۲۴ ساعت

05 دسامبر
۱ دیدگاه

جشن ختنه‌ سوری سیاسی

تاریخ  نشر  دوشنبه  ۱۵  قوس   ۱۳۹۵ – پنجم  د سامبر  ۲۰۱۶  –  هالند

جشن ختنه‌ سوری سیاسی

محترم عنایت الله باور‌بامیک

فرهنگیان گرامی و خواننده گان عزیز !

ضمن تشکر از محترم باور بامیک ، نوشته شانرا نشر کردم ولی در باره آن دیدگاهی ندارم ، از دوستان ، فرهنگیان و خواننده گان عزیز میخواهم  اگر نظر ی داشته باشند ۲۴ ساعت در نشر آن حاضر است.

زنده باشید

مهدی بشیر

************************

اشرف‌ غنی با گروهش سیاست می‌کند و خوب هم سیاست می‌کند و دیگران اکت سیاسی می‌کنند و شعار سیاسی می‌دهند. چنانچه از وضعیت سیاسی و تحولات دو سال اخیر ملاحظه می‌شود، یگانه برندهٔ میدان سیاست اشرف‌ غنی و گروهش بوده و مخالفان یا به تعبیر درست‌ تر رقبا و شرکای سیاسی او به تدریج منزوی، کم صلاحیت و بی اقتدار شده، در قیمومیت و مدیریت او و گروه سیاسی‌ اش در آمده اند.

این مسأله را همهٔ ما خوب می‌دانیم و به چشم سر مشاهده می‌کنیم، اگر خود را عمدن و به خاطر مصلحت‌هایی به کوری و کری نزنیم. حساب برخی‌هایی، که قلم‌ و ذهن شان کرایی‌ست و از کاه کوهی به سود رقیبان رییس‌ جمهور می‌ سازند، جداست. آنان نویسنده‌های پیکر تراشند و به خاطر مشتی پول،‌ موقف و ‌معیشت کتاب‌ها و تعهد خود را فروخته اند. آنان دقیقن مانند شاعران و‌ نویسنده‌ گان مداح دربار سلاطین غزنوی اند و‌ کار شان سلطان و ‌امپراتور‌سازی و القاب عجیب و غریب دادن است. این قلم به‌ دستان ستایش‌ گر و متملقانی هستند که واقعیت‌ها را وارونه به خورد مردم می‌دهند و به چشمان‌ واقع‌ بین مردم خاک می‌زنند.    

اشرف‌غنیی که با رأی جنرال دوستم و‌تقلب امرخیلیان خود را به قدرت می‌ رساند و بعد معاون اول قدرت‌ مند خود را گاه در شیرپور، گاه در ترکیه و‌ گاه در جوزجان زندانی می‌  سازد و ‌سمتش را در حد یک فرمانده تنزیل می‌دهد، از کاردانی و فهم سیاسی‌اش است. او‌ و ‌گروهش تا کنون‌ توانسته اند و ‌موفق بوده اند در بازی شطرنج سیاسی کشور ما خوب و ماهرانه بازی‌ کنند. جنرال دوستم‌ را معزول‌ کنند، با نزدیکی و ارتباط مستقیم با جنرال عطا محمد ‌نور، پشت آقای عبدالله را سست و دهان اعتراضش را ببندند، هزاره‌ها (جنبش روشنایی)، محقق و دیگران را با تهدید و تهذیب در مدیریت خود آورده محکوم ‌به خاموشی‌کنند.    

  من فکر نمی‌کنم آن کلیتی را که آقای عبدالله از آن نماینده‌ گی، دادخواهی و حق می‌خواهی می‌کرد دیگر پابرجا مانده باشد. اشرف‌غنی و‌ گروه او از چند دسته‌ گی، مخالفت‌ها و پراکنده‌گی سیاسی رهبری در میان تاجیکان، هزاره‌ها و ازبک‌ها خوب استفاده می‌کند و با دادن القاب و‌ کنار آمدن‌ها و راندن‌های مقطعی چهره‌های مطرح رقیب، هر آن مهره‌ یی را پیش‌می‌کشد و‌مهره‌ یی پس می‌زند. او و‌ گروهش فعلن در برابر شان یک کلیت منسجم داعی حقوق و رهبریت تاجیکان، هزاره‌ها و ازبیک‌ها را ندارند بل با فردیت ها و زون‌ها در معامله اند و وعده‌های شان هم‌ در سهمیه‌های قدرت دقیقن همان «روی یخ نوشتن و در آفتاب ماندن» است.

در این میانه هرکسی، که می‌گوید رقیبان سیاسی اشرف‌غنی و ‌گروه او در کارزار سیاست از تدبیر و عقلانیت سیاسی کار می‌گیرند و ‌مدبرانه در این میدان پیش‌ می‌روند، شاید خود‌فریبی و ‌عوام‌فریبیی بیش نباشد. به جرأت می‌توان‌گفت و اعتراف‌کرد که تدبیر را در این میان اشرف‌غنی و حواریونش می‌کنند و‌ مجال بازی سیاسی برای رقبای سیاسی آنان دقیقن مانند «جشن ختنه‌ سوریی»‌ ست که آنان برای مخالفان و رقیبان سیاسی خود می‌گیرند و بس.

باور‌بامیک

 

یک پاسخ به “جشن ختنه‌ سوری سیاسی”

  1. admin گفت:

    تکرار :
    فرهنگیان گرامی و خواننده گان عزیز !
    ضمن تشکر از محترم باور بامیک ، نوشته شانرا نشر کردم ولی در باره آن دیدگاهی ندارم ، از دوستان ، فرهنگیان و خواننده گان عزیز اگر نظر ی داشته باشند ۲۴ ساعت در نشر آن حاضر است.
    زنده باشید
    مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما