۲۴ ساعت

28 جولای
۲دیدگاه

عید سعید فطر به همۀ مسلمانان مبارک

تاریخ نشردوشنبه ۲۸ جولای ۲۰۱۴ هالند

عید_سعید_فطر_مبارک_-_MM2020__(3)

Fetr-93-Amazing-ir-2

محمد مهدی بشیر

محمد مهدی بشیر

محمد مهدی بشیر

دوستان عزیزو  ، هموطنان گرامی ، همکاران محترم و فرهنگیان  گرامی فیسبوک های سایت ۲۴ ساعت ، ضمن عرض سلام عید سعید فطر را به همه شما ، خانواده های محترمتان و تمام مسلمین جهان از صمیم قلبی مبارکباد میگویم . امیدوارم که طاعات و عبادات همه عزیزان مورد قبول درگاه حق قرار گرفته باشد و  به برکت این روز های مبارک صلح سراسری در کشور عزیز ما افغانستان و تمام کشور های جهان برقرار گردد و همه با خوشی و آرامی با خانواده های محترمشان زندگی خوش وبا سعادتی را سپری کنند. آمین یارب العالمین.

امروز دوشنبه ششم اسد سال ۱۳۹۳ برابر به اول شوال سال ۱۴۳۵ هجری قمری مصادف است بروز اول عید سعید فطر که یکی از عظیمترین و مناسبتهای اسلامی است.که  مردم مسلمان  جهان  روز عید سعید  فطر را  به معنای حقیقی  آن عید می گیرند و در این روز خرد سالان  به نزد بزرگان شان میروند و این روز را برایشان تبریک عرض میکنند و همچنان مقداری پول نقد به خانواده های غریب و مستحق بنام فطره روزه  کمک میکنند.

عید فطر چیزی است که اسلام برای امت اسلامی خواسته است. «جعله الله لکم عیدا و جعلکم له اهلا» خداوند متعال امروز را برای امت اسلامی عید قرار داد و آنها را شایسته این عید دانست. … ما باید از این هدیه‌ی الهی استفاده کنیم، در این روز کینه و عداوت را کنار گذاشته و با آنهایکه طی ماه ها و حتی سالها قهر بودیم دوباره دست دوستی را بطرفشان دراز کرده و آنها را به بغل بگیریم که  هم خدا را خوش آید و هم عزیزان ما آرزده نباشند.

دوستان گرامی ،طی ماه مبارک رمضان طالبان و حشی در کشور ما دست به جنایات نابخشنودی زدند و تعداد زیادی از عزیزان ما را به شهادت رساندند و بسیاری خانواده ها را عزا دار نمودند . لعنت خدا بر این و حشی ها و حامیان آنها . روح شهدای این حوادث شاد و جنتها نصیب شان.

خواننده گان گرامی !
– خداوند در پایان ماه مبارک  رمضان که ماه عبادت است ، روزی را قرار داده است که روز عید باشد، این  روز بزرگی  است که برادران مسلمان به هم تبریک بگویند، موفقیت‌های ماه رمضان را قدر بدانند و کار های خوب و بد شان را میان خود و خدا محاسبه کنند کار های خوبی را که در این ماه مبارک بدست آوردند  برای خودشان حفظ کنند. آن روز روز عید فطر است.
روز عید فطر همچنان روز عبادت است که با  نماز شروع می شود و با دعا و توسل و ذکر پایان می پذیرد. این روز را باید قدر کرد .

عید فطر برای انسان مسلمان ، آگاه و هوشیار می تواند یک روز عید حقیقی باشد. روز شروع دوباره زندگی معنوی . انسانی که ممکن است در طول سال دچار انواع گناهان زشت شده باشد  وخصلتها و صفات زشت خود را تدریجاً از نزد  رحمت الهی دور کرده است هر سال از طرف پروردگار عالم از یک فرصت استثنایی برخوردار می‌شود و آن فرصت ماه مبارک رمضان است. در طول ماه رمضان دلها نرم می‌شود روحها  درخشندگی پیدا می‌کند. انسان ها آماده قدم نهادن در وادی رحمت خاصه الهی می‌شوند و هر کس به قدر استعداد، همت و تلاش خود از ضیافت الهی برخوردار می‌گردد. بعد از آنکه ماه مبارک رمضان  به پایان رسید روز اول ماه شوال یا  روز عید فطر است یعنی روزی که انسان می‌تواند با استفاده از دستاوردهای ماه رمضان، راه مستقیم الهی را پیش بگیرد و ازکار های زشت ، پرهیز کند.

یکبار دیگر عید سعید فطر را به تمام هموطنان عزیز و مسلمان و تما م مسلمین جهان تبریک و تهنیت عرض نموده  و روز های خوشی را برای همه آرزو میکنم. ضمنآ از آنعده دوستان عزیز و گرامی که لطف کردند قبلا با ارسال کارتهای زیبا ، ایمیل های جالب و تیلفونی عید سعید فطر را تبریک گفته اند جهانی سپاس . امیدوارم که همیشه عید داشته باشند. موفق وسلامت باشند.

با عرض حرمت .

مهدی بشیر

 

۲ پاسخ به “عید سعید فطر به همۀ مسلمانان مبارک”

  1. شهلا لطیفی گفت:

    با سپاس فراوان از احساسات نیک تان، روزهای خجسته عید برای شما هم مبارکباد!

  2. محمدیوسف جلال گفت:

    مسلمانان مبارک عید مایان
    بگردد صلح وآرامی نمایان

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما