۲۴ ساعت

16 ژوئن
۷دیدگاه

درگذشت یکی دیگر از فرهنگیان عزیز ما

تاریخ نشر سه شنبه  ۲۶ جوزا  ۱۳۹۴ – ۱۶   جون  ۲۰۱۵ هالند

شاد روان عبدالرووف راصع

شاد روان عبدالرووف راصع

بازهم یکی دیگر از فرهنگیان عزیز ما  و پژوهشگرِ شهیر افغانستان درگذشت

محمد مهدی بشیر

هالند ۱۶ / ۶ / ۲۰۱۵

با کمال تاثرو  تاسف اطلاع یافتم که جناب آقای عبدالرووف راصح، نویسنده و پژوهشگرِ شهیر افغانستان ودوست و همکار فرهنگی من ودر مجله ژوندون ، روز نامه انیس ، مجله دکمیانو انیس ،  در شهر ملبورن  کشور استرالیا جان به حق سپردند. روحشان شاد و یادشان گرامی باد .

محترم عبدالرووف راصح،در  اثر سکته قلبی در شهر ملبورن آسترالیا جهان فانی را وداع گفته اند.

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

بنده بدینوسیله مراتب تسلیت و همدردی  خود و خانواده را به خانواده های محترم  مرحوم عبدالرووف راصح، و باقی وابسته گان و علاقمندان   مرحومی تقدیم میدارم و برای دوست و همکار گرامی خود طلب رحمت و مغفرت  و به دوستان ، اقارب و بازماندگان شان صبر جمیل آرزو میکنم. روحشان شاد و خلد برین جای شان . خداوند مغفرت کند.

بنده سالهای سال با هم در روز نامه ملی  انیس ، مجله ژوندون و د کمکیانو انیس  و گاه گاهی هم در مطبعه دولتی همکار بودیم و با هم همیشه صحبت میکردیم . چند ماه فبل سفری به کشور استرالیا داشتم و مرحوم را صع خبر شد که من به ملبورن هستم و برادر گرامی آم قیوم جان بشیر لطف کردند  و  آقای راصع  را دعوت  نموده و ایشان را از منزل شان گرفته به خانه خود آوردند   و یک روز کامل تا ساعت ها ی ده شب در خانه برادرم قیوم جان بشیر  با هم نشسته بودیم و در مورد مثایل فرهنگی در کشور و خارج کشور با هم صحبت کردیم و روز خوب و فراموش نا شدنی بود.

مرحوم راصع برایم وعده داده بودند  که امسال تابستان به هالند می آید و حتما مرا هم میبینند  ، ولی دریغا که اجل ملهت نداد و جان به حق تسایم نمود .

باید اضافه کرد که از شادروان راصح مرحوم  آثار و مقالاتی ارزشمندی زیادی به‌جا مانده است و عمر شان‌را در نوشتن و  پژوهش  سپری کرده اند.  و همیشه دوستانی که تازه قلم بدست گرفته و میخواستند چیزی بنویسند راهنمایی میکردند. 

مرحوم راصع علاوه از کارهای علمی و پژوهشی در  «اتحادیه کمک به کودکان نیازمند» همکاری میکردند . آقای راصح ، شخصیت مهربان و دل‌سوزی بودند و همیشه در راستای کمک‌ رسانی به کودکان نیازمند افغانستان تلاش می‌کردند.

ایشان هم مانند هزاران هموطن ما از دست جنایتکاران ، وحشی ها و چپاولگران آواره شدند و کشور را ترک کردند و در غربت جان به حق تسلیم نمودند .

روح جناب  راصح شاد و برای خانواده محترمشان  ، دوستان ، فرهنگیان و  نزدیکانِ وی بازهم تسلیت عرض میکنم و برایشان صبر جمیل آرزو مینمایم . یاد شان گرامی باد .

با عرض حرمت

محمد مهدی بشیر وخانواده

 

 

 

۷ پاسخ به “درگذشت یکی دیگر از فرهنگیان عزیز ما”

  1. admin گفت:

    بازهم هم مراتب تسلیت و همدردی خود و خانواده رانسبت وفات مرحوم عبدالروف راصح نویسنده و پژوهشگر کشور ما را به خانواده محترمشان ، دوستان ، اقارب و فرهنگیان عزیز تقدیم میکنم. روحش شاد و خلد برین جای شان. مهدی بشیر

  2. احمد خالد عزیز گفت:

    خداوند (ج) استادبزرگوار راصع صاحب راشاد وبهشت برین نثارشان باد ، بههمه دوستان ،فامیل محترم ،اقارب وعلاقه مندان مرحومی صبر جمیل ازبارگاه خالق منان استدعا دارم

    • admin گفت:

      تشکر جناب آقای احمد خالد عزیز از ابراز همدردی و تسلیت تان نسبت وفات مرحوم عبدالروف راصح نویسنده و پژوهشگر کشور ما. موفق وسلامت باشید. مهدی بشیر

  3. محمدحسین صائبی گفت:

    بنده افتخار دوستی و شاگردی مرحوم استاد راصع را در مدت زمانی نردیک به یک سال در فیسبوک داشتم و همواره از صفای دل و قلم استاد بهره ها بردم و الان پیام های مهربانانه و بغضی در گلو از ایشان به یادگار دارم. روحش شاد و نامش جاوید

    • admin گفت:

      برادر محترم آقای محمدحسین صائبی جهانی سپاس از همدردی تان نسبت و فات استاد عبدالروف راصح ،باید به عرض برسانم که بنده چندید سال با ایشان همکار بودم . خداوند مغفرت کند و روحشان شاد و خلد برین جای شان . شما زنده وسلامت باشید. مهدی بشیر

  4. عبدالله هروی گفت:

    جناب آقای بشیر عزیز ، بنده هم مراتب تسلیت و همدردی خودرا از طریق سایت وزین ۲۴ ساعت نسبت وفات استاد مرحوم عبدالروف راصح نویسنده و پژوهشگر کشور بشما و خانواده محترم و فرهنګیان عزیز تقدیم میکنم. روحشان شاد و یادشان گرامی باد .موفق باشید.

    • admin گفت:

      دوست وبرادر عزیز ، آقای عبدالله جان هروی . تشکر از همدردی و تسلیت شما نسبت وفات نویسنده مشهور کشور مرخوم استاد مرحوم عبدالروف راصح ، خداوند ایشان را مغفرت و بازماندگان شان صبر جمیل عنایت فرماید شما سلامت باشید.. مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما