۲۴ ساعت

08 مارس
۵دیدگاه

زن به خلقت دوباره نیاز دارد

تاریخ نشر جمعه  هشتم  مارچ  ۲۰۱۳ هالند

 Bloemgol

 به مناسبت روز ۸ مارچ

زن به خلقت دوباره نیاز دارد

صادق پیکار  

صادق پیکار عصیانگر

صادق پیکار عصیانگر

تبعیض در برابر زن ازنطفه آغاز شده، چنانچه درشرع دیت سقط  جنین ( خونبهای مرده بیرون شدن نطفه قبل ازموعد ولادت دراثرلت وکوب زن) اگرپسرباشد کامل باید ادا شود واگردخترباشد مناصفه آن.

هر سال هشتم مارچ را زیر  عنوان نام نهاد ” روز بین المللی زن” تجلیل می نماییم. جراید و همه وسایل ارتباط جمعی را  به این روز تخصیص داده، هر چه کاغذ باشد آنرا با مقالات یک ملیون بار تکراری سیاه می نماییم و وسایل ارتبابط جمعی صوتی را از این گونه نشخوارگری ها پر سر و صدا می سازیم، اما هیچ گاهی  به مسایل اسا سی زن و تساوی حقوق وی  با مردان نمی پردازیم

هزار مرتبه خوانی و بافی از عرفان

برای فاطمه این ها نمی شود تنبان

سخنوران و مقاله خونان در این روز  به مسایلی می پردازند که هیچ نوع تازگی نداشته بلکه همان داشته های انسانی ز نان را  که مردان قبلا منکر آن بودند و نمی خواستند زنان از آن بر خوردار باشند، به رخ زنان می کشند و می گویند که ز نان در گذشته از آن حقوق محروم بودند.

روز هشتم مارچ در واقع روز گواهی و اعتراف به شمۀ از جفا کاری هایی است که مردان علیه زنان روا داشته اند و هنوز هم روا میدارند، نه روز  بزرگ داشت از مقام زن و حقوق متساوی زن با مرد.

روزهشتم مارچ روزیست که مردان یک بار دیگر در پایان هر سال همان درد ها و زجر هایی را که ز نان در طول خلقت شان متحمل گردیده و می گردند به فراموشی بسپارند و از مردان سپاس گذار باشند که برای بزرگ داشت مقام شان روزی را بنام روز بین المللی زن اختصاص داده اند.

هنوز هم مردان با همان غرور مرد سالاری شان هر گونه امتیازات را مال خود دانسته، صرف با به راه انداختن محافل پوشالی به اغفال زنان می پردازند تا سالاری شانرا برای ابد حفظ نمایند.

زنان آگاه هر گز نباید به همچو هیچ و پوچ ها راضی باشند و بلکه قیام و نهضت شانرا  تا وقتی دوام دهند تا خود را خلقت دوباره بخشند و به حقوق کامل و مساوی با مردان نایل شوند. یک نگاه سر سری به فهرستی ازمسایلی که هنوز هم  در جوامع شهری و مدنی در رابطه به حقوق زن مطرح است و هنوز حل ناشده باقی مانده، نشان می دهد  که زن هنوز  در این جوامع در همان حالت بردگی قرار دارند.  مردان همیشه، برای  زیر دست نگهداشتن و برده نگهداشتن زن، دلایلی به نفع خود شان تراشیده اند و هر وقت زن بخواهد سر بلند کند و ادعای تساوی با مرد را بنماید، آن دلایل خود ساخته و خودبافته را به رخ او می کشند.

در جوامع بدوی وعقب مانده و جوامع نیمه متمدن وضع زنان به مراتب بد تراست.

حر مان کلی یا قسمی زن از میراث، ناقص تلقی کردن عقل و دین زنان، برخورد خشونت بار با زن بخاطر دخترزاییدن، از دواج مرد با زن دوم بخاطر بار دار نشدن زن نخست، ممانعت و عدم حضور در محفل عقد نکاح و در برخی از جوامع، اطاعت بدون چون و چرا به خواست شوهر در روابط جنسی… و از همه فضولانه تر، جایگاه و موقف حقارت آمیز  و ابلهانه زن در فر هنگ اجتماعات می باشد، چنانچه که هرگونه قصه های طنز گونه و حقارت آمیز در فرهنگ اجتماعات را  در جهت معرفی کردن زن به یک موجود دست دوم و پایین آوردن شخصیت زن و کهتر نشان دادن او در جامعه ساخت و بافت شده است. پیوند ساختن و چسپاندن  نام خانوادگی شوهر به نام زن یکی از پدیده های فرهنگ سالاری و سلطۀ فرهنگ مردان بالای زنان است.  در ادبیات و فرهنگ شرقی، مردان همیشه ز نان را کهتر، کودن، ناقص العقل، ناقص الدین، فاقد کفایت و بلوغ فکری معرفی کرده اند و حتی از لحاظ توانایی جنسی، خود شانرا نسبت به زنان قویتر ادعا کرده اند.

تا کنون هیچ کشورمتمدن غربی و شرقی، علی رغم این همه تجلیل ها از روز هشتم مارچ ، زن را در مقام انسانی اش قرار نداده. یکی از مظاهر اغفال کردن زنان از سوی مردان این است  که هر نوع حق تلقی ومحدود ساختن آزادی زن را احترام به زن می انگارند، در حالی که  در واقع تحقیر و اهانت به زن است، نه احترام به زن.

منظور از خلقت دوباره زن در این نوشته، دعوت به قیام بی امان زن است بخاطر بر خورداری از حقوقی که طبیعت  به وی ارزانی داشته و لی مردان خود خواه از آن حقوق برای زنان انکار می کنند.

 

۵ پاسخ به “زن به خلقت دوباره نیاز دارد”

  1. عزیزی گفت:

    آقای پیکار !
    نمیدانم شما خود اگاه ویا نا خود اگاه بر دین اسلام تهمت ناروا و دروغ بسته اید .
    در دین اسلام در مورد دیت زن ومرد هیج تفاوتی وجود ندارد ، اگر شما از لا بلای عقاید خرافی بعضی فرق ضاله وگمراه که خود را منسوب باسلام میدانند چیزی شنیده اید و میخواهید کلیت دین اسلام را در مورد دیت زیر سوا ل ببرید اشتباه فاحش کرده اید .
    زیرا در اسلام هیچ تفاوتی بین دیت مرد وزن وجود ندارد

  2. شريف حكيم گفت:

    جناب پیکار مسائل مهمى را در نوشته اى تان گنجانیده اید . من به اینکه به إسلام تهمت بسته اید یا خیر کارى ندارم ولى به این معتقد هستم که هر کسى حق دارد اندیشه اى خودش و فهم خودش را از مسائل به تحریر در آورده و به خوانش دیگران بگذارد . خواننده اگر مطلبى را به ذوقش نیافت به سادگى آنرا نادیده گرفته و دیدگاهى نمى نویسد و بر عکس اگر نوشته به ذوقش برابر بود از آن به شکل مثبت پذیرایی میکند. امروز روز زن است همان زنى که در حلقاتى به نام ناقص عقل با او معامله میشود و در حلقاتى سنگسارش را به جرم دوست داشتن مردى روا میدانند. موفق باشید.

  3. شهلا ولیزاده گفت:

    جناب عالیقدرم را سپاس که احساس انسانی شان بلند و قلم شان شجاعست. ارادتم بمراتب نثار تان!

  4. ولی پوپل گفت:

    جناب پیکار عزیز شما حقایق را در رابطه با موقف رقتبار زنان در جوامع انسانی بر ملا نموده اید . زنان در طی قرون و ازمنه ها در یوغ ستم زیسته اند . و هنوز که هنوز است این روند نا میمون به ادامه میرود.

    آفتاب آمد دلیل آفتاب
    گر دلیلت هست از وی رو متاب

  5. admin گفت:

    جناب پیکار گرامی ، تشکر از احساس تان . واقعآ زنان در طول تاریخ مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند . موفق باشید. مهدی بشیر

دیدگاه بگذارید

لطفاً اطلاعات خود را در قسمت پایین پر کنید.
نام
پست الکترونیک
تارنما
دیدگاه شما