۲۴ ساعت

23 آگوست
۱ دیدگاه

امیدواری برای پایان بخشیدن به انتظار

تاریخ نشر شنبه ۲۳ آگست ۲۰۱۴ هالند

محترمویس احمد (حکمت)

محترم ویس احمد (حکمت)

امیدواری برای پایان بخشیدن به انتظار ۵ ماهه و انتخاب رئیس جمهور

نویسنده: ویس احمد حکمت

(فعال جوانان-هرات)

   با آنکه نزدیک به پنج ماه از برگزاری دور اول انتخابات ریاست جمهوری کشور می گذرد، اما تا هنوز هم نتیجه ی بدست نیامده و کشور در سرنوشت نامعلوم به سر می برد.

   پس از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که چالش های را به میان آورد و آهسته، آهسته آرزو های مردم را به صورت موقت به یاس و نومیدی مبدل کرد، پا در میانی وزیر خارجه امریکا و توافق های سیاسی و تخنیکی میان نامزدان ریاست جمهوری امیدوار کننده شد و شهروندان و سیاسیون را وا داشت تا در انتظار نتیجه انتخابات پس از تفتیش کامل آرا باشند.

   نزدیک به دو ماه از این توافقات می گذرد، اما تا هنوز هم هر روز جنجال های تازه از سخنگویان این ۲ ستاد به گوش می رسد که روند تفتیش را با کندی مواجه ساخته و معلوم نیست که چه مدت زمان دیگر را پایان این تفتیش نیازمند است؛ با این حال هنوز هم هر ۲ نامزد دعوای پیروزی می نمایند و ضعیف نمایان ساختن رقیب خویش.

   اما در سوی دیگر این کاغذ جنجالی انتخابات، شهروندان در فقر اقتصادی به سر می برند و هر روزه با انواع چالش های سیاسی و ناامنی ها دست و پنجه نرم می کنند؛ دیگر حتی شهر ها هم برای مردم محل آرامش نیست(کندز گواه این حقیقت است). فابریکه های صنعتی با احتمال مسدود شدن و جامعه با رکود اقتصادی مواجه گردیده که زمینه کار سالم را از هزاران شهروند گرفته است، علاوه بر آن حتی جوانان محصل هم از این جنجال ها آسوده خاطر نیستند و پریشانی های فکری، آنها را از درس و آموزش وا داشته است.

   با این همه، امیدواری بر اینست که تا چند روز دیگر ۴۰ فیصد باقی مانده آرا توسط کمیسیون انتخابات تفتیش گردد و حکومت جدید افغانستان روی صحنه آید؛ حکومتی که افغانان از ماه ها بدین سو انتظار آن را دارند تا به یاری خداوند و تلاش دولتمردان جدید افغانستان به دستاورد های بزرگ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نایل آید و در پرتو این دستاورد ها، علم و فرهنگ این سرزمین نیز حفظ و تقویت گردد.

   جوانان که بیشتر از هر قشر دیگر جامعه در انتظار نتایج انتخابات اند، می خواهند تا رئیس جمهور جدید تا چند روز دیگر آغاز به کار نماید و در کنفرانس های سرنوشت ساز بین المللی که در پیش رو است، اشتراک نماید و با بیان دیدگاه ها و پلان های کاری خویش، بر حمایت جامعه جهانی از برنامه های ۵ سال آینده افغانستان بیافزاید.

   به امید انتخاب و تعیین رئیس جمهور جدید و همکاری سایر سیاسیون، فرهنگیان، فعالین اجتماعی و همه شهروندان برای تداوم روند پیشرفت؛ اما با به وجود آوردن تغییرات مورد نیاز برای فردای بهتر.                                              

نویسنده: ویس احمد حکمت(فعال جوانان-هرات)

 

یک پاسخ به “امیدواری برای پایان بخشیدن به انتظار”

  1. admin گفت:

    دوست گرامی حکمت عزیز ، تشکر از مقاله زیبا تان . باید به عرض برسانم وقتیکه هردو گروه دست به تقلب گسترده زدند ، و هردو متقلب اند. کار آسانی نیست که اینها به این زودی با هم جور بیایند. کرزی کاری کرده و بزودی ارگ را ترک نمیکند. خداوند عاقبت این ملت بیجاره را بکند. و شما هنوز هم انتظار بکشید.موفق باشید. مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما