۲۴ ساعت

31 اکتبر
۲دیدگاه

نقش جوانان در تصامیم ملی

 تاریخ نشر پنجشنبه  ۳۱ اکتوبر ۲۰۱۳ هالند

SAM_0437

همایشی تحت عنوان نقش جوانان در تصامیم ملی اعم از لویه جرگه ها و انتخابات ۱۳۹۳

گزارش از اسدالله صفا

اسدالله صفا

اسدالله صفا

همایشی تحت عنوان نقش جوانان در تصامیم ملی اعم از لویه جرگه ها و انتخابات ۱۳۹۳ از سوی گروه فرهنگیان جوان حوزه غرب افغانستان در شهر هرات برگزار گردید.

در این همایش که جمع کثیری از جوانان، فرهنگیان و فعالین مدنی حوزه غرب حضور داشتند، ابتدا ویس احمد حکمت بنیانگذار و رئیس گروه فرهنگیان جوان حوزه غرب افغانستان نقش جوانان را در لویه جرگه ها و انتخابات پیش رو ارزنده دانسته افزود: ما منحیث فعالین جامعه مدنی با جمعی از اعضای گروه فرهنگیان جوان حوزه غرب تلاش خواهیم نمود تا جوانان این خطه را به سهیم شدن در پروسه انتخابات و اشتراک درین پروسه ملی تشویق نمائیم. وظیفه هر جوان افغان است تا همکاران، دوستان، همصنفی ها و هواداران خویش را تشویق به اشتراک درین پروسه ملی جهت تعیین زعیم ملی و نمایندگان واقعی و منتخب مردم در شورای ولایتی نمایند.

آقای حکمت افزود: هرگاه افغانستان با تهدیدات امنیتی مواجه نباشد و تضمین های امنیتی از سوی جامعه جهانی برای دولت افغانستان سپرده شود، نیازی به امضای قرارداد های امنیتی با کشور های غربی نیست، و اگر چنین نباشد ما جوانان امضای توافق نامه امنیتی میان کابل و واشنگتن را نیاز مبرم جامعه جهت تداوم روند پیشرفت و ترقی این سرزمین می دانیم و امیدواریم تا این توافق نامه به امضا رسد، از سوی دیگر جوانان حوزه غرب معتقدند که باید در مورد مسئله مصئونیت قضایی نیرو های امریکایی حسب قوانین اسلامی، ملی و بین المللی تصمیم اتخاذ گردد.

SAM_0431مسوول گروه فرهنگیان جوان نقش جوانان را در لویه جرگه مشورتی ارزنده دانسته، چنین یادآور شد: هرچند نماینده های واقعی جوانان در لویه جرگه های پیشین حضور کمتر داشتند، اما این بار جوانان حوزه غرب می خواهند تا نمایندگان واقعی شان در لویه جرگه مشورتی که تا چند روز دیگر تدویر می شود، اشتراک فعال داشته باشند، نه جوانان که حسب سلیقه های افراد خاص به این پروسه راه می یابند.

سپس خلیل پارسا رئیس شبکه نهاد های جامعه مدنی هرات نقش جوانان در پروسه های ملی منجمله انتخابات و لویه جرگه را ارزنده خواند، آقای پارسا از جوانان خواست تا کارت رای دهی اخذ نمایند و در انتخابات پیش رو اشتراک فعال داشته باشند.

محمد میرویس آرام فعال جامعه مدنی، جوانان را قشر آینده ساز و پیکر بالقوه جامعه دانسته، چنین گفت: ما آرزومندیم تا جوانان افغان بتوانند در پروسه های ملی و بین المللی منحیث اشخاص نیرومند، با استعداد و روشنفکر حضور داشته باشند و قول می دهیم تا جوانان حوزه غرب در پروسه انتخابات وظیفه ملی و وجدانی خویش را به نحو احسن انجام دهند.

بعداً عبدالجبار مطمئن(نماینده جوانان فراه)، محمد آصف نوری، محمد حلیم حبیبی، محمد صادق اکبری، شفیع جمالی، شکریه ابراهیمی، اعضای فعال گروه فرهنگیان جوان حوزه غرب افغانستان طی صحبت های خویش، وعده دادند تا در پروسه انتخابات اشتراک فعال نموده و منحیث فعالین مدنی، همه اقشار جامعه به خصوص جوانان را برای اخذ کارت رای دهی و رای به شخص مورد نظر شان تشویق خواهند نمود. آنها از مسوولین ارشد حکومتی و بزرگان کشور خواستند تا در تصامیم ملی به خصوص لویه جرگه مشورتی پیرامون امضای موافقت نامه امنیتی میان افغانستان و امریکا از نظریات جوانان استفاده گردد.

این در حالیست که از چندی بدین سو امضای موافقت نامه امنیتی میان کابل و واشنگتن، همواره بحث برانگیز واقع گردیده است.

گزارش از اسدالله صفا

 

۲ پاسخ به “نقش جوانان در تصامیم ملی”

  1. admin گفت:

    تشکر دوست عزیز ، گزارش زیبا و جالبی را تهیه نموده اید . موفقیت جوانان حوزه غرب افغانستان در شهر هرات و اشتراکنده گان این همایش را خواهانم . موفق باشید. مهدی بشیر

  2. از شما همچنان تشکر آقای مهدی بشیر بابت نشر این گزارش.
    اسدالله صفا

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما