۲۴ ساعت

11 می
۲دیدگاه

دوبیتی های زیبا از حکیم سنایی غزنوی

تاریخ نشر چهار شنبه  ۲۲ ثور  ۱۳۹۵ –  ۱۱  می  ۲۰۱۶ هالند

دوستان عزیز و خواننده گان گرامی !

بنده چند تا دوبیتی زیبا را از حضرت ابوالمجد مجدود بن آدم سنایی غزنوی یا حکیم سنایی که یکی از بزرگ‌ترین شاعران قصیده‌ گو و مثنوی‌سرای زبان فارسی دری کشور ماست که در  سدهٔ ششم هجری قمری  می‌زیسته است ، انتخاب  نموده و با دوستان عزیزم  شریک میسازم .

حکیم سنائی در سال (۴۷۳ هجری قمری) در شهر غزنه یا غزنی  دیده به‌ جهان گشود، و در سال (۵۴۵ هجری قمری) در همان شهر درگذشت. نام او را عوفی مجدالدین آدم السنایی و حاجی خلیفه آدم نیز نوشته اند. محمد بن علی الرقا از معاصران او در دیباچه حدیقهالحقیقه نام او را “ابوالمجدود بن آدم السنائی” نوشته است. این حاکی از آن است که نام‌های دیگری که بر روی او نهاده اند درست تمیباشد . امید که خوش تان بیاید.

مهدی بشیر

 

۲ پاسخ به “دوبیتی های زیبا از حکیم سنایی غزنوی”

  1. admin گفت:

    تکرا ر :
    دوستان عزیز و خواننده گان گرامی !

    بنده چند تا دوبیتی زیبا را از حضرت ابوالمجد مجدود بن آدم سنایی غزنوی یا حکیم سنایی که یکی از بزرگ‌ترین شاعران قصیده‌ گو و مثنوی‌سرای زبان فارسی دری کشور ماست که در سدهٔ ششم هجری قمری می‌زیسته است ، انتخاب نموده و خواهستم با شما دوستان عزیزم شریک سازم . مهدی بشیر

  2. عزیزه عنایت گفت:

    درود به شما برادر گرامی جناب مهدی بشیر سلامت باشید با انتخاب زیبای تان و همچنان معرفی این شخصیت بزرگ وشاعر، واقعاً سروده های خیلی مقبول بود روحش شاد باشد . بسلامت و موفق باشید .

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما