۲۴ ساعت

04 ژانویه
۲دیدگاه

نوشته کوتاه به کتاب بوزینه که بودینه نیست

تاریخ نشر شنبه ۴ جنوری ۲۰۱۴  هالند

محمد اسحاق « ثنا »

محمد اسحاق « ثنا »

نوشته کوتاه به کتاب بوزینه که بودینه نیست

محمد اسحاق ثنا

ونکوور، کانادا

****

بوزینه که بودینه نیست عنوان کتابیست که در شرح این بیت حضرت ابوالمعانی بیدل رح  

( هیچ شکلی بی هیولا قابل صورت نبست   کادمی هم پیش از این آدم شود بوزینه بود )

که توسط نویسنده آگاه و بیدل شناس مطرح کشور محترم حاجی محمد ابراهیم زرغون مقیم کشور ناروی نوشته شده و به کوشش جناب دوکتور حفیظ شریعتی سحر و به صفحه آرایی حمید الله رحیمی در اول پاییز ۱۳۹۲ هجری شمسی به تیراژ ۱۰۰۰ نسخه در استانبول ترکیه به زیور چاپ آراسته گردیده است که یک جلد آن توسط نویسنده اثر که لطف همیشه گی با من دارد برایم رسید .

این کتاب حاوی ۱۹۲ صفحه بوده که با قطع و صحافت زیبا به چاپ رسیده که از جمله ۷۲ صفحه کتاب به نظریات اشخاص صاحب نظر در مورد بیت تذکر رفته بالا و در بخش دوم آن در ارتباط به همین بیت جناب حاجی صاحب زرغون تحقیق همه جانبه و پر محتوا و کلمه بوزینه را از جهات گوناگون ارزیابی نموده و مطالب مهمی را که از هر جهت قابل استفاده است به رشته تحریر در آورده است چه اذعان باید نمود جناب حاجی صاحب زرغون از روزگاران نو جوانی تا هم اکنون از دل بسته گان شعر و اندیشه های بلند عرفانی حضرت ابوالمعانی بیدل است .

من این کار جناب زرغون را در این روزگار فرهنگ زدایی، اخلاق زدایی که قوت زور و زر بر قلب ها و دماغ پیر و جوان و به خصوص در کشور ما که فقر مادی و معنوی بیداد میکند فرمانروایی دارد چاپ همچو اثر به مفاد همه در راه پرورش و آموزش نسل جوان مفید میدانم و تبریک میگویم .

در آخر از خداوند بزرگ و توانا موفقیت های فراوان برای نویسنده و شاعر گرامی جناب حاجی صاحب زرغون از بارگاه ایزد منان استدعا نموده و در ادامه و چاپ همچو آثار چشم براه میمانیم و با آوردن یک رباعی از حضرت ابوالمعانی بیدل نوشته خود را به پایان میرسانم .

گر زره ی عشقی به خیالست ترا

صد عمر ابد در ته بال است ترا

بی عشق گر آفتابی خواهی گشتن

هشدار که عاقبت زوال است ترا

محمد اسحاق ثنا

ونکوور، کانادا

 

۲ پاسخ به “نوشته کوتاه به کتاب بوزینه که بودینه نیست”

  1. admin گفت:

    تشکر استاد محترم جناب ثنا ، مطلب زیبا و عالیست . موفقیت هردویتان را آرزو میکنم. مهدی بشیر

  2. قیوم بشیر گفت:

    جناب استاد ثناء عزیز با سلام وعرض ادب ، از زحمات شما تشکر نموده و از سرور عالیقدر جناب استاد زرغون نیز که پس از چهل سال تلاش بی امان مؤفق به نشر این اثر شدند اظهار قدردانی نموده برای شان طول عمر و سعادت دارین آرزو میکنم. مؤفق باشید.
    با عرض حرمت
    قیوم بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما