۲۴ ساعت

05 دسامبر
۱ دیدگاه

جنرال دوستم ازپراندن اشرف غنی تا عذر

تاریخ  نشر  دوشنبه  ۱۵  قوس   ۱۳۹۵ – پنجم  د سامبر  ۲۰۱۶  –  هالند

 جنرال دوستم ازپراندن اشرف غنی تا عذرخواهی وآشتی با اشرف غنی !
 
محترم داکترعارف آژیر
دوستان عریر و گرامی !
ضمن عرض سلام تشکر از جناب محترم داکتر عارف آژیر ، من در باره این نوشته شان  کدام تبصره ندارم و قضاوت را به خواننده ګان عزیز ۲۴ ساعت و فرهنگیان گرامی میگذارم . اگر نظر و دیدگاهی داشته باشند ما در نشر آن حاضریم .
موفق باشید.
مهدی بشیر
*****************************************
 
مگر این دوستم نبود و نیست که از هر گاهی با گروپ های مختلف بخاطر حفظ چوکی و قدرت معامله کرد و میکند و ترکتبار های شریف در معامله های سیاسی خویش به گروگان گرفته است. مگر این دوستم نیست که بهترین فرزندان اوزبیک را به نام های مختلف از بین برد؟ چون روشنفکر و تحصیل یافته و باسواد بودند نسبت به دوستم.
حالا هم امروز در رسانه ها از تصمیم شگفت انگیز جنرال دوستم از آشتی با اشرف غنی گفته شد در حالیکه چندی پیش جنرال دوستم از پراندن اشرف غنی از قدرت را بزبان آورد و تهدید از برکناری اشرف غنی و چپه کردن حکومت کرده بود.حال یکباره چی شد که از در صلح با اشرف غنی پیش میآید.
 
به گمان اغلب جنرال دوستم جایگاهی خود را در بین مردم اش در شبرغان در تزلزل میبیند البته بعد از اختطاف انجنیر احمد ایشچی. دوستم حالا میخواهد این اختطاف را شکل قانونی بدهد و درین کار به کمک اشرف غنی نیاز دارد. 
غافل ازینکه ارگ نیز در کمین نشسته و انتظار و آرزوی نابودی دوستم دارد که این آرزوی خود را حالا بصورت بسیار ساده و آرام عملی خواهند کرد چون جنرال دوستم دگر پایگاهی مردمی ندارد چون دوستم بودنش را در سرزمین ابایی اش جوزجان در خطر دیده فرار را بر قرار ترجیع داده روانه کابل میشود و سر سازش و صلح را با اشرف غنی در پیش گرفته است.
دوستم میداند که بودنش در شبرغان با شروع اعتراضات مردمی مردم خودش علیه او جایگاه اش را روز تا روز تنگ تر و از قدرت اش میکاهد و ازینرو
میخواهد جایی خود را در ارگ حفظ کند چون غیر از سر سازس با ارگ چاره دگری را ندارد. ازینرو با سراسیمه گی در صدد آن است تا هر چی زودتر به کابل برگردد تا ارگ از کاهش قدرت اش توسط مردم خوش آگاه نشود.
ارگ نیز منتظر او است تا با دوستم تصفیه حساب کند. ارگ حالا از زوال سیاسی و نظامی دوستم آگاه بوده و میداند که دگر بودن با دوستم کار اشتباه خواهد بود چون دگر در وجود دوستم رای ترکتباران را با خود نخواهد داشت. جنرال دوستم با قرار گرفتن در برابر مردم اش خصوصا بعد از اختطاف انجنیر احمد ایشچی جایگاه اش را در بین ترکتبار ها باخته و خود را کیک بریده شده بخاطر بلع کردن برای حریفان خویش یعنی ارگ نیسشینان کاملا آماده ساخته است.
نا گفته نباید گذاشت که جنرال دوستم همیشه خار چشم تنظیم های جهادی بوده و هیچگاهی هم بخاطر صرف الکول و عیاشی هایش که مغایرت با عقیده اسلامی دارد جایگاهی در بین مجهادین نداشته و ندارد. ازینرو تنظیم های جهادی نیز منتظر به هدف رسیدن نشانه گیری های دیرینه خویش هستند و به این باور رسیدند که این بار به هدف خواهد خورد و به خاطر به هدف رسیدن تیر خود همه تلاش خود را خواهند کرد. ازینرو جنرال دوستم حمایت جهادیون را نیز با خود نخواهد داشت.
به گفته مردم ما وقتی به ملیت خود پشت کردی هیچ کسی دگر هم ترا نمیپذیرند. 
این است حالت جنرال دوستم که با خودخواهی هایش بدست خود سرنوشت تنهای و انزوایی سیاسی خود را رقم زد. 
اگر تا حال جنرال دوستم ملت ترکتبار را در معامله های سیاسی قدرت دست بدست میکرد و میفروخت بخاطر منافع شخصی و حفظ چوکی اش حالا دگر خاتمه یافته و مردم ترکتبار رهبران واقعی و دلسوز خود را خود برمیگزینند و به یکی از تیکه داران قومی نقطه پایان میدهند.

نوشته ی داکتر عارف آژیر

 

یک پاسخ به “جنرال دوستم ازپراندن اشرف غنی تا عذر”

  1. admin گفت:

    تکرار :
    دوستان عریر و گرامی !
    ضمن عرض سلام تشکر از جناب محترم داکتر عارف آژیر ، من در باره این نوشته شان کدام تبصره ندارم و قضاوت را به خواننده ګان عزیز ۲۴ ساعت و فرهنگیان گرامی میگذارم . اگر نظر و دیدگاهی داشته باشند ما در نشر آن حاضریم .
    موفق باشید.
    مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما