۲۴ ساعت

20 ژانویه
۱ دیدگاه

شاگرد مکتب وایقه طالع

تاریخ نشر چهار شنبه  ۳۰ جدی  ۱۳۹۴ – ۲۰ جنوری  ۲۰۱۶ هالند

شاگرد مکتب وایقه طالع

طنز :

گویند یک تعداد از هموطنان دلسوز که در خارج از وطن در طول هفته در موسسات بشر دوستانه ودر آخر هفته مصروف ظرفشویی اند موفق شدند سازمان یونسکو را قناعت دهند تا یک بودجه هنگفت مالی را به شاگردان مکاتب اختصاص دهد وازین بودجه ماهوار صد دالر به هر شاگرد مکتب توضیع شود تا غم قلم وکتابچه را از لست غم های زندگی خویش حذف کنند.

چون دولت ما یک دولت انتخابی ومردمی است ببخشید یادم رفت دولت وحدت ملی هم است بناعن این بودجه باید به مشوره دولت واز طریق ان مصرف شود تا مبادا خدای ناخواسته یکی دونفر چشم به این پول هنگفت سرخ کنند.ازینکه دولت ما هیچ اقدامی رابدون مشوره ارگان های ذیدخل به اجرا نمی گزارد این موضوع را نیز به همه ارگان ها به مشوره ونظر خواهی گذاشتند که اینک نظر ویا مشوره بعضی را درینجا به تحریر میاوریم

اول : نظر اگاهان سیاسی :دولت اشرف غنی میخواهد بدین ترتییب به جوانان رشوت دهد چون انتخابات در راه است میخواهد رای جوانانرا بدزدد.
دوم : نظرپارلمان :نظربه وضع امنیتی با این پول چند عراده موتر ضد مرمی وهم ضد صدا(صدای مردم) خریداری ودر اختیار نما یندگان پارلمان گذاشته شود.
سوم : شورای علما: با این پول باید مسجد بزرگ در جوار مسجد فعلی ارگ ساخته شود چون در مسجد قبلی یک تعداد از کمونیست ها نیز نماز ادا کردن برکت وحرکت ندارد وریس جمهور وریس اجراییه نیز حاظر نیستند سال دوبار نماز عید را در یک مسجد ادا کنند.
چهارم : نظر طالبان: چون یک تعداد از جوانان مهاجر در مدارس دینی پاکستان مصروف اموختن بعضی مسایل کیمیاوی وعلمی هستنند باید این پول به حساب بانکی طالبان انتقال کند ازینکه نظر به شرایط جنگی طالبان خود حساب بانکی ندارند حساب بانکی یکی از دوستان بنام ای. اس ای را در اختیار گذاشتنند.
پنجم : نظر کمیسیون مستقبل ببخشید اشتباه شد مستقل انتخابات: چون عنقریب پروسه انتخاب (جشن پولدارا ومرگ غریبان) برگزار میشود این پول باید برای مصرف بادام کاغذی وخسته وپسته برای کارکنان این کمیسیون مصرف تا اعضای ان بتوانند به فکر ارام موی را از پوست سیر جدا کنند تا انشاالله در مر حله بعدی مردم شاهد حکومت ع وغ و ط وگ ود و کاف ولام نباشند.

چون ارگان های ذیربط باهم توافق نکردنند بناعن دولت مجبور شد این پول را به ترمیم قبور رجال سیاسی کشور اختصاص وبرای شفافیت مسله لیست زیرین را در اختیار مردم ویک کاپی انرا به یونسکو ارسال کرد.

اول: ترمیم قبر شهید مارشال فهیم مبلغ سه اعشاریه هشت ملیون دالر.
دوم:  ترمیم قبر استاد ربانی مبلغ سه اعشاریه چهار ملیون دالر.
سوم : ترمیم قبر ملامحمد عمر مبلغ نه اعشاریه هفت ملیون کلدار.
چهارم: ترمیم قبر داکتر نجیب مبلغ یکهزارو هشصد افغانی
پنجم: تر میم قبر جنرال مایکل دان که در شهر قندوز کشته شده بود مبلغ شش اعشاریه نه ملیون دالر

چون حفاظت از قبور واثار عتیقه مربوط به یونسکو بوده بناعن این فیصله مورد قبول همه واجراشد .متعلمین محترم در یک گردهمایی بی سابقه به ارواح همه شهدا ومردگان دعای خیر نمودن.

والسلام
نوشته علی پوپل
۱۸.۱.۲۰۱۶
هامبورک

 

یک پاسخ به “شاگرد مکتب وایقه طالع”

  1. admin گفت:

    جناب محترم آقای علی پوپل ، تشکر از طنز جالب تان. عالی بود ، خوشم امد . موفق وسلامت باشید. مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما