۲۴ ساعت

05 نوامبر
۱ دیدگاه

آنچه در یک هفته گذشته در هرات گذشت

تاریخ نشر چهار شنبه  پنجم  نوامبر ۲۰۱۴ هالند

محترمویس احمد (حکمت)

محترم ویس احمد (حکمت)

آنچه در یک هفته گذشته در هرات گذشت:

حکومت جدید باید مجازات اسلامی را عملی کند

گزارش از :  ویس احمد حکمت

شماری از اعضای شورای علمای ولایات غور، بادغیس، فراه، نیمروز و هرات با اشتراک در همایشی در مرکز شهر هرات، خواهان زمینه سازی صلح و تامین امنیت در کشور از سوی حکومت جدید شدند.

    مولوی خداداد صالح، رییس علمای غرب افغانستان در این همایش با حضور شخصیت های دینی گفت: حکومت وحدت ملی زمانی می تواند دولت را مردمی بسازد که احکام شرعی را بر مجرمان اجرا کند.

   به باور مولوی خداداد صالح، عدم حضور مخالفان پای میز مذاکره و پیوستن به برنامه صلح، نبود صدور احکام شرعی بر مجرمان است.

   رییس شورای علمای غرب در این همایش گفت: صلح، نیاز جامعه انسانی است. از این رو، کشورهای جهان، برای آوردن صلح در ممالک اسلامی بخصوص افغانستان نباید بی توجه باشند.

   شورای علمای غرب کشور با انتشار قطعنامه ۷ ماده ای از حکومت وحدت ملی خواستند تا ناامنی، فساد اداری و اخلاقی را از بین ببرد و قانون شرعی را در کشور جاری نماید تا این امر باعث بوجود آمدن صلح سراسری در کشور گردد.

به باور آنان، ناهنجاری های اجتماعی ناشی از بی توجهی دولت در عملکرد افراد ناگاه از اسلام و جامعه اسلامی می باشد که با نبود قانون اسلامی به کارهای خلاف اسلام و جامعه افغانستان ادامه می دهند.

در بخش دیگری از این قطعنامه، از حکومت وحدت ملی خواسته شده است تا اولویت دادن به آوردن صلح و تامین امنیت، توسعه طرح های اقتصادی و اجتماعی را در صدر برنامه های  خود قرار دهند.

در این قطع نامه، امضای پیمان های امنیتی با کشورهای جهان شتاب زده خوانده شده و آمده است که کشورهای هم پیمان علیه حملات موشکی پاکستان هیچ واکنش و اقدامی در این زمینه، نشان ندادند.

اعتراض نامزدان شورای ولایتی هرات همچنان ادامه دارد

شماری از نامزدان معترض شورای ولایتی هرات برای چندمین روز دست به اعتراض زده و با برپایی خیمه ها در داخل شورای ولایتی ومقابل ساختمان مقام ولایت، خواستار داد رسی هستند.

این نامزدان ادعا دارند که شماری از نامزدان راه یافته به شورای ولایتی هرات ذریعه پرداخت پول های انگفت به مقامات کمیسیون های انتخاباتی در فهرست نهایی علاوه گردیدند وآنان در این زمینه اسناد نیز در دست دارند.

این افراد از دولت خواستارشناسائی افراد مفسد در کمیسیون های انتخاباتی ونامزدان معامله گر هستند. آنان هشدار میدهند در صورتیکه به خواسته های شان توجه نشود آنان مانع از فعالیت شورای ولایتی هرات خواهند شد.

کاندیدان شورای ولایتی هرات میگویند هواداران آنان در ولسوالی ادرسکن هرات شاهراه هرات- قندهار را برای چند ساعت بر روی ترافیک مسدود ساختند.

این درحالیست که یک تعداد کاندیدان معترض از اسنادی نام می برند که بیانگر فساد در انتخابات شواری ولایتی می باشد و آنها را در حضور رسانه ها منتشر می نمایند.

رئیس جمهور غنی: بی گناه اعاده حیثیت کند

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور هشدار داده است به مسوولان (پولیس، څارنوالی، قاضی) که بر اثر اشتباه شان کسی زندانی شود، جزا داده می شود.

آقای غنی می گوید که او این وضعیت را تحمل کرده نمی تواند که شهروندان افغانستان بدون انجام جرمی و برای اشتباه مسوولان زندانی شوند.
ارگ ریاست جهوری با انتشار اعلامیه ای گفته است که رییس جمهوری این موضوع را به روز عاشورا در دیدار از نظارت خانه کابل مطرح کرد و با شماری از زندانیان نیز دیدار و گفتگو کرد.
رییس جمهوری گفته بود که فساد گسترده در دستگاه قضایی کشور وجود دارد و این روند باعث شده است که میان دولت و مردم فاصله ایجاد شود.
رئیس جمهور غنی، خطاب به زندانیان نظارت خانه ولایت کابل گفت: اگر بی گناه هستید و محکمه برایتان برائت می دهد، باید اعاده حیثیت شود این واقعا لازم است چون هر کسی که در زندان است اگر دو روز می گذراند یا ده سال می گذارند، اگر بی گناه باشد، دولت مسوول است که از نزد او معذرت بخواهد.
به گفته آقای غنی، ظلم و بی عدالتی، نظم جامعه را برهم می زند. رییس جمهوری خطاب به مقامات پولیس گفت که اسناد باید براساس قانون ترتیب شود، چون به گفته او، کشف جرم وظیفه پولیس است.

کشف جسد یک طفل۱۲ ساله در هرات

مسولان شفاخانه حوزوی هرات از انتقال جسد یک طفل ۱۲ ساله به این شفاخانه خبر میدهند.

محمد رفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه حوزوی هرات میگوید جسد این طفل از منطقه ” هندوسوزی” ولسوالی انجیل هرات به این شفاخانه منتقل شده است.

وی افزود بررسی های داکتران طب عدلی نشان میدهد که این طفل بر اثر خفه شده گی به قتل رسیده است.

بنا به اظهارات وی اقارب این طفل در صحن شفاخانه حوزوی هرات تجمع نموده و ادعا کردند که این طفل بعد از اختطاف به قتل رسیده است. پولیس هرات میگوید تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

مسولان شفاخانه حوزوی هرات میگویند در طی سال جاری این سومین طفلی میباشد که قتل آن مرموز بوده و جسد آن به شفاخانه حوزوی هرات انتقال میابد.

 

یک پاسخ به “آنچه در یک هفته گذشته در هرات گذشت”

  1. admin گفت:

    تشکر حکمت عزیز از گزارش های جالبت . جرم و جنایت ، دزدی و رشوت همچنین در کشور ادامه دارد. هر کدام که سر قدرت میشوند یک تعداد دزد و قاتل را بنامهای مختلف آزاد میکنند. مردم ما باید فریب حرفهای دروغ اینها را نخورند. زنده وسلامت باشید. مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما