۲۴ ساعت

06 مارس
۲دیدگاه

ﺟﻨﺴﯿﺖ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻭ ﺟﻬﻞ ﻣﺮﺩﻡ

تاریخ نشر پنجشنبه ششم مارچ  ۲۰۱۴ هالند

محترمه خانم زلیخا پوپل

محترمه خانم زلیخا پوپل

ﺟﻨﺴﯿﺖ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻭ ﺟﻬﻞ ﻣﺮﺩﻡ

زلیخا پوپل

۵  مارچ  ۲۰۱۴ 

درجامعۀسنتی  مانند کشور ما افغانستان که همیشه مردان سپه سالار قلبها و سپه سالار خانواده هاستند بیایید تفاوتها را در بین فرزندان دلبند ببینیم.
ﺩﺭ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺯﻥ ﺭﺍ ﻋﺎﻣﻞ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺟﻨﺴﯿﺖ ﺟﻨﯿﻦ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺣﺘﯽ ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ ﻫﻢ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺟﻬﻞﺯﻥ ﻫﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﭘﺴﺮ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﺩﺧﺘﺮ ﺯﺍ ﺧﻄﺎﺏ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺳﺮﺯﻧﺶ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪﺍﻣﺎ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺮﺩ ﺭﺍ ﻋﺎﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ ﺩﺭ ﺩﺧﺘﺮ ﻭ ﭘﺴﺮ ﺷﺪﻥ ﺟﻨﯿﻦ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻋﻠﻢ ﺭﻭﺯ ﻧﯿﺰ ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺭﺳﺎﻧﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ.


 

این نوع دیگر از خشونت بالای زنان، تعدادی از برادران ما معتقد به این استند که خانمی اگر دختر زا است تقصیر از خانم است وخانم همیشه دختر ولادت مینماید که تعدادشان به شش دختر میرسد مردها درینجا حساسیت عام و تام نشان داده با خانم خود رویۀ بد نموده یا از وی جدا میشود و یا بهانه درست نموده خانم دیگر را به عقد نکاح خود در می آورد تا اینکه از خانم جدید هم دختر تولد شده بعد ها چی خواهد شد ؟

من چشم دید خود را مینگارم زمانی در شفاخانۀ  زایشگاه دیده میشد که هرگاه بخانۀ  زنی پسر تولد میشد پول باد میشد و برای داکتران، نرسان و پرستاران تحفه ها خریداری میگردید حتی در قریه جات با تفنگها فیر های هوایی صورت میگرفت، گوسفند ها ذبح می شدند اما نامی اگر از دختر گرفته میشد پدرش ساحه را ترک میکرد، روی خود را بروی مردم نمیزد حتی به عیادت مریض خود نمی آمد در حالیکه دختر و پسر هردو اولاد بوده بندۀ یک خدا هستند.

 من خودم فرقی میان دختر و پسر نمیبینم اما انسانهای بی دانش و نا بخرد با خود فکر نکرده همه گناهان را بالای زنان می اندازند که این خود نوعی از خشونت در برابر زنان معصوم و پاک طینت است بیایید این طلسم را در جامعه بشکنیم و به زن و مقام زن احترام گزاریم ودر زندگی تفاوت بین پسر و دختر در بین فامیل ها را از بین ببریم.

پایان

 

۲ پاسخ به “ﺟﻨﺴﯿﺖ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻭ ﺟﻬﻞ ﻣﺮﺩﻡ”

  1. admin گفت:

    خواهر گرامی مطلب جالب و عالیست . موفقیت بیشتر تانرا آرزو میکنم. مهدی بشیر

  2. salehayoussofi گفت:

    محترمه زلیخا جان پوپل چون من هم بیولوژیست هستم نوشته شما را تصدیق می کنم که مسول پسر و یا دختر آوردن خود مرد ها هستنداین روش های نادرست را مردان بی دانش می گویند که علمیت ندارندمتاسفانه از همین سبب جاهلیت هزار ها زن که دختر به دنیا آورده اند مورد خشم و حتی به قتل رسیده اند

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما