بزرگ خواهانم .

  5. عزیزه عنایت گفت:

    درود برشما شاعر گرانقدر محترم قیوم بشیر هروی !
    دوازدهمین بهار سایت وزین و مردمی ۲۴ را به شما وتمام هکاران قلمی و خواننده گان محترم آن تبریک میگویم و همچنان موفقیت های یادی برای دست اندرکاران آن از خداوند آرزو دارم

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما