۲۴ ساعت

07 مارس
۱ دیدگاه

آیا زن هنوز هم باید شکنجه شود؟

تاریخ نشر جمعه هفتم مارچ  ۲۰۱۴ هالند

محترمه خانم سیما رزمی

محترمه خانم سیما رزمی

به مناسبت روز جهانی زن 

آیا زن هنوز هم باید شکنجه شود؟

سیما رزمی

۷   مارچ   ۲۰۱۴

از روز زن، این موجود پاک سرشت و زیر بنای فضلیت انسانی هر سال در دنیا تجلیل میشود. منظور از این تجلیل و یاد آوری، درحقیقت اینست تا برای جهانیان گفته شود که زن را که نیمه ای دیگری از پیکر جامعه است، گرامی دارید و از او قدردانی نمایید.

متأسفانه در ممالک مربوط به جهان سوم، این موجود ظریف و خدمتگارنسل بشر، هنوزهم اسیر افکار و اندیشه های ناباب مردسالارانه و تنگ نظرانه مانند “زن ضعیفه است”، “زن ناقص العقل است” و “زن باید تنها به امورخانه بپردازد و بس “و امثال اینها میباشد. نمونه ای بارز چنین افکار و اندیشه های عقب مانده و نا متمدن را میتوان درافغانستان کنونی دید و شنید.

در قرن بیست و یکم که جهان و جهانیان گام های تند بسوی پیشرفت و تمدن بر میدارند، با درد و دریغ که زنان وطن ما بحیث اشیا و ملکیت های شخصی خرید و فروش میشوند، مورد تجاوز جنسی قرار میگیرند و حتا برای آنکه از جنس مخالف و یا خواسته های نا معقول و غیر انسانی خریدار ( شوهران ) اطاعت کورکورانه بعمل آورند، اعضای بدن شان بیرحمانه و وحشیانه بریده میشوند، مورد شکنجه های طاقت فرسا و تهدید و تحقیر فراوان قرار میگیرند.

پس بیائید خواهران و برادران با احساس وطنم ! دست بدست هم داده با یکدل و یک صدا از این مظلومان زمان دفاع نماییم تا روز ۸ مارچ را به معنی واقعی اش تجلیل نموده باشیم. با شعری از شاعر عالم افتخار، روز زن را برای تمام زنان جهان، بخصوص برای زنان محروم وطنم تبریک میگویم و رهایی شان از یوغ برده گی را آرزو میکنم.

بگو بر من؛

کدامین جنگل است آخر که اندر آن

زنان و خواهران تحقیر می گردند ؟

به جرم زن بُدن زنجیر می گردند ؟

بگو بر من؛

کدامین جنگل است آخر

بگو بر من 

پایان

 

یک پاسخ به “آیا زن هنوز هم باید شکنجه شود؟”

  1. admin گفت:

    خواهر گرامی خانم سیما رزمی ، به سایت ۲۴ ساعت خوش آمدید. مطلب تان زیباست. هستم مارچ روز جهانی زن برایتان مبارک . موفق باشید. مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما