۲۴ ساعت

10 اکتبر
۱ دیدگاه

مادر ، هفتمین مجموعه شعری استاد امینی

تاریخ نشر شنبه ۱۸ میزان ۱۳۹۴ دهم اکتوبر  ۲۰۱۵ هالند

مادر

محمد مهدی بشیر

نهم سپتامبر ۲۰۱۵

محمد مهدی بشیر

محمد مهدی بشیر

امروز شنبه دهم  سپتامبر ۲۰۱۵  بازهم استاد محترم عبدالغفور امینی شاعر گرانمایه و همکار صمیمی ۲۴ ساعت  لطف کردند هفتمین مجموعۀ شعری خود را که تازه از چاپ بر آمده  و دارای ۲۰۵ صفحه و ۱۴۲ پارچه شعر زیبا وعالی میباشد و از کشور سویدن توسط پست برایم فرستاده اند و در صفحه اول آن نوشته اند :

« اهدا به برادر محترم مهدی بشیر » . از جناب امینی عزیز جهانی سپاس و امتنان مینمایم  . این دومین مجموعه شعری شان  است که برایم فرستاده اند، کتاب  قبلی که به کتابخانه سایت ۲۴ ساعت اهدا نموده بودند ،  ششمین مجموعه شعری شان  تحت نام سر کلاوه بود ه است . از آقای امینی عزیز تا کنون هفت مجموعه شعری با قطع و صحافت زیبا نشر شده و بدسترس کتاب دوستان و شاعران عزیز رسیده است که قرار ذیل است :

۱ – درد ها و خاطره ها .

۲ – شعر در آیینه احساس .

۳ – پژواک حقایق در شعر طنز .

۴ – داستان مختصر پیغمبران .

۵ – درد و طن .

۶ – سر کلاوه .

۷ –  و آخرین کتاب  هم بنام مادر است  که امروز دریافت کرد.

مجموعه شعری مادر  دارای مقدمه زیباست که به قلم استاد امینی نوشته شده که جند سطر ی از آنرا تقدیم شما عزیزان مینمایم :

 « مادر مقدس ترین موجودیست که در مقابل فرزندانش همیشه و در هر حالت کاملا صادقانه و با متانت مصدر انسانی ترین و اخلاقی ترین کمک ها میشود ودر زنده گی لحظه ای کوتاهی هم جگر گوشه هایش را از نطر و وجودش دور نمی پندارد و تا زنده است وجودش مملو از مهر و محبت در برابر فرزندان است و در ین راه چیزی را بنام خسته گی نمی شناسد و کلمه خستگی اصلا نزدش وجود ندارد » .

 در اخیر کتاب مادر ، زندگینامه  جناب استاد عبدالغفور امینی نشر شده که قسمتی از آنرا  تقدیم شما عزیزان مینمایم  :

«آقای امینی فرزند مرحوم عبدالصمد  خان بوده و   در سال ۱۳۳۱ هجری خورشیدی در شهر فدیم غزنی تولد شده اند و تا سطح بکلوریا در لیسه سنایی غزنی و لیسانس رشته ی اقتصاد و توسعه زراعتی را از دانشکده زراعت دانشگاه کابل  بدست آورده اند .  وی فعلا  با فامیل خود در شهر لوند کشور سویدن زندگی میکند .

از آقای امینی  سروده های در روز نامه  سنایی غزنی ، هیواد ، انیس ، مجله کرنه ، مجله آواز ، مجله زن در کابل ، و روز نامه سهار ، جریده محاذ و مجله رنگین کمان در پشاور به چاپ رسیده است.

نامبرده  از جمله همکاران  عزیز قلمی  سایت بر خواننده ۲۴ ساعت بوده که اشعار زیبایشان  همیشه  در سایت به نشر میرسد. همچنان  وی با  بعضی  از سایت های دیگر انترنتی افغانی همکاری دارد » .

در این جا پارچه شعر زیبایی که در مورد رهبران بی کفایت وحشت مالی تحت عنوان عین و غین سروده اند انتخاب و تقدیم شما خواننده گان عزیز مینمایم .

عین و غین

عبدالغفور امینی

جدی ۱۳۹۳ سویدن

سالها ملت به زحمت بوده اند 

آمده اکنون زمان عین وغین

هم تقلب هم فریب مردمان

  بود از اول نشان عین و غین

تیر ها ی دشمنانه هر زمان 

می براید از کمان عین وغین

  جای دشمن دوستان را میکشد

  این به ما شد ار مغان عین وغین

غیر پاکستان و آی اس آی آن

کس نباشد دوستان عین وغین 

دزدی و آدمکش و مفسدی 

باشد هر جا فروشان عین وغین

در امان دارای خدا ما را دیگر

از شر این سرطان عین و غین 

مردم خوشباور مارا دیگر

نیست باور بر زبان عین وغین

وعده ها شان بود از بهر فریب

بی ثمر شد امتحان عین وغین 

ملتم آزرده و بیزار هست

از تمام پیروان عین وغین

امینی  – سویدن

 در اخیر از جنا ب امینی عزیز یکبار دیگر تشکر میکنم و در حالیکه بنده اصلا خبر نداشتم این دفعه دوم است که لطف میکنند و کنابهای که جدیدآ نشر نموده اند توسط پست برایم ارسا ل مینمایند. ، همچنان به آنعده عزیزانیکه چندین بار کتاب های خود را در سایت معرفی کردند وهمچنان بعضی شان از کشور فرانسه چابخانه خودرا در سایت معرفی نمودند و سر ۲۴ ساعت تجارت کردند و جالب اینکه آدرس پستی بنده را هم گرفتنه اند و مدتها هم از نشر ومعرفی کتابها و چابخانه گذشت و به اصطلاح کارشان شد ولی ۲۴ ساعت را بفراموشی سپردند . فقط میخواهم که از آقای امینی با وجودی که نه کتابشان را قبلا معرفی کرده بودم و نه هم ایشان در مورد با من صحبت کرده بودند ، بیاموزند . به امید موفقیت های بیشتر آقای امینی . موفق وسلامت باشید.

مهدی بشیر

 

یک پاسخ به “مادر ، هفتمین مجموعه شعری استاد امینی”

  1. admin گفت:

    از جنا ب امینی عزیز یکبار دیگر تشکر میکنم و در حالیکه بنده اصلا خبر نداشتم این دفعه دوم است که لطف نمودند و کنابهای که جدیدآ نشر نموده اند توسط پست برایم ارسا ل نمودند ، . به امید موفقیت های بیشتر آقای امینی . موفق وسلامت باشید. مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما