۲۴ ساعت

12 ژوئن
۱ دیدگاه

مسلمانان آیسلند ۲۲ ساعت روزه می گیرند

تاریخ نشر دوشنبه ۲۲ جوزا ۱۳۹۶ –  ۱۲ جون ۲۰۱۷–  هالند

مسلمانان آیسلند ۲۲ ساعت روزه می گیرند

امین الدین سعیدی – سعید افغانی

جمهوری ایسلند یکی از کشورهای است که در شمال اروپا ، در میان آب‌های اقیانوس اطلس بین خاک قاره اروپا و گرینلند موقعیت دارد .

کشور آیسلند از جمله  کم‌ جمعیت‌ ترین کشورهای بخش شمالی اروپا  بشمار میرود . مساحت این کشور به ۱۰۳،۰۰۰ کیلومتر مربع ونفوس آن به ۳۰۱،۹۳۱ نفرنفر میرسد ، پایتخت این کشور ریک‌ یاویک بوده .زبان مروچ در این کشور اسلندی  میباشد . این جزیزه  از سال ۸۷۴ میلادی بحیث یک  جزیره مسکونی مبدل شد .این کشور در فاصله سال‌های ۱۲۶۲ تا ۱۹۴۴ بخشی از نروژ و امپراتوری دانمارک بود.
مذهب رسمی این کشور مسیحی بوده که از آنجمله حدود ۸۸ درصد از مردم  پیروی دین پروتستان هستند .

بر اساس آخرین ارقام وسر شماری  غیر رسمی، دراین کشور تقریبا در حدود ۱۵۰۰ نفر مسلمان زندگی می کنند. 
مدت امساک مسلمانان در این کشور به  ۲۲ ساعت میرسد ، مسلمانان این کشور روزانه فقط  ۲ ساعت وقت دارند تا افطار وتناول سحری را بعمل ارند ، بادرنظرداشت اینکه سپری کردن چنین زمانی برای بسیاری از انان بسیار سخت است ولی مسلمانان این کشور بر روزه گرفتن با وجود چنین شرایطی تاکید می کنند.
مسلمانان کشور ایسلند  همین حالا دارای مرکز اسلامی  بنام  Félag Múslima á Íslandi)  می باشند که این مرکز  در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده است .
« شیخ احمد الصدیق»؛ مدیر مرکز اسلامی کشور آیسلندی میگوید : با وجود ساعت های طولانی روزه داری اما روزه گرفتن در این ماه بسیار لذت بخش است و از ان جا که زمان میان افطار و امساک بسیار کوتاه می باشد و فرصتی برای رفتن به مسجد بعد از افطار وجود ندارد بنابراین روزه داران در این مدت در مسجد تجمع کرده، همان جا افطاری را صرف می کنند  و سپس نماز تراویح و همچنین نمازهای مغرب و عشا و فجر را به شکل جماعت بر پا می نمایند.
اغلب مسلمانانی که درکشور ایسلند زندگی می کنند، از کشورهای عربی از جمله کشور مغرب به این کشور مهاجر شده اند .
بنابر بر جد وجهد مسلمانان این کشور قرار است اولین مسجد شهر ریکیاویک، پایتخت ایسلند که در حقیقت نخستین مسجد این کشور نیز محسوب می شود پس از سالها انتظار مسلمانان به زودی ساخته می شود.
مسولیت ساختن این مسجد را مرکز اسلامی بنام «انجمن مسلمانان ایسلند» بدوش گرفته است .
انجمن اسلامی ایسلند مصارف اعمار این مسجد را تقریبآ ۲.۴ میلیون یورو تخمین نموده اند .مسول مرکز اسلامی  مسلمانان ایسلند ابراز امیدواری میکند که کار اعمار این مسجد در سال نو اغاز یابد .

 

یک پاسخ به “مسلمانان آیسلند ۲۲ ساعت روزه می گیرند”

  1. admin گفت:

    تشکر از دانشمند محترم جناب آقای امین الدین سعیدی – سعید افغانی ، معلومات عالیست . باید بگویم که در کشور های اروپایی بین ۱۸ تا ۱۹ ساعت روزه دارند. طاعات و عبادات همه قبول در گاه حق . موفق باشید. مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما