۲۴ ساعت

18 مارس
۱ دیدگاه

رونمایی منار یادبود شهید فرخنده

تاریخ نشر جمعه  ۲۸ حوت ۱۳۹۴ – ۱۸ مارچ  ۲۰۱۶ هالند

رونمایی منار یادبود شهید فرخنده

توسط «حزب همبستگی  افغانستان»

۲۷حوت ۱۳۹۴ – ۱۷ مارچ ۲۰۱۶: اعضا و هواداران «حزب همبستگی افغانستان» به مناسبت سالروز زجرکش‌ شدن فرخنده، «منار یاد بود فرخنده» را طی محفلی رونمایی نموده فریاد عدالت‌ خواهی زنان افغان برای رهایی از اسارت و مبارزه علیه بنیاد گرایی و اشغال را سر دادند .

در ابتدای برنامه، سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی از وضعیت هولناک زنان افغان زیر حاکمیت بنیاد گرایان و دولت‌های پوشالی یاد‌آوری نموده، آنان را به متشکل شدن برای آزادی، دموکراسی و عدالت اجتماعی فرا خواند:

« یک سال از پرپرشدن فرخنده می گذرد. فرخنده را کشتند، اما نا مش دیگر به وجدان جمعی بخصوص زنان افغان بدل گشته است. فرخنده سمبول معصومیت زن افغان گشت. دفاع از فرخنده در واقع دفاع از زن نگون‌ بخت افغان است که پامال جهل و وحشت بنیاد گرایان رذالت‌ پیشه گشته فریاد جگرسوزش از گوشه و کنار کشور بلند است.

ما در همان نخست نسبت به پیگیری این قضیه از طرف حکومت بوگرفته «وحشت ملی» بی‌باور بودیم و پیش‌بینی نمودیم که مانند قضایای دیگر از جمله قضیه پغمان و مخصوصا زمانی که قضیه مربوط به زن افغان باشد؛ مجرمین اصلی را رها می‌کنند و افراد درجه دو و درجه سه به محکمه کشانده می‌شوند.

تا هنگامی که جنایت و جنایتکاران چه طالبی و تنظیمی و داعشی و گلبدینی با نیروی متحد مردمی برچیده نشوند، مردم ما نه صلح و امنیت سراسری را تجربه خواهند کرد و نه به رفاه و سعادت انسانی دست خواهند یافت. پس بیایید یک صدا سکوت را با فریاد استقلال، آزادی، دموکراسی و عدالت اجتماعی بشکنیم.»

در این برنامه، مسعود حسن‌ زاده از گروه مورچه‌ها، ولی فتح علی خان و «گروه ۹۹٪»، موسیقی اعتراضی به مناسبت سالروز شهادت فرخنده اجرا نمودند. پس از آن، تیاتری که حقیقت زجرکش شدن فرخنده و محکمه ریشخند حکومت «وحشت ملی» در رابطه به قضیه فرخنده را به نمایش می‌گذاشت، توسط جوانان حزب همبستگی روی صحنه آمد.

در اخیر، منار یاد بود توسط نجیب اکبری – مسوول بخش اسناد تاریخی در آرشیف ملی افغانستان، مسعود حسن‌زاده، ولی فتح علی خان، سیلی غفار و چند زن دیگر رونمایی گردید.

آقای نجیب اکبری درین جریان گفت:

«فرخنده‌ی عزیز را ظالمانه لت و کوب کردند و جسد ش را به آتش کشیدند. بعضی از انسان‌ها پس از مرگ شان قهرمان می‌شوند. فرخنده هم امروز به قهرمان مبدل شده که ما برای یادبود از وی اینجا گردهم آمده‌ایم.»

«حزب همبستگی افغانستان» به یاری جمعی از انسان‌های عدالتخواه منار شهید فرخنده را به نشانه‌ی یاد بود از او اعمار نموده است تا طنین ماندگار غریو زنان و مردان ما علیه نفرین‌ شدگانِ تبهکار زن‌ ستیز، برای رهایی و شکوفایی افغانستان عاری از هر نوع تعصب و بربریت باشد .

 

یک پاسخ به “رونمایی منار یادبود شهید فرخنده”

  1. admin گفت:

    لعنت ونفرین به قاتلین شهید فرخنده و حامیان متعصب آن و لعنت به دولت وحشت ملی ع وغ که طی یکسال قدرت آنرا نداشتند که این جانی ها را به اشد مجازات محکوم کنند . تا دیکر درسی باشد برای کسانیکه علیه زنان از حشونت استفاده میکنند. لعنت به ملا های که از این قاتل های وحشی حمایت کردند . درود به دوستان عزیزیکه بخصوص اعضای حزب همبستگی افغانستان و دیگر هموطنان دلیر وقهرمان ما هم از خواهران وبرادران عزیز که اشتراک کرده بودند . روح شهید فرخنده شاد ویادش گرامی و جنتها نصیبش. موفق وسلامت باشید. مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما