۲۴ ساعت

13 اکتبر
۳دیدگاه

اثری از محترم نصرالدین سلجوقی

تاریخ  نشر پنجشنبه ۲۲ میزان   ۱۳۹۵ – ۱۳  اکتوبر  ۲۰۱۶ – هالند

Afghanistan

Through the Mirror

اثری از محترم نصرالدین سلجوقی

قیوم بشیر « هروی»

ملبورن – آسترالیا

سیزدهم اکتوبر ۲۰۱۶

اخیرآ تحفه ای گرانبهایی را از دوست گرانقدرم جناب آقای نصرالدین سلجوقی دریافت نمودم که حاوی یک جلد کتاب ویک حلقه دی وی دی مربوط آن می باشد.

 این کتاب با ارزش که بزبان انگلیسی منتشر شده بنام:

Afghanistan through the Mirror

 است که سال گذشته نسخه فارسی آن تحت عنوان افغانستان در آیینه تصویر اقبال چاپ یافت و از طریق سایت وزین ۲۴ ساعت نیز به معرفی گرفته شد. 

نسخه انگلیسی این اثر  که در ۲۰۸ صفحه تزیین و صفحه آرایی شده در این اواخر در کشور ایرلند به زینت چاپ آراسته شد که نگرشی است به تاریخچه تصویری افغانستان بین سالهای ۱۸۳۹ تا ۲۰۱۴ میلادی.

محترم نصرالدین سلجوقی از نویسندگان نام آشنای کشور فرزند زنده یاد محمد عمر مطیع سلجوقی در سال ۱۳۳۱ خورشیدی در شهر هرات باستان دیده به جهان گشود و در یک خانواده روشنفکر و ادب پرور رشد نموده ، تعلیمات ابتدایی را در مکتب مؤفق آن شهر آغاز و در لیسه جامی هرات به پایان رساند. ایشان سپس برای تحصیلات عالی روانه  کابل شده و دررشته ادبیات از دانشگاه کابل فارغ گردید.

محترم سلجوقی مانند هزاران هموطن دیگر ما پس از تحولات و دگرگونی های سیاسی در کشور مجبور به ترک وطن گردید و در سال ۲۰۰۰ میلادی به کشور ایرلند مهاجرت نمود و از آن پس در این کشور سکونت دارد.

از محترم سلجوقی چندین اثر تا بحال چاپ شده که آخرین آن اثر حاضر می باشد که با زحمات قابل وصفی اینک به دسترس خوانندگان و علاقه مندان قرار گرفته است.

این اثر با ارزش حاوی تصاویر نادر و کم یابی است که گذر تاریخی زمان را در افغانستان از سال ۱۸۳۹ تا ۲۰۱۴ میلادی احتوا می کند.

در این اثر تصاویری از کرسی نشینان کابل و جریانات سیاسی طی ۱۷۵ سال گرفته تا هنرمندان ،  قوم های مختلف ساکن درکشور ، مناطق تاریخی ودیدنی و همچنین نمونه هایی از سکه های رایج در گذشته و غیره گنجانیده شده که برای جمع آوری همه اینها بدون شک زحمات قابل قدری کشیده شده که درخور تمجید و توصیف است.

در بخش های پایانی این اثر تصاویر و مطالبی در باره ژورنالیستان داخلی و خارجی و مختصرآ معرفی آنها به چشم میخورد که  طی سالیان دراز دراین کشور رفت و آمد داشتند و گزارشاتی تهیه نموده اند.

در پایان ضمن سپاس و امتنان فراوان از جناب سلجوقی عزیز ، چاپ این اثر با ارزش تاریخی را به ایشان تبریک عرض نموده و مؤفقیت مزید ایشان را تمنا دارم .

قابل تذکر است که خوانندگان گرامی که علاقمند این اثر باشند میتوانند به لینک زیر مراجعه نمایند.

http://www.choicepublishing.ie/index_files/saljuqi.htm

با عرض حرمت

قیوم بشیر هروی

 

۳ پاسخ به “اثری از محترم نصرالدین سلجوقی”

  1. admin گفت:

    استاد محترم جناب آقای نصرالدین سلجوقی مجدآ نشر کتاب افغانستان در آیینه تصویر را بزبان انگلیسی بشما و کتابدوستان عزیز تبریک عرض میکنم و موفقیت بیشتر تانرا از خداوند بزرگ آرزو میکنم. . همچنان از برادرگرامی ام قیوم جان عزیز که آنرا معرفی نموده اظهار سپاس مینمایم. و دی وی دی کتاب فارسی آن قبلا بدستم رسیده بود و نسبت مریضی های متواتر و کار های رسمی و مطالب سایت در حالیکه وعده نموده بودم فرصت نیافتم و اکنون خودت بار بزرگی را از دوشم برداشتی . موفقیت و سلامتی آقای سلجوقی و خودت را آرزو میکنم. مهدی بشیر

  2. قیوم بشیر «هروی» گفت:

    برادر گرامی ام مهدی جان عزیز با ابراز سپاس و امتنان از زحمات قابل قدر تان در خصوص نشر این مطلب و سایر مطالب سرفرازی و کامگاری شما را تمنا دارم.
    با عرض حرمت
    قیوم بشیر «هروی»

  3. دختری از وطن گفت:

    کاکاجان بزرگوارم در این روزهای آشفته وطن، وجود شما مایه ی دلگرمییست. دستان مهربان تان را میبوسم و سایه تان را بر سر ادب و فرهنگ این مرزو بوم ماندگار میخواهم..

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما