۲۴ ساعت

13 سپتامبر
۲دیدگاه

متفکرسوم !

تاریخ نشر یکشنبه  ۲۲ سنبله  ۱۳۹۴ – ۱۳   سپتامبر   ۲۰۱۵ هالند

طنز

دوستان محترم و گرامی لطفا نظریات خویش را در قسمت دیدگاه های صفحه ۲۴ ساعت بنویسید تا مطالب شما همیش محفوظ بماند .
با عرض حرمت
مهدی بشیر

**********

متفکرسوم !

طنز:

۱۱ / ۹ / ۲۰۱۳

معروف قیام

اینجانب مهم خان, مغز متفکر سوم دنیا, بالاخره به اطلاع هموطنان و جهانیان می رسانم که:

 دو ماه پیش یک شب از خواب بیدار شدم, ناگهان حس کردم که فکرم کار میکند, چند لحظه بعد متوجه شدم که بسیار بسیار کار میکند؛ هنوز یک ساعت نگذشته بود که درک کردم فکرم فوق العاده فعال است و سر به خود کار می کند.

صبح که جریان را به لالا یاسین دوکاندار گفتم, این مرد نابغه گونه, دفعتن از شدت گریه بغ زد و همانطوریکه بغ می‌زد, یک گاو قابل ملاحظه خرید و زیر پایم قربانی کرد. در حالیکه صدایش می‌لرزید, برایم مژده داد:

– مبارک باشد! مغز تو مغز متفکر درجه سوم دنیا برآمد..

با تعجب پرسیدم یعنی چه؟

– یعنی ما مغز متفکر اول و دوم دنیا را در کشور خود داشتیم, خدا را شکر که سومین مغز متفکر دنیا هم در مملکت ما پیدا شد…یعنی تو بسیار بسیار هوشیار استی..

– گم کن لالا یاسین, هوشیاری در این مملکت به درد نمی خورد…

لالا یاسین قهر شد, گفت:

– او برادر! از این مغز متفکر خدا داد استفاده کن, مملکت را از بدبختی نجات بده…کاری کن که دیگران برای صلح و آبادی این مملکت نکرده‌اند.  مرد خدا ! برو جاده های مملکت را به نام آدمهای مهم و خدمتگار نامگذاری کن که مملکت مترقی شود..

راستش دلم به حال کشورم سوخت, رفتم دو ماه بالای این مسلهء مهم کار کردم, سه هزار و سه صد جاده ی کشور را به اساس اعداد به نام آدمهای بسیار شناخته شده مسمی کردم. خدا کند این کار دلسوزانه و صلح خواهانه‌ ام خوش لالا یاسین و جهانیان بیاید. اینک چند تا نمونه از نامگذاری‌ام را خدمت پیشکش می نمایم, بقیه را پسانتر در یک کتاب بزرگ توشیح میکنم. لالایاسین میگوید کتاب ارزشمند من باید به تمام زبانها ترجمه شود تا جهانیان برای نامگذاری جاده های خود از آن استفاده کنند.

نمنونه ها:

۱- یک راهی نصروی کلنگی: این شخصیت, بسیار تاریخی است؛ در شق بودنه جنگی و بودنه شناسی و کلنگی شناسی و کلنگگ شناسی درعالم بی جوره است. همچنان جلبی را خوش دارد. و به زودی مشاور می‌شود.

۲- دو راهی چپه شاخ : این مرد, نیمه نابغه است. مسلک این آدم کاغذ پرانی است. وقتی کاغذ پرانش به هوا بلند شود, کاکه کاکه کاغذ پرانهای دنیا مرغ می شوند و در زیرخانه های خود پنهان می‌شوند و در صورت امکان سکته هم می کنند. یکی از کار های خوبش این است که دو ماه می‌شود در مراسم بچه بازی اشتراک نمی کند.

۳- سه راهی چهل گزه : این مرد تاریخی در حساب بانکی خود پول دارد سالانه میلونها دالر را فرشته ها از دربارغیب در حسابش می‌اندازند. مردم به او اعتقاد دارند, دستش را می بوسند و او مردم را همچنان دعا نیک می کند. مرتدها می گویند که او دزد است. در حالی که هیچ فلم ویدیویی از دزدی او ندارند. او رقص های عربی را به خاطر آموزش زبان عربی می بیند  و رقص شکم را خوش دارد. میگوید شکمی که رقص کند شیطان از آن خازج می شود.

۴- چهارراهی ماما شیرک:  این مرد تاریخ ساز, جغرافیه ساز, بیولوژی ساز و هندسه ساز در رشته ی چرس شناسی, تریاک وهیروئین شناسی دست خوب خوب دانشمندان دنیا را در پشت سر شان بسته کرده است سی سال است این وظیفهء ملی را پیش می برد. سه بار حج رفته است. خود را برای شورای ملی کاندید کرده است و قد ش بلند می باشد و یکی از زنانش قلب خود را در کاردی که به دست او بوده زده و مرده است.

۵- پنج راهی طلسمی: این مرد تاریخی بیحد چار شانه بود و تقریبن به جای رسیده معلوم می‌شود. شش حکم اعدام را پشت سر گذشتانده و آنقدر مرد به جای رسیده است که اعدام نشده است و به زور خدا تا آخر زنده گی هم نمی‌شود چون به جای رسیده است, دار را خوش ندارد. خودش در هر جای بود و باش می کند مثلا ,؛ دوبی فرانسه وهند و غیره.

نوت: اگر حکومت نامگذاری های بنده را نپذیرد, تمام دوستان ما از یک راهی گرفته تا سه هزار و سه صد راهی را بند می کنیم و تمام مسلک های خود را توقف می دهیم. هرگاه بودنه بازی, کاغذ پرانی, چرس شناسی, اختطاف  دزدی مسلحانه, کشت خشخاش, تورید ادویه بی تاریخ, گم شدن رشوت در سطوح مقامات بلند رتبه, کم رنگ شدن بچه بازی و سایر امور کشور عقب ماند, مسوولیت آن به دوش مقامات حکومت خواهد بود. ما پاسخگو نخواهیم بود!

۱۱/۰۹/۲۰۱۵

معروف قیام

 

۲ پاسخ به “متفکرسوم !”

  1. admin گفت:

    درود به دوست محترم آقای معروف قیام . تشکر از طنز زیبا و عالی تان. واقعا این آقای متفکر سوم عجیب پیشنهاد های جالبی داشت و دست عقل کل عالم را از پشت سر بسته کرده است. و همه از بی کفایتی او آگا ه شدند. موفق وسلامت باشید .مهدی بشیر

  2. lمعروف قیام گفت:

    مهدی جان بشیر, مسوول سایت وزین و زیبای ۲۴ ساعت, سپاسگزارم از لطف و حسن نظر تان. موفقیت های بیشتر تان را آرزو میکنم.
    Gefällt mi

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما