۲۴ ساعت

03 اکتبر
۲دیدگاه

۲۴ ساعت رسانه آزاد، بیطرف، ملیگرا و شجاع

تاریخ نشر دوشنبه   ۱۲  میزان   ۱۳۹۵ – سوم   اکتوبر  ۲۰۱۶ – هالند

بیست و چهار ساعت

( کانون همدلی، همبستگی و کاشانۀ مهاجرین افغان در غربت سرا )

بمناسبت نهمین سالگرد تأسیس وبسایت ۲۴ ساعت

این رسانۀ ملی موقف خود را در میان رسانه های افغانی به مثابه  یک رسانه آزاد، بیطرف، ملیگرا و شجاع تثبیت نموده است. 

محترمه خانم صالحه واهب واصل

************

نخست از همه نهمین سالگرد تأسیس وبسایت ۲۴ ساعت را به جناب محترم مهدی بشیر ( دوست، برادر، همکار و هموطنم و مؤسس این کلبۀ صفا در غربت، و در ثانی به همه همکاران و قلمبدستانی که درین وبسایت همکار هستند و در اخیر به کافۀ ملت افغان مبارک باد میگویم. و از خداوند برای جناب بشیر صاحب صحت و سلامت کامل با توانائی های بیشتر تمنا میکنم. تا همیشه در کنار ما بوده و کانون این خانواده را همیشه برقرار نگهدارند. )

بیست و چهار ساعت ( کانون همدلی، همبستگی و کاشانۀ مهاجرین افغان در غربت سرا ) که اینجانب از نُه سال به اینطرف افتخار همکاری را با آن دارم از جمله سایت های به شمار میرود که بدون هر نوع شک و تردید و مبالغه و غلو تا ایندم نظر کم بین این حقیر هیچ نوع تعصب را در آن ندیده و محسوس نکرده ام، این رسانۀ ملی موقف خود را در میان رسانه های افغانی به مثابه  یک رسانه آزاد، بیطرف، ملیگرا و شجاع تثبیت نموده است.  

هر هموطن ما چه نویسنده، چه شاعر، چه هنرمند، چه سیاست مدار، چه بیطرف، چه مذهبی  همه و همه به هر وقت و زمان که خواسته  و توانسته اند مطالب و مضامین شانرا برای نشر فرستاده اند و بدون تأخیر به نشر رسیده است.  

برازندگی و موفقیتی که این سایت دارد ِ توانسته است علاوه بر قلمبدستان غیر شاعر عده یی کثیری از شعرای معاصر افغان را گرد هم جمع آورده با براه اندازی مشاعره های جالب شعراء را در کار سرایش شان تشویق نموده و در رشد قریحه های شعری شان رول بارز و عمده ای را بازی نموده است.

حتی که بعضی از شعراء از همین طریق توانستند روابط دوستانۀ شخصی بین خویش برقرار سازند. که من شخصاً از جمع آنها هستم.

یکی از مشخصات بارز ویگر این وبسایت مهر ورزیدن به انسان حق انسان و انسانیت است که دقیقانه، مدبرانه  و با مسؤولیت و تعمق توانسته علاقمندان خویش را حتی معتاد خویش سازد.

در شرایط فعلی رسانه های که پا به عرصه نشرات گذاشته و یا هنوز میگذارد در حقیقت کار نیک و یک قدم کوچک است برای گام بزرگی که در احیاء و غنای فرهنگ افغانستان بر داشته میشود. طبعاً در شرایط  بی وطنی و غربت و مهاجرت این اقدام  بدون شک بی ثمر نیست اما؛ در کنار ثمر بخش بودنش ، مشکلات مالی و مادی و صرف وقت نهایت را هم در قبال دارد که این را فقط اداره، مسؤولین  و مدیریت وبسایت میتواند درک و احساس کند.

در حال حاضر صد ها وبسایت افغانی مشغول نشرات اند که البته همه را نمیتوان همتراز همدیگر دانست. هر وبسایت عقیده و راه و روش خودش را داشته و نویسندگان و علاقه مندان خویش را میداشته باشد. 

اما یاد ما باشد که بسیاری ازین نوع وبسایت ها در کمترین وقت نسبت شدت تعصبات در عرصه های مختلف، جای شان را در صفحات انترنت خالی می کنند و از وجود شان دیگر خبری نمی شود.

اما وبسایت بیست چهار ساعت از بدو ایجا دش تا کنون به جز اینکه انکشاف و پیشرفت کرده باشد و بخش های تازه و برازنده تر در آن اضافه شده است ، الحمد لله به عقب بر نگشته و علاقه مندان و نویسندگانش افزونی یافته است.

ما میدانیم که این موفقیت، رایگان از آسمان نمی بارد، طبعاً برای نایل شدن به همچو موقف و یکتا سازی  یک رسانه همت و درایت و توانائی ضرورت است که در پس زمینۀ آن موجود باشد و فاعل این همه زحمات برادر ما و شما (جناب مهدی بشیر) هستند که من منحیث یک علاقه مند، همکار، و عضو این خانواده ( ۲۴ ساعت ) از ایشان سپاس گذاری میکنم و تمنا میکنم زحماتی که رایگان و بدون نشان دادن یک خط جبین، با قلب پر صفا و صمیمیت در نشر چکیده های ما ها هر چه که است، به خود متقبل میشوند، بر ما ببخشند.

عمر دراز، صحت و سلامت کامل، موفقیت های نا تمام برای محترم مهدی بشیر، و دوام دائمی و همیشگی برای این کانون مهاجرین افغان در غربت آرزو میکنم.

 

۲ پاسخ به “۲۴ ساعت رسانه آزاد، بیطرف، ملیگرا و شجاع”

  1. admin گفت:

    خواهر عزیز خانم صالحه جان واهب واصل ، تشکر از حسن نظر و پیام زیبا تان. شما همیشه در قسمت سایت ۲۴ مهربان بوده اید. باور کن من فکر کردم که شما در هالند نیستید و به مسافرت رفته اید. من از هیچ دوستی گله نکردم و نمیکنم که چرا در نهمین بهار نشراتی ۲۴ ساعت چیزی نوشته نکرده اند و شما همه ساله اولین و یا دومین کسی بودید که پیامش بمن میرسید و امسال اصلا فکر نکردم چون بسیاری از دوستان ما که همه ساله در سالگرد سایت سهم میگرفتند و هنوز هم مطالب شان نشر میشود ولی یک تبریکی خشک وخالی هم ندادند و من مطالب شانرا نشر کردم و میکنم و لی چیزی برایشان نگفتم . از اینکه شما مریض بودید و به شفاخانه بودید و این پیام را همه آماده کرده بودید جهان سپاس . و شکر که فعلا صحت تان بهتر است برایتان از خداوند بزرگ شفای عاچل و عمر طولانی آرزو میکنم. نهمین سالگرد سایت ۲۴ ساعت بشما خواهر نازنین و دوستانی که سهم نگرفتند هم مبارک ږ همیشه خوش و صحتمند باشید. مهدی بشیر

  2. saleha Waheb Wassel گفت:

    مهدی عزیز سلام
    طوری که همیشه گفته ام، یکبار دیگر هم میخواهم خاطر نشان کنم که وبسایت ۲۴ ساعت برای ما فرهنگی ها و همیشه احساس کانون آرام و پر امن خانوادگی را داده و همه آوارگان غربت را به بوی وطن دورش جمع کرده. اینکه گاه گاهی ملحوظات کار و روزگار و خانوادگی و هم وضع صحی امکانات رسیدن به کار ها و فعالیت های ادبی و فرهنگی را از آدم می گیرد. موضوع جداگانه است. اما قلب های ما خصوصاً اگر از خود بگویم همیشه برای بودن درین کلبۀ همدلی می تپد و خواهد تپید. موفقیت همیشگی شما را در پیشبرد این رسانۀ جمعی و ملی خواهانم .
    صالحه

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما