۲۴ ساعت

17 نوامبر
۴دیدگاه

حمله به رسانه ها حمله مقابل دمو کراسی

تاریخ نشر یکشنبه ۱۷ نوامبر ۲۰۱۳ هالند

محترم نذیر ظفر

محترم نذیر ظفر

حمله به رسانه ها حمله مقابل دمو کراسی است 

نوشته : 

صبح امروز به وقت ایالت ور جینیای امریکا ؛ هنگامیکه اخبار داخل و خارج کشور را مرور کردم و طبق معمول سایت های افغانی را به خوانش گرفتم ؛ سر خط اخبار پیام افتاب حاکی از حمله ای افراد امنیتی به دفتر این سایت و باعث اذیت و آزار مدیر مسوول این سایت شده بود.

طوریکه از مضمون خبر استنباط گردید ؛ جناب قنبری استاد پو هنتون تعلیم و تر بیه از طرف مقامات امنیتی در کابل به دفترش زندانی و مورد باز پرس قرار گر فته است.

در قانون رسانه های افغانستان صریحا آمده است: ماده اول:- این قانون با در نظر داشت اصول و احکام دین مبین اسلام و به تاسی از حکم ماده سی و چهارم قانون اساسی و رعایت ماده نزدهم اعلامیه جهانی حقوق بشر بمنظور حق آزادی فکر و بیان و تنظیم فعالیت رسانه های همگانی در کشور وضع گردیده است.

ماده دوم:- اهداف این قانون عبارت اند از:

۱ –حمایت وتضمین حق آزادی و بیان.

۲- حمایت از حقوق ژور نالیستان و تا مین شرایط فعالیت آزاد رسانه ها.

با ذکر محتو یات دو ماده فوق قانون رسانه های افغانستان اکتفا نموده و ابراز میدارم که عمل افراد امنیتی و حمله شان در دفتر وب سایت پیام افتاب در کابل ؛ خلاف قانون اساسی افغانستان و مخالف قانون رسانه های افغانستان و ضد ماده نزدهم اعلامیه جهانی حقوق بشر بمنظور حق آزادی فکر و بیان و تنظیم فعالیت های رسانه یی میباشد.

رسانه ها الترو نیکی در داخل و خارج کشور فعالیت های مثمری دارند و امروز توانسته اند در تنویر بیشتر اذهان مردم و احیای فرهنگ رول بارزی را ایفا نمایند.

مقامات امنیتی افغانستان باید رسالت اول شانرا در برابر خدا ؛ مردم و وطن انجام دهند که آن عبارت از تامین امنیت مردم و حفظ حقوق و نوامیس ملی وطن است .

همزمان با نشر خبر حمله به دفتر سایت وزین  پیام آفتاب در کابل؛ اخبار حمله انتحاری در شهر مزار شریف و در غرب کابل بدست نشر رسید که این خود ضعف و نا رسایی مقامات امنیتی را بر ملا میسازد.

رسانه ها بمگذاری و انتحاری را سازماندهی نمیکنند ؛ بهتر است تا نظارت و حمله به رسانه ها و ژور نالیستان , در تامین امنیت کشور کوشید و جلو گیری از ترورو فساد را گرفت .

حمله به رسانه ها یعنی حمله مقابل دمو کراسی است وباید خاطر نشان شد که ژور نالیستان و روشنضمیران با هر اندیشه سیاسی که باشند یا دارند هر گز به عمل ترور دست نمیزنند و انتحاری نمیکنند ؛ آن هایکه برای اعمال تخریبی داخل کشور میشوند پس از دستگیری عفوه میگردند و اصلا چهر ها ی شان نمایان نمیگردد .

مقام وزارت اطلاعات و فر هنگ درین جا وظیفه  دارد تا با تفاهم همراه مقامات امنیتی جلو گیری از وقع چنین حوادث را نمایند و اقدام جدی در رهایی جناب قنبری مدیر مسوول سایت  وزین پیام افتاب کنند و همچنان  رسانه ها با پشتیبانی از حقوق رسانه ها و ژور نالیستان ابراز اعتراض نمایند زیرا امروز اگر به این رسانه حمله صورتگرفت و ما مهر سکوت به لب کوبیدیم متیقن باشیم که فردا نوبت مجازات نا حق ما هم فرا میرسد .

نذیر ظفر

 

۴ پاسخ به “حمله به رسانه ها حمله مقابل دمو کراسی”

  1. admin گفت:

    ظفر ګرامی جهانی سپاس از نوشته زیبا تان . امیدوارم که مقامات ورارت اطلاعات و فرهنک هر چه زودتر در مورد خادثه امروز با مقامات امنیتی در تماس شود و جلو چنین مشکلات را بگیرد تا در آیندهچنین حادثه ها تکرار نشود . زنده و سلامت باشید. مهدی بشیر

  2. عزیزه عنایت گفت:

    شاعر گرامی نذیر ظفر نوشته شما بسیار پر محتواو عالی است دقیقا ً که دراین شرایط برای مسئولین امنیتی نظارت و حفاظت جان مردم از حمله های انتحاری بیشتر است تا حمله به رسانه و مداخله درکارآنان، موفق با شید .

  3. نذیر احمد ظفر گفت:

    جناب مهدی جان بشیر ممنون درک عالی و لطف دایمی تانم در پناه ایزد متعال با عافیت تام باشید

  4. نذیر احمد ظفر گفت:

    خواهر گرامی شاعره و نویسنده پر ارج عزیزه جان عنایت ممنونم از موافق نظر پر بار تان همیشه مو فق و سر فراز باشید

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما