۲۴ ساعت

09 جولای
۱ دیدگاه

جادوگر

تاریخ نشر شنبه  ۱۹ سرطان  ۱۳۹۵ – نهم  جولای  ۲۰۱۶ – هالند

دوستان عزیز سلام به همه تان !

وقتی می بینیم که درحدود دوسال کابینه دولت مکمل نمی شود ، وقتی می بینیم که برنامه های تبعیض نژادی وقومی وزبانی روزبه روزبه کمک وتشویق دولت سیرسعودی اش را می پیماید .

وقتی می بینیم با پول کمک خارج ضیافتها ی بامصرف گزاف ترتیب وبا دادن رشوت دالری به عدهء ازوکلای وطنفروش رای شان درتقرر بد نام ترین اشخاص گرفته می شود،وقتی می بینیم که دولت مزدورهمه گامهای شانرا بیشتر تحت فرمانبرداری پاکستان با فریب بالای مردم ما تطبیق می کنند، وقتی می بینیم ازهلکوپترهای وزارت دفاع به منظورکوچکشی فامیل ها کارگرفته می شود ، وقتی می بینیم همه کارهای دولت بروِفقِ مرام ملت نه بلکه مطابق خواسته امریکا وپاکستان به ضد خواسته های ملت درمنصه اجرا گذاشته می شود ، وقتی دیدیم درچند قسمت تحت ساحه قلمرودولت مکاتب پاکستانی با نصاب تعلیمی پاکستان به طورنورمال به کارخود ادامه میدهند، وقتی می بینیم بیرق پاکستان دریکی ازولایت های ما با تدویر محفل وشوروشوق زیاد  بلند می شود و……. وبا تاسف زیاد ازسوی هیچ ارگانی کنترول ونظارت نمی شود وهم چنان ازسوی دولت هیچ واکنشی نشان داده نمی شود درین حالت نه تنها من بلکه همه هموطنان ما چنین فکر می کنند که گویا کارها توسط دولت مزدوربه سرعت برق  به نفع پاکستان وطالبان ونشان دادن خوش خدمتی به امریکا درجریان است وهمه کاملا ناامید ازین دولت که به اصطلاح (نان ازما می خورند وتخم برای پاکستان وطالبان میدهند) می شوند.

بناءا این سروده آمد وآن را نوشتم.

استاد عبدالغفور امینی

جادوگر

دولتم بسیارخود پرورشده

چون مداری بیش افسونگرشده

ملتِ خودرا فراموش کرده اند

بهرِ پاکستان چو یک نوکرشده

ازبرای ملتم چون اژدهار

بهرطالب رام وفرمانبرشده

یکطرف آنقدر پیشی جُسته اند

کوچِ کوچی با هلکوپترشده

سوی دیگر مهربانی هم چو خس

روزگارِ مردمم بد ترشده

زخم بسیاراست درجانِ وطن

دولتم برزخم ها خنجرشده

با پولِ خیرات رآی آمد به دست

چون وکیلان نوکرِ دالرشده

نیست خدمت کُل خیانت می کنند

قدرِ خاین بیش وبالاترشده

کُشته شد بسیاردرهرانفجار

قاتلین امروزافزونترشده

جای مکتب رفتن ازمجبوریت

طفل های خورد نان آورشده

وعده ها ازبسکه هیچ وپوچ هست

نزدِ ملت جمله بی باورشده

دولت ازما نیست،بهرِ چند تن

مهربان چون دایه ومادرشده

درفریبِ ملتِ خوشباورم

دولتی ها هم چو جادوگرشده

سرطان۱۳۹۵

 

یک پاسخ به “جادوگر”

  1. admin گفت:

    درود به استاد محترم آقای امینی عزیز ،امید که عید فطر را با خوشی سپری کرده باشید. تشکر از سروده زیبا و مملو از احساس تان ، واقعآ دولت فاسد ، بی کفایت ، وطنفروش وحشت ملی افغانستان به رهبری چند تا کلاه بردار فقط بفکر خود و حساب های بانکی شان در خارج اند. ، نه بفکر مردم وکشور . از خدا میخواهیم که آنها را نیست ونابود کند تا مردم ما آرام زندگی نمایند. موفق باشید. مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما