۲۴ ساعت

25 می
۱ دیدگاه

پاکستان قدرت نمایی میکند

تاریخ نشر دوشنبه  چهارم  جوزا  ۱۳۹۴ –  ۲۵  می ۲۰۱۵ هالند

محترم رحیم الله جرمی

محترم رحیم الله جرمی

پاکستان قدرت نمایی میکند

از امضای تفاهم نامه استخباراتی رو نگردانید

رحیم الله جرمی

ـ پاکستان در یک اقدام بی سابقه به طالبان افغانستان هشدار داده است تا از عملیات نظامی بهاری خود در افغانستان دست بردارند، در غیر آن و با عکس العمل های شدیدی روبرو خواهند شد.

 این خبر را  تلویزیون طلوع پس از پیشین امروز، در یکی از برنامه های خبری خود به نشررساند.

حال باید دید که نشر این هشدار در اوضاع و احوال کنونی چه مفهومی را افاده می کند. این اقدام پاکستان که در ظاهر یک عمل خوب و امیدوارکننده پنداشته می شود، اهداف و مقاصد شیطانی دیگری را در پس خود پنهان دارد.

 اول اینکه  نشر هشداری با اینچنین لحن شدید، آن هم ازسوی پاکستان به آدرس طالبان افغانستان، به صراحت نشان میدهد که اسلام آباد همواره بالای طالبان نفوذ کامل دارد و هر اقدام جنگی آنها به فرمان و دستور پاکستانی ها صورت می گیرد. ورنه پاکستان از چه موضع و از کدام صلاحیتی ایگونه هشدار را به آدرس طالبان صادر می کند.

این هشدار به روشنی نشان میدهد که پاکستان در امور داخلی افغانستان مداخله نموده و دارد امروز نیز  به مداخله خود ادامه میدهد.

معنی عبارت « … ورنه باعکس العمل های شدید روبروخواهند شد» نیز این است که پاکستان جلو طالبان افغانستان را در هرکجایی که باشند، دردست دارد و درهرجا و در هر زمانیکه بخواهد می تواند ایشان را مجازات یا مکافات نماید. این عبارت برده گی ومزدوری طالبان و باداری پاکستان را تمثیل می کند.

یک تعبیر دیگر عبارت فوق این است که پاکستان می آید و اعتراف می کند که لانه های اصلی طالب ها در خاک پاکستان است. اگر چنین نباشد و عناصر کلیدی طالب ها در پاکستان حضور نداشته باشند، پس  پاکستانی ها چگونه می توانند ، از مرز بگذرند،  اینجا به افغانستان بیایند و بگفته خود طالبان را با «عکس العمل های شدید» روبروسازند.

 آیا آمدن پاکستانی ها به افغانستان، غرض  نشان دادن عکس العمل در برابر طالبان، روی کدام مجوز قانونی صورت می گیرد و اگر مجوزی  در میان نباشد، آیا آمدن پاکستانی ها به افغانستان « برای ادب کردن طالبان» خود یک تجاوز صریح را نشان نمیدهد؟

هشدار امروزی پاکستان به آدرس طالبان پیامی ناروشنی را برای دولت« وحدت ملی» افغانستان نیز در خود پنهان دارد.  اسلام آباد با نشر این هشدار، و آن هم  در شرایطی که امضای تفاهمنامه استخباراتی بین افغانستان و اسلام آباد به چالش کشانیده شده و در مرز ابطال قرار دارد، میخواهد به رهبران « حکومت وحدت ملی» این پیام را برساند که اسلام آباد در امر معامله با طالبان از قدرت زیادی برخوردار است که از آن  به هرگونه ایکه بخواهد می تواند استفاده نماید

 پاکستانی ها با نشر این اخطار به رهبران افغانستان نیز هشدار میدهد که اگر تفاهمنامه استخباراتی را پا برجا نگهدارید، تهدید و سرکوب طالبان می تواند یکی از پی آمد های آن باشد و در غیر آن با این نفوذی که ما« پاکستانی ها» بالای طالبان داریم، میتوانیم   همچو سه دهه اخیر « در غندی خیر بنشینیم»، جنگ را به به شما تحمیل کنیم و قتل و کشتار شما و هموطنان تان را  از دور نظاره نماییم.

عقل سلیم  و خرد واقعی این گونه فریبکاری های پاکستان را زود درک می کند و نمی گذارد افغانستان و افغانستانی ها به این ساده گی  شکار آن گردد. بشرط آنکه چنین درک و چنین خردی وجود داشته باشد،  که متاسفانه موجودیت  آن را در بین رهبران کنونی کشور کمتر می بینیم.

 

یک پاسخ به “پاکستان قدرت نمایی میکند”

  1. admin گفت:

    دوست محترم آقای جرمی عزیز ، تشکر از نوشته زیبایت. باید به عرض برسانم که زمامداران حکومت به اصطلاح وحدت ملی یا واضع تر به عرض برسانم که دولت وحشت ملی از شروع تاسیس تاکنون از جمله نوکران و حلقه به گوشان پاکستانی های و حشی و جنایتکار و عربستان آدمخور بوده وهستند و اولین سفر هایشان پای بوسی پاکستانی های جنایتکار و عربستان سعودی بود که حامی طالب ها ، داعش ، و صد ها گرو ه گگ های وحشی دیگر است. هدف پاکستان فقط ترساندن ع و غ و دار . دسته شان بوده واست و مردم افغانستان باید فریب این و حشی ها را نخورند و آنها طی چهل سال اخیر یک خرف راست به مردم افغانستان نگفتند و دولت وحشت ملی هم اگر این با ر فریب این دشمنان مردم و کشور خود را خوردند برایشان شرم است. مردم افغانستان اکنون دوست ودشمن خود را خوب شناختند و میخواهند همه در یک فضای کامل بدون هر نوع تعصبات قومی ، منطقوی ، زبانی ، مذهبی و نژادی با هم برادر وار و متحدانه زندگی کنند. و به حرفهای دروغ پاکستان و نوکران آنها بازی نمیخورند. و به همه جانی ها لعنت میفرستند. طی چهل سال غیر از خیانت کاری نکردند ، جالب است که به یکبارگی به دست نشانده هایشان اخطار میدهند. این قابل قبول نیست. اگر دولت واقعا وحدت ملی است باید فریب نخورد. موفق باشید. مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما