۲۴ ساعت

10 دسامبر
۵دیدگاه

محمد مهدی بشیر و سایت وزین ۲۴ ساعت

تاریخ  نشر شنبه ۲۰   قوس  ۱۳۹۵ –  دهم    د سامبر  ۲۰۱۶  –  هالند

محمد مهدی بشیر

و سایت وزین  ۲۴ ساعت

محترم قیوم بشیر «هروی»

ملبورن – استرالیا

دهم دسامبر ۲۰۱۶

برادر گرامی مهدی جان عزیز مدیر مدبر سایت وزین و پرطرفدار ۲۴ ساعت سلام !

نخست از همه آرزومندم لباس عافیت برتن و از صحتمندی کامل بهره مند باشید.

در خصوص اطلاعیه سایت ۲۴ ساعت و نظرات دوستان لازم است یادآور شوم که :

  برای نوشتن یک مطلب خواندنی و یا یک سروده دل نشین تنها  داشتن سواد  کافی نیست و نویسنده یا شاعر می بایست حد اقل درین مسیر قدمی برداشته یا طبیعتآ سرشار از استعداد خدادادی  باشد تا بتواند مطلب خواندنی را تقدیم خوانندگان نماید ، وگرنه بجزء ضیاع وقت برای خودش ودیگران نخواهد بود . 

ما خیلی از شاعرانی را می شناسیم که سواد خواندن و نوشتن ندارند ، اما سروده های پخته شان زبان زد خاص و عام شده است .

و برعکس کسانی را می شناسیم که سالها تحصیل نموده و اندوخته های فراوانی کمایی کردند ، اما روش چگونه ارائه کردن آنرا بدرستی نمی دانند و متأسفانه قلم شان به بیراهه رفته و خواسته یا ناخواسته زمینه رنجش خوانندگان و یا بعباره ای زمینه برافروخته شدن احساسات آنها را فراهم نموده  و موجب رنجش خاطر عده ای می گردند.

در خلال نظرات دوستان جناب بابک یادآور شده اند که نوشتن مطلب و یا فرستادن ایمیل  برای نویسنده آن بدون زحمت نیست و باعث تلف شدن وقت می گردد.  باید به این دوست عزیز بگویم که:

نابرده   رنج   گنج    میسر  نمی شود

مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد

اگر دوستی میخواهد مطلبش از طریق یک سایت همه پسند و جهانی نشر شود و از آن طریق بگونه ای برای خوانندگان معرفی گردد ، لازم نیست از خون دل خوردن در زمینه فراهم نمودن مطلب مورد نظر خود بنالد و یا خسته شود ، اما اگراحساس میکند که نوشتن مطلبش باعث  دلخون کردن  خوانندگان میشود  بهتر است که قلم را ببوسد و بکناری بگذارد تا  نه  تنها باعث زحمت خودش گردد و نه موجب آزاردیگران .

نویسندگان عزیز باید توجه داشته باشند که محترم محمد مهدی بشیر از زمانی که هنوز دوران تحصیلش را بپایان نبرده بود با مطبوعات سروکار داشت و با اطمینان کامل میتوان خاطر نشان کرد که سابقه طولانی ایشان در مطبوعات کشور به اواسط دهه چهل خورشیدی بر میگردد که هنوز نوجوانی بیش نبود. با شناخت شخصی که از برادرم مهدی جان بشیر دارم ، حوصله مندی ایشان در فامیل همیشه مورد ستایش قرار داشته و پشت کار مداوم ایشان از نخستین روز های ورود به مطبوعات که با جریده سیاسی ، فکاهی ، انتقادی ترجمان اغاز گردید و با دکمکیانو انیس ، انیس ، اصلاح ، ژوندون ، سرباز ، هیواد و غیره ادامه یافت در اوراق زرین مطبوعات کشور می درخشد.

علاقمندی ایشان به فرهنگ وفرهنگیان سرزمین ما بحدی است که با وجود مشکلات صحی که از آن رنج می برند بازهم قلم را رها نکرده و با ذوق و شوق فراوان درخدمت فرهنگ غنی کشور قرار دارند و به تنهایی وظیفه یک تیم کاری را که برای اداره نمودن و پیشبرد یک سایت ویا یک جریده نیاز مند است بدوش میکشند. اینکه ایشان میگویند مطالب نشر نشده تان را که یکبار فرستادید دوباره ارسال نکنید خدای ناکرده دلیل مخالفت با نویسنده آن نیست ، بلکه با توجه به خط مشی نشراتی سایت مکلف اند تا مطلبی را به دست نشر بسپارند که باعث جذب خوانندگان بیشتر شود نه اینکه باعث دوری شان گردد.

به امید اینکه نویسندگان و شاعران عزیز ما با توجه به نکات فوق و احترام به خط مشی نشراتی این سایت وزین مطالب شانرا ارسال دارند. 

با عرض حرمت

قیوم بشیر «هروی»

ملبورن – استرالیا

دهم دسامبر ۲۰۱۶

 

۵ پاسخ به “محمد مهدی بشیر و سایت وزین ۲۴ ساعت”

  1. admin گفت:

    جهانی سپاس از برادر عزیز و گرامی ام قیوم جان بشیر و تشکر از حسن نظر و نوشته زیبایت. امیدوارم عزیزانیکه مطلب میفرستند آنرا مطالعه نمایند و مطابق پالیسی سایت ارسال نمایند. قبل از اینکه مقاله و یا شعر خود را میخواهند بفرستند به سایت مراجعه نمایند و در حدود اضافه از ده هزار مقاله وشعر در سایت نشر شده ببیند . موفق وسلامت باشید . مهدی بشیر

  2. سخی رضایی مسافر گفت:

    برادر محترم آقای محمد مهدی بشیر اولا عرض سلام و ادب خدمت شما و استاد قیوم بشیر هروی دارم ثانیا مدتی میشود که استاد محترم مرا از لیست دوستانش حذف نموده و بلاکم کرده است علتش را نفهمیدم اگر کدام جسارتی از من سر زده باشد باید دلیلش را برایم مینوشت در حالیکه همیشه از علاقه مندان سروده اش بودم اشعار شان را میخواندم و به اشتراک میگذاشتم . از ایشان بابت بلاک شدنم ناراحت نشدم ولی دلیلش برایم مبهم و نامعلوم است اگر لیاقت دوستی نبودم هیج اشکالی ندارد اگر کدام اشتباهی از من سر زده باشد که لایق بلاک بوده باشم خواهش مندم که مرا نیز مطلیع سازد با تشکر فراوان . سخی رضایی مسافر

    • admin گفت:

      برادر عزیز و گرامی آقای سخی جان رضایی مسافر ، ضمن عرض سلام به اطلاع تان میرسانم که قیوم جان همچنان شما و دیگر عزیزان را دوست دارند و نسبت بعضی مصروفیت ها مدتی است که فیسبوک شان فعال نیست وتعطیل است و گاه گاهی مطلب و یا شعری را برای سایت ۲۴ ساعت میفرستند و ایشان هیچ دوست شان را بلاک نکردند و هر وقت که فیسبوک شان را دوباره فعال نمودند ، شما و دیگر دوستان شان همچنان هستید. زنده باشید . مهدی بشیر

  3. سید محمد میرزایی گفت:

    درود بر برادر بزرگوارم و هردو ستاره هنر و فرهنگ سرزمینم .
    قلمتان همیشه رنگین و اندیشه هاى تان همیشه بلند باد

  4. سید جلال علی یار گفت:

    بلی جناب بزرگوار مهدی بشیر حقیقت همین است آقای محترم قیوم بشیر که از دوستان نزدیک بوده و خوشبختانه در یک شهر زندگی می کنیم وی نسبت به مصروفیت ها صفحه فیسبوک خود را موقتٱ بسته کرده اند در حفظ ایزد یکتا باشند.

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما