۲۴ ساعت

12 ژوئن
۱ دیدگاه

در تقبیح جنایات جنگی و ضد بشری طالبان

تاریخ نشر یکشنبه ۲۳ جوزا  ۱۳۹۵ – ۱۲ جون  ۲۰۱۶ هالند

در تقبیح جنایات جنگی و ضد بشری طالبان

۱۲ جون ۲۰۱۶ 

دهشت افگنان طالبی در این اواخر در ادامه جنایات جنگی و ضد بشری شان، به شیوه های جدید انتقام گیری از مردمان ملکی و بی دفاع کشوردر مسیر جاده های مواصلاتی متوصل گردیده اند.

گروه های قسی القلب ، جانی و فاقد وجدان انسانی  طالبی که دیگر هیچگونه شک و تردیدی در وابسته گی  مزدورانه شان با دستگاه شیاد و جهنمی  استخبارات نظامی پاکستان  و ارتجاع منطقه وجود ندارد، در این اواخر با راه گیری و قطاع الطریقی مسافران بی دفاع را  با اسارات گرفته و تعداد شان را  بیرحمانه به قتل میرسانند و تعداد دیگر را در اسارت نگهمیدارند. این جنایت ضد بشری  در هفته های اخیر به دفعات در جاده های مسیر بغلان، کندوز، تخار و بدخشان و همچنان کابل غزنی ارتکاب یافته اند .

 طالبان میخواهند با این اعمال ضد انسانی شان که با هیچ یک از  اوصول و مبانی دینی و شریعت اسلامی مطابقت ندارد، و کشتار بیرحمانه اکنون عمداٌ و آگاهانه بر تشدید و عمیق ساختن  مخاصمت های قومی- زبانی و منطقوی نیز  متوصل میگردند که جز پیشبرد و تطبیق اهداف و برنامه های بیگانگان در از هم پاشی ملت بزرگ افغانستان ، توجیه دیگری ندارد.

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا این جنایات جنگی و ضد بشری و ضد ملت و مردم کشور را با شدید ترین  کلمات محکوم نموده و مراتب نفرت و انزجار خویش را  در برابر این جنایات نا بخشودنی ابراز مینماید . ما  به قربانیان و شهدای این جنایات استدعای بهشت برین نموده خود را  با غم و اندوه خانواده های قربانیان این حوادث  شریک میدانیم.

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا معتقد بر این اصل است که  هیچ عمل و جنایتی  در برابر مردمان ملکی ، اسیران جنگی و بر ضد ملت و وفاق ملی ،محکوم و توجیه ناپذیر اند. عاملین مستقیم و پشت پرده آن  در  وجود مزدوران طالبی و آنانیکه  با روپوش دموکراسی و با قلابی گیری به تحریک تضاد های قومی و زبانی مبادرت و اعمال ضد ملت و مردم طالبان عقب گراه را  توجیه مینمایند، باید در برابر ملت پاسخگو باشند. اینان با ایجاد یک اتحاد نا مقدس پس پرده در  ازهم پاشیده گی ملت کثیر الزبان و کثیر القومی و مذهبی افغانستان ، گستاخانه و با پرروئی آب به آسیاب دشمن اصلی ما یعنی استخبارات پاکستان و حامیان پشت پرده شان میریزند.

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا  خواهان ردیابی و به کیفر رسانی عاملین این جنایات، توسط اورگانهای عدلی و قضائی کشور بوده،  آرزومند است تا دولت افغانستان در سرکوب و دفع هر گونه اعمال  مبنی بر تشدید و عمیق ساختن تضاد های قومی و زبانی قاطعانه عمل نموده و از آبیاری نمودن ریشه های این اعمال از کانالهای درون نظام  جلوگیری نماید.

ما از تمامی نهاد های سیاسی و اجتماعی داخل کشور  و برونمرزی تقاضا مینمائیم تا ضمن تقبیح این اعمال جنایت کارانه طالبان و سیاستبازان وابسته با طالبان در داخل نظام ،  با عمل مشترک و هدفمندانه بر دولت نا کار و ضعیف ” وحدت ملی”  فشار وارد نمایند تا در برابر طالبان، دستگاه جهنمی پاکستان و عوامل  تشدید تضاد ها و خصومت های قومی یک سیاست دقیق و واضح را رویدست گیرد.

با احترام

هیاٌت اجرائیه انجمن حقوقدانان افغان در اروپا

 

یک پاسخ به “در تقبیح جنایات جنگی و ضد بشری طالبان”

  1. admin گفت:

    تشکر از دوستان و هیاٌت اجرائیه انجمن حقوقدانان افغان در اروپا ،من با شما همنوا هستم و این عمل زشت و نابخشودنی طالبان و حشی و جنایتکار و نوکران حلقه بگوش کثیفستان دالخور و سعودی وهابی و آدمخور ، همچنان برادران کرزی خایین و عنی فاسد و دوستان دیگر تفنگسالاران بی غیرت را شدید آ تقبیح میکنم و به و کسانیکه در این حادثه به شهادت رسیدند ، روح همه شاد و جنتها نصیب شان . موفق وسلامت باشید. مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما