۲۴ ساعت

30 جولای
۱ دیدگاه

خداوند (ج ) کسانیکه قصدا مرتکب جنایت

تاریخ نشر پنچشنبه هشتم  اسد ۱۳۹۴ – ۳۰ جولای  ۲۰۱۵ هالند

توبه یعنی برگشت به راه راست و برګشت از انحراف!

***************

خداوند (ج ) کسانیکه قصدا مرتکب جنایت میشوند توبه شانرا قیول نمیکند.

مهدی بشیر

***************

خوانندۀ  محترم !
برادر دانشمند محمد مهدی بشیر طی یادداشتی بر مقاله « توبه گمراهان استجابت نمیگردد» منتشره  سایت وزین۲۴ ساعت نگاشته اند :
«درود به استاد محترم جناب الحاج امــیـــن الـدیــن« سعـیـدی – سعید افـغــانی » تشکر از مقالۀ  زیبا تانمن میخواهم بدانم که آیا تفنگسالاران ، جنایتکاران ، متجاوزین ، آدمکش ها ، و چپاول گران کشور ما که هزاران انسان را کشتند و میلون  ها پول مردم و دولت را به یغما بردند و کسانیکه خانم فرخننده را به شهادت رساندند واز قاتلان  اوحمایت کردند و بعدآ فرخنده را  زیرموتر کردند و بعدا آتش زدند و به فرخنده تهمت سوختاندن قرآن کریم زدند ، آیا توبه چنین و حشی ها و گمراهان قبول درگاه حق قرار میگرد؟ به امید پاسخ تان . موفق باشید. مهدی بشیر »

استاد بزرگوارمحمد مهدی بشیر!
قبل از همه از یادداشت بی نهایت  عملی، علمی وواقعبینانه شما که برمقالۀ  متذکره نگاشته اید، یک جهان تشکرو سپاس  که در امر تنویر وادای رسالت مانند پیشتاز جامعه رسالت خویش را اداء میدارید.  به یقین کامل خدمت شما باید بعرض برسانم ، که این جنایتکران ورهزنان، چنان در اعمال ضد انسانی وضد اسلامی جنایتکرانه خویش مصروف اند، که فکر نمیکنم که در فکر توبه وبازگشت به زندگی انسانی وواقعی باشند. اما باز هم امید هر انسان مسلمان که چنین فرصت را دارد به سهم خویش تلاش بدارد اما اینکه مستجاب خواهد شد و یا خیر مربوط به الله تعالی خواهد بود.

استاد محترم !

اگر خداوند در عقاب ظالمان وجنایتکاران تعجیل کند و فرصت توبه، اصلاح وبازگشت،برای  آنان ندهد، اولاً انسانی در روی زمین  باقی نخواهد ‌ماند که از عقوبت دنیوی سالم بماند.
دوم اینکه : با نبود فرصت توبه، روح نا
امیدی بر مردم حاکم می‌شود.
پروردگار با عظمت ما در( آیه ۴۵ سوره فاطر ) میفرماید : «
لَوْ یُؤاخِذُ اللّهُ النّاسَ بِما کَسَبُوا ما تَرَکَ عَلی ظَهْرِها مِنْ دَابَّهٍ وَ لکِنْ یُؤَخِّرُهُمْ إِلی أَجَلٍ مُسَمًّی فَإِذا جاءَ أَجَلُهُمْ فَإِنَّ اللّهَ کانَ بِعِبادِهِ بَصیرًا » اگر خدای متعال مردم را به آنچه انجام میدهند مؤاخذه می‌کرد،هیچ جنبنده‌ای در روی زمین باقی نمی‌گذاشت  ولی مؤاخذه انان را تا  روز معین  به تأخیر می‌اندازد ، ولی موعد معینه که فرا رسد ،الله تعالی  به کار بندگانش بیناست .»
بنابر همین حکمت است که در شرع اسلامی دروازه های توبه باز گذاشته شده ، تا انسان به عقل آمده وبه سوی رحمت الهی باز گردد.
به همین دلیل یکی از دلایل حرام  بودن عمل انتحاری هم درهمین است که انتحار کننده فرصت توبه را از مسلمانان ګرفته و موجب کشتن انسانهای بی ګناه و ضرر به افراد بی ګناه نیز میګردد.

توبه در دین مقدس اسلام  از اهمیت خاصی برخورد دار میباشد ، بنابر اهمیت آن ،  توبه و مشتقات آن، بیشتر  از هشتاد بار در قرآن  عظیم الشان ذکر گردیده است .
برای توبه‏کنندگان همین بس که قرآن کریم اینان را در زمره کسانى قرار داده که خدا آنان را دوست دارد:« اًّنَّ الله یُحِبُّ التَّوّابِینَ وَ یُحِبُّ الْمُتَطَّهِرِینَ؛ خداوند توبه کننده‏ها و پاکیزگان را دوست دارد.» ۳۷

قبل از همه باید گفت  که توبه در هنگام مرگ یعنی زمانیکه  انسان در حالا احتضار قرارداشته باشد ، هیچگونه فایده ای برای انسان نمی رساند .

درشرایط توبه وپشیمانی آمده ست :

 توبه واقعی  آن توبه ای است که از کار بد به خاطر بد بودنش باید دست بکشیم نه به خاطر ترس که کویا آبرو وعزت دنیایی  انسان لکدار نگردد .
انسان باید از خطا های که مرتکب شده باید واقعآ پیشمان باشد، به یاد داشته باشید که: مفهوم حقیقی توبه ،جز پشیمانی واقعی مفهوم دیگری ندارد
.

توبه صرف پیشمانی از گناهان کبیره نبوده ، بلکه توبه واقعی باید از کناهان صغیره را نیز دربرگیرد.

علامه ونشانه های توبه :
یکی از علایم ونشانه های توبه تبدیل بدیها به نیکیها است ، انسان باید سعی وکوشش کند که بعد از توبه اعمال نیکی راانجام دهد ، از اینکه قبلآ در مسیر بدی ومسیر خلافی  قدم میگذاشت حالا باید کوشش کند تادر مسیر درست و اطاعت از اوامر پروردگار با عظمت وهدایات پیامبر صلی الله علیه وسلم  قدم بردارد .

سعی وکوشش بعمل ارد تا کار های نیکی انجام دهد وسعی بلیغی نماید تا  با ایمان و عمل صالح ، آثاروعلایم  سیاه  و ناپاکی را که در اثر گناه دردل اش جا گرفته بود پاک نموده واجرای اعمال حسنه دل ووجود خویش را در رفتار روشن وپاکیزه نماید .
قرآن عظیم الشان با زیبای میفرماید :« مگر کسی که توبه کند و ایمان آورد و عمل شایسته انجام دهد آنگاه خداوند بدیهایشان را تبدیل به نیکی خواهد کرد» .( سوره فرقان آیه ۷۲ )

نتیجه کلی :

با توجه به مطالب یاد شده که در بالا آزان تذکری بعمل آمد پس توبه واقعی،علاوه بر پشیمانی از کارهای گذشته نیازمند شرایطی است که اگر ما آن شرایط را رعایت نکنیم نه تنها ما توبه نکرده‌ایم بلکه هم خودمان و هم خدا را به بازی گرفته ایم :
طوریکه (آیه ۱۸ سوره نساء ) نیز به این حقیقت اشاره دارد « اما آنان که به کار زشت خود ادامه می‌دهند تا مرگشان فرا می‌رسد آن وقت می‌گویند الان توبه کردیم و نیز کسانی که در حال توبه می‌میرند، توبه و بازگشت ندارند، برای ایشان عذابی دردناک آماده کرده ایم»

علماء میگویند: توبه از جمله اعمال  است که باید در دنیا باید صورت گیرد ، چون دنیا محل است که انسان مکلف به عبادات میباشد ، این بدین معنی است که  دنیا، دارِ تکلیف است و آخرت دار نتیجه و بهره بردارى از عمل که در دنیا انجام داده است، انسان حاصل گشت را که در دنیا زرع نموده ثمر آنرا در روز اخرت می چشد وازآن فاید می برد .
ولی زمانیکه انسان در مرحله  انتقالی گیرد ، یعنی در مرحله انتقال از زندگی دنیاوی  به زندگی اخروی وابدی قرار داشته باشد ،  توبه اش  مورد ااستجابت قرار نمیگیرد،بخاطراینکه قرار گرفتن انسان در احتضار بمعنی دوره انتقال از دنیا به اخرت محسوب میشود .

بدینوسیله یکبار دیګر  از زحمات شب وروزی شما که در عرصه ای فرهنگی و تنویر  بعمل میاورید ، ابراز  تشکر نموده صحت وسلامتی شما را خواهانم .  موفق باشید
الحاج امین الدین سعیدی – سعید افغانی   ۲۹/۰۷/۲۰۱۵

 

یک پاسخ به “خداوند (ج ) کسانیکه قصدا مرتکب جنایت”

  1. admin گفت:

    تشکر استاد گرامی از پاسخ تان . باید علاوه کنم که : آنعده کسانیکه قصدآ دست به جرم ، جنایت انسانها مظلوم و بیگناه میزنند و کسانیکه دروغ میگویند و از،شهادت خواهران و برادران ما حمایت میکنند و یا چور و چپاول و دارایی های مردم مظلوم را به یغما میبرند و به زنان و کودکان ما تجاوز میکنند ، خداوند ( ج ) هرگز توبه شانرا قبول نمیکند و ایشان را به جزای اعمال شوم شان میرساند و جایشان دوزخ است. تشکر .
    مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما